Log in

Bekijk de volledige versie : Kan niet connecten met SSID

BH-Star
21-01-2007, 17:51
Ik heb momenteel de wl-500gP, maar ik heb er enige problemen mee.

2 computers werken perfect, die van mij met de wl-138gE, en mijn moeder ook met een ingebouwde wireless adapter van intel.

Als mijn zus op internet wilt (met service pack 1), werkt internet niet.. Hetzelfde met service pack 2, maar aangezien die niet lekker draait het is een roll-back gedaan.

Als ik op mijn SSID klik, en daarna moet ik klikken op de functie dat die toch connect ook al is die niet beveiligd (ik maak gebruik van Mac-adress beveiliging, die ziet WZC niet), als ik dan wil verbinden, gebeurt er niks, waarna hij na een paar seconden weer de melding geeft dat er netwerken zijn gevonden..

Ze heeft zelf ook de wl-138gE, met nog de volgende specificaties:
7xx mhz processor van AMD (ik weet niet precies hoeveel mhz)
192 mb ram
20 gb hdd

Ik heb ook al een nieuwe install gedaan van wxp, omdat ze een bluescreen kreeg ( tja, zussen :x..), maar dat heeft niet kunnen baten..

Ze heeft overigens een tijdje terug wel kunnen connecten, en ik weet zeker dat het mac adres etc. goed is ingevuld..

Kan iemand me helpen?

Edit: ik maak trouwens gebruik van de laatste officiele ASUS firmware, met channel op auto..

Antiloop
21-01-2007, 19:54
dus je hebt geen probleem met je wl500gp maar met je clients? ;)

maar klinkt me vaag bekend in de oren,

al eens een USB wlan adapter geprobeerd ?

en schakel je MAC filtering eens uit en kijk of ie dan wel kan verbinden, overigens kun je hem bijna net zo goed uitschakelen aangezien dit eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft aan je beveiliging

voor hetzelfde geld zit er iemand online met het MAC adres van je zusje's pc, en werkt de shit daarom niet lekker

BH-Star
21-01-2007, 21:01
dus je hebt geen probleem met je wl500gp maar met je clients? ;)

maar klinkt me vaag bekend in de oren,

al eens een USB wlan adapter geprobeerd ?

en schakel je MAC filtering eens uit en kijk of ie dan wel kan verbinden, overigens kun je hem bijna net zo goed uitschakelen aangezien dit eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft aan je beveiliging

voor hetzelfde geld zit er iemand online met het MAC adres van je zusje's pc, en werkt de shit daarom niet lekker

Het lijkt me vrij nutteloos om usb adapters aan te schaffen gezien ik een netwerkkaart heb van €40

En ik zal dat zo even proberen, om mac filtering uit te zetten.. maar waarom voegt het niks toe aan m'n beveiliging dan?, gezien een normaal persoon die er niet al te veel verstand van heeft zo niet op mijn wireless netwerk kan..

En dat iemand hetzelfde mac address heeft, lijkt me toch wel heel onlogisch :rolleyes:

Edit:

Ik begin nu echt te denken dat het aan m'n router ligt, gisteren heb ik mac adress beveiliging uitgezet, toen kon mijn zus wel connecten, maar het rare is dat mijn moeder weer geen internet had.. Tevens heb ik de hele avond lopen emmeren, en ik heb nu WPA aanstaan, maar m'n familie ligt nog te slapen dus ik kan nu niet kijken of alles werkt..

avberk
25-01-2007, 20:39
Misschien heb je problemen met ander wireless routers (van je buren bv). Probeer daarom de channel vast te zetten. Probeer eerst eens channel 6.

Ik heb er 2 wl500g's voor omgeruild voordat ik dit probleem door had...

Antiloop
28-01-2007, 01:04
het ligt eigenlijk nooit aan de router deze doet zijn werk gewoon, of is defect

betreft het mac adres deze kun je gewoon handmatig instellen en dus kun je hetzelfde adres gebruiken als iemand bij jou in de buurt

om gebruikers te weren die er niet al te veel verstand van hebben kun je dan net zo goed je SSID broadcasting uitzetten dan is je netwerk ook onzichtbaar voor deze gebruikers

verder geef ik ook niet aan dat je USB wlan adapter aan moet schaffen maar of je deze geprobeerd hebt, om dus problemen uit te sluiten
en dan doel ik op de combinatie van een Broadcom PCI kaart met een ouder moederbord

al met al kun je het beste beginnen met een configuratie zoals standaard is na aansluiten van de WL500gP, in dit geval dienen alle clients te kunnen connecten

zorg er wel voor dat je eventuele oude opgeslagen draadloze netwerken (bij advanced ergens) verwijdert uit de lijst aangezien dit problemen -kan- veroorzaken bij WZC

BH-Star
30-01-2007, 15:18
Poepoe,

Na eindeloos gekloot aan de router en client card, en enorme ergenis ben ik erachter gekomen wat het probleem is..

Na wat gegoogle lees ik ergens dat de wl-138gE niet compatible is met mijn router, soms werkt die wel, soms niet.. Meer mensen waren tot deze constatering gekomen, dus ik ben nu geconnect dmv. een LAN kabeltje..

Echter weet ik niet wat ik nu precies zal doen, ik kan de kaartjes niet meer inruilen, en opsturen naar asus heeft ook geen nut.. Ik kan óf een nieuwe router kopen, waarmee die wel compatibel is, óf 2 nieuwe client cards.. Die client cards zijn misschien wel goedkoper, maar ik ben benieuwd of ik deze nog wel kan verkopen op marktplaats..

Suggesties iemand?

alien433
31-01-2007, 06:51
heb je al eens een andere driver geprobeert, en anders ben ik wel geintresseerd hoeveel die kaartjes moeten kosten.

BH-Star
31-01-2007, 16:31
sdasadsaads