Bekijk de volledige versie : WL500gP aansluiten op Zyxel 2602H 61C
kappenijgh
03-01-2007, 21:02
Goedendag allen,
Ik heb sinds vandaag me nieuwe wireles router binnen gekregen, alleen ik heb nog met geen mogelijkheid het internet op m'n psp gekregen. Heb al op verschillende forums gezocht, maar nergens echt een duidelijk antwoord gekregen. Het punt is het volgende: ik heb een modem/router van Zyxel hier zaten voorheen altijd 3 computers op aangesloten, alleen deze is niet draadloos, dus dacht ik laat ik een WL500gP kopen, want dan heb ik draadloos, en meteen het voordeel dat je hier ook een USB harde schijf aan kan hangen. Daar ben ik nog maar niet aan begonnen want ik wil eerst het internet draadloos hebben.
Wie kan mij helpen met een stappenplan zodat ook ik eruit kan komen.
Alvast bedankt,
Kappenijgh
Ik heb ooit hetzelde probleem gehad en je kunt er ook een post van mij over vinden. stuur me anders en msg, dan geef ik je mijn tel.
Ben eigenlijk ook wel benieuwt naar de mogelijke oplossing. Aangezien ik nu een asus 500gP heb en er straks (over 2 weken ) een Zyxel 2602H erbij krijg! Dus kan je svp alles hier posten?
Bij voorbaat bedankt al vast :D
Aangezien de topictitel direct op de situatie hier van toepassing is, plaats ik hier mijn vraag nogmaals:
Ik zoek (dringend) hulp.
Ik heb gisteren de WL500gP aangeschaft. De bedoeling is om via een (Tiscali) Zyxel modem internet verbinding te hebben. 2 PC's via LAN aansluiten op de ASUS, 2 printers aansluiten op de ASUS en met een laptop draadloos verbinding maken met internet.
Mijn idee was om gewoon de kabel die nu van LAN1 in de Zyxel naar PC1 gaat te verbinden met de WAN ingang op de ASUS. En dan een kabel vanaf LAN1 in de ASUS te verbinden met PC1. Gewoon de ASUS er 'tussen hangen' dus. Vervolgens zou ik de Asus instellingen op Router moeten zetten, zonder login, ww en ip-adres e.d..
Ik heb alle beveiligingen (incl. firewall) uitgezet, maar ik krijg maar geen internet verbinding tot stand. Ik heb nog met Tiscali gebeld en daar werd ook gezegd dat er verder geen instellingen nodig zouden zijn. Gewoon alles op 'automatic' zetten... maar tevergeefs...
Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat zeer veel dank.
Ik heb vandaag de tijd om het te installeren, dus zou het 't liefst vandaag helemaal in orde hebben.
Petertjuh
01-04-2007, 09:50
Ik wou de asus zijn wan poort niet gebruiken en gewoon via een lan poort aansluiten.
ook achter een Zyxel van Tiscali.
echter de bt download functie met DM krijg ik niet werkend :(
I have had also problems with my Zyxel modem and WL500g. My modem was in Ip 192.168.1.x. The WL500g has also IP 192.168.1.x Thats not good.
I have changed the WL500g in an other IP 10.0.0.1 or 192.168.10.x
That have I done by IPconfig - Wan Lan. see pdf file.
Now it works more than 2 years. WAN Connection Type: Automatic IP
Antiloop
01-04-2007, 23:30
als je graag geholpen wil worden zul je de FAQ dienen te volgen, doe je dit niet dan heb je weinig kans dat je (jullie) antwoorden krijgen op je problemen (die dus voor niemand duidelijk zijn!)
het stukje van de FAQ waar ik op doel staat hier http://wl500g.info/faq.php?faq=general#faq_the_rules
zorg dat je volledige informatie verschaft, dus firmware versies, IP nummers die je wel/niet toegekend krijgt, wat je daadwerkelijk gedaan hebt en wat het resultaat hiervan is etc etc
de mensen die je hier met je mogelijke probleem kunnen helpen hebben gewoonweg -geen- zin om dit keer op keer te moeten vragen, je ziet in diverse topics dat dit nog wel eens gebeurt of dat er gewoonweg geen antwoord gegeven wordt omdat de informatie alles behalve nuttig is of niet eens aangeeft wat het probleem nu eigenlijk is