PDA

Bekijk de volledige versie : Wat heb ik eraan: OpenWRT op WL500gP(remium)?

Compressor
08-03-2007, 20:44
Volgens
http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware?action=show&redirect=toh
zou het openwrt verhaal ook op de wl500gP(remium) moeten werken.

Ik vraag me alleen af: als het fout gaat kan ik het ding dan ook nog terugflashen naar mijn huidige firmware (versie 1.9.7.2)? Ik neem aan van wel, via de FW restoration utility. Maar waar haal ik die firmware vandaan? Ik kon hem niet op de cd vinden. Ha... duh... website van aus natuurlijk. Niet slaan, stom... sorry ;-)

En dan de hamvraag: wat heb ik eraan? Kan ik dan bv uTorrent installeren op het dingetje? En gaat het allemaal te bedienen zijn vanuit windows? Ik ben helemaal groen op dit vlak. Ben me nu wel aan het inlezen ondertussen, maar als er wat dit betreft al wat dingen zijn die andere mensen me kunnen vertellen of aanwijzen dan heel graag natuurlijk!

Edit: hmmm.... aan de ene kant lees ik dat white russian release 6 stabiel zou zijn, aan de andere kant lees ik dat kamikaze nieuwer en beter is maar nog meer errors vertoont... mensen ervaring hiermee?

back2basic
08-03-2007, 22:49
in mijn geval was t wel een voor uitgang, draai kamikaze op wl700ge maar je moet je wel een beetje uit de voeten kunnen maken met linux want alle config gebeurd via een shell venster voor enhanced-ctorrent heb ik nu een fancy web if gevonden gecreeed door onze oosterburen werkt perftect :)

edit: Ik heb al een paar keer de router comleet gecrashed maar kon altijd weer met tftp het oringele asus.trx dumpen op de router en het ellendige asus filesystem wordt dan weer gemaakt ..... Weet niet precies hoe dit zit op de 500 dit is wel iets wat je zeker moet weten :)

Compressor
10-03-2007, 20:23
Hey! tnx voor de reactie :-)

Ik heb nu verschillende dingen gelezen en zit eraan te denken om debian (dd-wrt) te installeren op het dingetje. Als ik de router verklooi dan heb ik pech. Anders heb ik mazzel ;-) Linux ben ik geen held mee, maar heb er ooit eens mee moeten (en zelfs een periode willen) werken, dus met wat hulp van hier en daar zal het wel goed komen denk ik. Even wat tijd erin steken alleen.

Het valt me meteen op dat er alleen over ctorrent gesproken wordt. Er zijn toch voor linux net zoveel torrent clients als voor windows? En daar moeten er toch een aantal tussenzitten waarvan je ze ook via het web kunt managen? Ik bedoel.... op je werk zitten en via het web thuis even inloggen om je torrents te checken. Zo'n interface zit toch in meerdere pakketen? En zou toch moeten werken dan ook op de asus?

Tftp heb ik wel wat over gelezen maar zegt me verder nog niet zo veel. Voor zover ik heb kunnen bekijken leent de asus system recovery utility zich prima voor het uploaden van nieuwe trxjes. Dus niet de webinterface maar de losse tool van de cd, in de asus router map onder program files. Ik weet nog niet of die tool een check doet om te voorkomen dat er andere FW geladen wordt, maar als dat niet zo is, dan zou die tool het prima moeten doen (hoop ik) ;-)

Heb nog wel een andere router hier staan ook, dus in het geval van dikke pech kan ik mezelf nog wel even redden ook. Ik twijfel alleen heel erg welke fw ik zal installeren. Ik sta er ook verbaast over dat oleg geen torrent functionaliteit meegebakken heeft. Ik zou er al blij mee zijn als ik de configfile van ctorrent die in de router zit ingebakken aan kon passen.

Het zou voor mij zo in mijn electriciteitsrekening schelen als de torrent functionaliteit up to par zou zijn. Een van de redenen waarom ik deze router interessant vond en er een 400gb ext usb hdd bij gekocht heb. Als het spul dan maar niet, of nauwelijks, doet waar het mee op de doos pronkt dan voel ik me voor de zoveelste keer genaaid door asus. Gelukkig is er zo'n fijne community als deze online waardoor dat gevoel al snel weer weggeebt is bij me. Toch ben ik een klein beetje huiverig om alles te gaan doen: het gaat mij er alleen om de torrent functionaliteit goed werkend te krijgen met een FW / clientsoftware die de snelheid van de torrents haalt die mijn pc ook haalt. En een beetje meer flexibiliteit biedt dan de downloadmaster.

Zijn er geen webinterface oid mogelijkheden voor utorrent? Ik meen daar in mijn speurtocht iets over gelezen te hebben... maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Overigens heb ik de usb hdd nu geformatteerd in ext2 mbv acronis disk director suite 10. Kan ook converteren naar ext3 maar ik kon zo gauw (op wikipedia) even geen verschillen tussen ext2 en ext3 vinden die voor mij echt van belang zouden kunnen zijn in dit kader. Maar ik heb die tekst alleen even geskimmed dus misschien zijn er wel voordelen en converteer ik later alsnog. In de handleiding van de asus werd ook gezegd dat ze fat32 of ext2 aanraadden.

Tot zover mijn verhaaltje voor vandaag ;-)

Compressor
10-03-2007, 20:38
De sources van torment staan bijvoorbeeld hier:
http://www.darkknightsoftware.com/files/?project=torment

das een windows proggie die via telnet remotely te managen is. Is het voor een van de bollebozen hier niet mogelijk om het ding voor linux te compilen?