Bekijk de volledige versie : wie helpt mij
ik krijg geen usb harde schijf te zien op mijn vista latop.
op mijn vaste vista machine is hij wel zichtbaar en toegankelijk.
verder kan ik niet in mijn laptop via de vast comp geeft melding dat het pad niet goed is en hij niet reageerd op een ping.
de printer krijg ik ook niet goed werkend',
blijft in wachtrij staan.
en kan mij iemand uitleggen hoe je de printer installeert op vista.
als ik de usb schijf maar eens kon benaderen via mijn laptop dan was ik al heel tevreden.
ik heb denk ik alles al geprobeerd misschien een instelling of zo
asus wl500g premium
laptop vista
pc vista
zyxel modem
met vriendelijke groet
JJ
Getyours
16-03-2007, 19:17
[QUOTE=elecje;49869]ik krijg geen usb harde schijf te zien op mijn vista latop.
Als je de vraag op de manier stelt zoals je dit nu gedaan hebt zal je weinig response krijgen?
1.Hoe is de laptop aangesloten wifi of met een netwerkkabel.Heb je netwerk verbinding? Als je netwerkverbinding hebt dan moeten laptop pc elkaar kunnen pingen. Bij vista is het overigens zo dat je de gedeelde resources eerst moet vrijgeven.
2.Zit er op je laptop een firewall zoja dan moet je deze uitschakelen.Deze heb je in principe niet nodig omdat je router al een firewall heeft.
verder kan ik niet in mijn laptop via de vast comp geeft melding dat het pad niet goed is en hij niet reageerd op een ping.
Zolang de pc en de laptop niet in dezelfde netwerk omgeving zitten zullen ze elkaar niet zien controleer daarom ook of deze in dezelfde werkgroep zitten
de printer krijg ik ook niet goed werkend',blijft in wachtrij staan.
Hoe je printer moet aansluiten staat beschreven in de handleiding van de router.
het spijt me voor de weinige info maar de
laptop is aangesloten wirless.
pc is bedraad
beide pc hebben internet
firewall uitgezet op pc en laptop
beide op de zelfde werkgroep (WORKGROUP)
maar op de laptop is nog steeds geen usb harde schijf te zien die is aangesloten op de router.
printer configureren in vista kan ik niet terug vinden op de cd
is alleen voor xp sorry.
hoe kan ik een gedeelde recource vrijgeven?
hoe kan ik pingen tussen twee machines?
en is er een beschrijving voor windows vista pc?
bedankt in ieder geval voor de reactie
M.V.G.
JJ
[QUOTE=elecje;49869]ik krijg geen usb harde schijf te zien op mijn vista latop.
Als je de vraag op de manier stelt zoals je dit nu gedaan hebt zal je weinig response krijgen?
1.Hoe is de laptop aangesloten wifi of met een netwerkkabel.Heb je netwerk verbinding? Als je netwerkverbinding hebt dan moeten laptop pc elkaar kunnen pingen. Bij vista is het overigens zo dat je de gedeelde resources eerst moet vrijgeven.
2.Zit er op je laptop een firewall zoja dan moet je deze uitschakelen.Deze heb je in principe niet nodig omdat je router al een firewall heeft.
Zolang de pc en de laptop niet in dezelfde netwerk omgeving zitten zullen ze elkaar niet zien controleer daarom ook of deze in dezelfde werkgroep zitten
de printer krijg ik ook niet goed werkend',blijft in wachtrij staan.
Hoe je printer moet aansluiten staat beschreven in de handleiding van de router.
Getyours
17-03-2007, 03:15
Eerst je printer gewoon installeren op je pc of alleen de drivers daarna De printer toevoegen gaat net als Xp via printer toevoegen, nieuwe poort tcp/ip
ipadress router opgeven en protcol is LPR en bij lpr wachtrij instelingen LPRserver invullen. als de vraag komt aan welke printer de poort toegevoegd moet worden kies je jouw printer of je verwijst naar de drivers op de installatie cd.
pingen doe dmv
start,uitvoeren,cmd nu opent er een dosbox geeft het commando ping 192.168.x.x afhankelijk van je netwerk instelingen
Belangrijkste is zorg eerst dat je netwerk goed functioneert ga hiervoor naar het computertotaal forum. Voor vragen die speifiek over de asus routers gaan kan je hier vragen stellen