PDA

Bekijk de volledige versie : ftp en @home

vjdewit
21-01-2007, 15:19
Ik heb zins een paar dagen de WL500gP.
Alles werkt perfect. Er hangt een 160Gb HD aan geformateerd als EXT3. En ik heb er een paar netwerk schijven aangemaakt. Ik kan de schijf dus gewoon benaderen onder Windows XP.
Echter ik heb twee vraagjes en een probleem.
Ik gebruik de standaard ASUS firmware versie 1.9.7.0.
Vraag 1.
In de router kan ik een mediaserver aanzetten. En daarbij een poort. Mijn vraag is dan hoe kan ik de mediaserver aanzetten.

Vraag 2.
Op de site lees je veel over de firmware van Orleg. Ik kan alleen niet opmaken waarom deze beter is. Ik heof geen Samba te draaien omdat ik zo ook wel bij mijn netwerkschijf kan komen.

Probleem.
Ik wil graag vanaf buiten via ftp bij de schijf komen. Hoe doe ik dit. Ik heb als IP @Home. Een vriend vertelde dat @Home de ftp poorten blokeerd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Al vast bedankt voor de moeite
Hans

alien433
22-01-2007, 09:10
op vraag 2 kan ik je direct een antwoord geven. De firmware van Oleg zetten allerlei verbeteringen in m.b.t. de fouten die asus in de router laat zitten, zols firwall etc.

op vraag 3, kan ik ook zeggen dat ftp gewoon open staat bij @home, Alleen heeft @home dynamic IP adressen, beter is als je dit regelet via Dynamic DNS, hoef je alleen een naam cq link te onthouden.

Bij vraag een is soort van streaming muziek, zodat je via je pc muziek kan draaien en via usb speakers op de router muziek kan luistern. Let wel op dit werkt alleen bij bepaald soort speakers, en moet je een driver installeren in de mediaplayer in windows.

Antiloop
22-01-2007, 10:24
nee de media server is niet voor het afspelen van muziek op usb-speakers, dit was bij de wl500g deluxe wel het geval

de media server wordt gebruikt in combinatie met bijv een Philips Streamium SLA5520

dit is een kastje wat je draadloos aansluit op de router, en deze kan dan vanaf de harddisk welke op de WL500gP aangesloten zit muziek afspelen
-zonder- dat hiervoor een pc aan moet staan

Ibby
22-02-2007, 08:50
Dit is mogelijk, want ik heb het hier werkend.
ASUS 500GX en Philips SLA5500.
Installeer Twonkyvision op je HD welke aan de router hangt, daar moet natuurlijk ook je muziek op staan ;)