Bekijk de volledige versie : Webcam op de router, page aanpassen?
'n Avond allen.
Zeg, ik heb een webcam [Logitech Quickcam Zoom] op de router aangesloten, werkt prima [is zwart/wit maar dat boeit niet zo], maar ik zou graag de pagina naar mijn eigen smaak aanpassen maar kan er geen mogelijkheden voor vinden.
Je kan eea in de Captation String stoppen [o.a. wat html en/of css etc], maar als je de source van de pagina bekijkt, en hoe dat daar komt te staan is alles behalve netjes.
Ik weet dat de source van de firmware beschikbaar is, maar ik ben een kruk met dat soort dingen. Is er soms al ergens een aangepaste firmware die je wel de mogelijkheid biedt om de page netjes naar je eigen smaak in te richten? [liever geen Oleg, ik hou het liever bij de originele firmware waar dus alleen die html wat meer mogelijkheden zou hebben]
Alvast bedankt !
mistraller
23-02-2007, 20:31
'n Avond allen.
Zeg, ik heb een webcam [Logitech Quickcam Zoom] op de router aangesloten, werkt prima [is zwart/wit maar dat boeit niet zo], maar ik zou graag de pagina naar mijn eigen smaak aanpassen maar kan er geen mogelijkheden voor vinden.
Je kan eea in de Captation String stoppen [o.a. wat html en/of css etc], maar als je de source van de pagina bekijkt, en hoe dat daar komt te staan is alles behalve netjes.
Ik weet dat de source van de firmware beschikbaar is, maar ik ben een kruk met dat soort dingen. Is er soms al ergens een aangepaste firmware die je wel de mogelijkheid biedt om de page netjes naar je eigen smaak in te richten? [liever geen Oleg, ik hou het liever bij de originele firmware waar dus alleen die html wat meer mogelijkheden zou hebben]
Alvast bedankt !
Ik ben d'r toevallig ook mee bezig, want ik heb ontdekt dat die webcam tool van asus zo'n beetje 90% cpu time opslokt. (Die zit ook in de Oleg build).
Als je daar geen last van hebt, dan zou ik gewoon een html pagina ergens neerzetten die dan alleen het jpegje ophaalt van http://IPnaarROUTER:7776/display.jpg
Zo had ik dat ook en dat werkt prima. En ik had een meta refresh in de html voor het automatisch refreshen.
Ik heb die webcam tool van asus nu dus uitstaan, en ben op zoek naar een werkend programmatje die het met minder toe kan.
Tool?
Ik draai die webcam direct op de router.
Kan hem wel extern ergens gaan draaien, maar dan steek ik het doel van de webcam via de router een beetje voorbij.
mistraller
24-02-2007, 15:33
Tool?
Ik draai die webcam direct op de router.
Kan hem wel extern ergens gaan draaien, maar dan steek ik het doel van de webcam via de router een beetje voorbij.
Ja ik heb ook de webcam aan de router, en ik liet ook de router het werk doen. Maar: De software die dat regelt, is continu aan het streamen. Dus ook al heb je maar eens in de zoveel tijd een plaatje nodig, dan produceert dat programmaatje dus continu plaatjes. En daardoor is de router wat minder stabiel (de mijne tenminste).
Mogelijkerwijs is dat bij de originele firmware niet het geval hoor.
Ik weet niet of het met de originele firmware mogelijk is, maar anders zou je met telnet even moeten inloggen en het commando top geven. Dan kan je zien welke processen hoeveel cpu gebruiken. Bij mij stond rcamd continu op 95%.
Nadat ik de webcam uitgezet had, was mijn wireless verbinding veel stabieler.(en de usb harddisk ietsje sneller)
Ik heb daar zelf nu een hele makkelijke oplossing voor, en dat is palantir. Die wordt alleen wakker als er daadwerkelijk een jpegje opgevraagd wordt.
Alleen.......daar heb je dus wel weer de Oleg firmware voor nodig.
Je hoeft er niet zo bang voor te zijn hoor, ik was dat ook, en heb het er toch maar opgezet, en het bleek al snel dat er alleen maar extra's bijgekomen zijn, en dat de oorspronkelijke functies allemaal nog gewoon aanwezig zijn.
(En dus ook de brakke webcam functie)
Om je een ideetje te geven van het verschil heb ik even een RRD grafiekje bijgevoegd. (Die wordt bij mij automatisch op de asus gegenereerd.)
Je kunt in dit plaatje zien dat ik vrijdagochtend rond 10 uur de webcam functie uit heb gezet.
Hmmm...
Wellicht moet ik er dan toch eens over gaan nadenken.