PDA

Bekijk de volledige versie : Schrijven naar gemounte schijf

Getyours
30-12-2006, 04:04
Vraag ik kan mijn gemounte schijf wel benaderen maar ik kan er niet naar schrijven. Ik kan geen instellingen hiervoor vinden dus misschien dat iemand hier het weet.

Ik heb begrepen dat er veel gebeurt sinds de laatste keer dat ik dit forum was.

Een mooie optie zou zijn om de router als download server te kunnen gebruiken via usenet is hier al wat meer over bekend

Elect
30-12-2006, 10:53
Blader eerst eens wat op het forum rond, alles is erop te vinden.
Over het niet schrijven naar je schijf, is hij niet als NTFS geformatteerd? Er zijn een hoop tutorials te vinden hier, succes..

Getyours
02-01-2007, 22:13
de samba config file hoe deze te benaderen

EddieZ
03-01-2007, 23:25
Blader eerst eens wat op het forum rond, alles is erop te vinden.
Over het niet schrijven naar je schijf, is hij niet als NTFS geformatteerd? Er zijn een hoop tutorials te vinden hier, succes..

Mijn 1 Gb USb pendrive is formatted met NTFS en reads/writes zonder problemen...

alien433
04-01-2007, 13:30
NTFS is niet supported op deze route, denk dat je ext2 of ext3 bedoeld of nfs.

EddieZ
04-01-2007, 14:10
NTFS is niet supported op deze route, denk dat je ext2 of ext3 bedoeld of nfs.

Leuk: Toch eens even gecheckt en de bijgeleverde drivers van de USB pen geven aan dat er een NTFS formattering wordt gedaan maar is in werkelijkheid een FAT partitie. My mistake dus :o

Getyours
29-01-2007, 00:43
harddisk formatteren (fat32 of ext3)

en aan je wl500g hangen

custom firmware 1.9.2.7-6b erop zetten bijv. http://website.wl500g.info/beta/firmware.php?fid=29

bij USB Application > Samba >
Enable Samba Demo mode? op YES
Enable hidden read-write share? op YES

en voila het werkt

toegang via \\IPADRES\share (readonly)
en via \\IPADRES\share$ (read-write)

Het vet gedrukte blijkt de simpele oplossing te zijn.

Maar nu weet ik eigenlijk nog niet hoe ik mijn samba config kan aanpassen
Ik heb dit wel in mij dreambox gedaan maar daar kan je via de netwerk share die config veranderen. Hoe bereik ik via telnet de samba config file?

mistraller
04-02-2007, 22:23
Een mooie optie zou zijn om de router als download server te kunnen gebruiken via usenet is hier al wat meer over bekend

volgens mij heeft iemand dat al wel eens getest, maar dat ging zooo traag...omdat de processor nu eenmaal niet zo snel is.