Bekijk de volledige versie : Sinds gisteren ligt wireless eruit
robsonke
20-12-2006, 06:35
Ik draai al meer dan een half jaar op mijn WL500G Deluxe. Bevalt prima, met de firmware van hier en een externe USB HD eraan.
Sinds gisterochtend werkt het wireless ineens niet meer. Soms kan ik hem nog wel vinden maar vaak ook niet. Ik zit naast de router en de antenne zit ook nog goed vast. Ik heb het ook al geprobeerd met een andere laptop -> zelfde probleem. Het is wpa beveiligd.
Wat kan dit nou ineens zijn?
Ruwe gok, een van je buren heeft sindsdien ook wireless? Probeer gewoon ff een ander channel, en kijk es of het dan wel werkt.
Ik heb het hier ook meegemaakt dat connecten naar mijn eigen wireless niet mogelijk bleek. Uiteindelijk na veel proberen een ander kanaal gekozen en toen werkte het weer.
Bleek dat iemand hier in de buurt op hetzelfde kanaal zat. Hoewel het maar 10% ontvangst was bleek dat toch genoeg om mij te storen :D
succes,
Wiz
robsonke
20-12-2006, 10:27
Ah bedankt, dat ga ik proberen. Ik zag af en toe inderdaad een ander netwerk in mijn lijstje :). Mijn kanaal staat op automatisch maar misschien dat hij dan toch steeds dezelfde pakt.
Ik probeer het vanavond en laat nog wat weten of het gelukt is.
Vast zetten op kanaal 6 werkt het beste
robsonke
20-12-2006, 18:48
Heb het geprobeerd op kanaal 6, werkte heel even maar daarna weer verbinding kwijt. Als ik scan op netwerken dan vind ik hem vaak wel maar soms ook niet. Als hij hem vindt dan is de sterkte uitstekend.
Ik heb ook even de beveiliging uitgezet en toen werkte het een paar minuten maar daarna was het weer over.
Even een hele nieuwe setup doen (reset to factory default) kan misschien een config probleem oplossen.
robsonke
21-12-2006, 06:36
Ga ik ook zeker vanavond eens proberen, ik heb ook de 7e firmware versie. Zal die ook even upgraden naar 7f.
robsonke
22-12-2006, 10:15
Helaas, geupgrade en alles opnieuw ingesteld. Zelfde probleem nog. Ik ga maar eens op zoek naar een los accespoint ofzo.
Niet toevallig een dect telefoon in de buurt of iets anders wat kan storen?
Ook jammer als je er een los access point bij moet zetten en er dan achter komt dat die het ook niet doet. Heb je meerdere wireless devices waar je mee kan testen of heb je er maar 1?
Antiloop
22-12-2006, 23:45
router al 10 minuten stroomloos gehad?
robsonke
25-12-2006, 08:13
Ik heb geen andere wireless router ter beschikking, zoveel kosten ze ook weer niet, ik baal dan vooral van alle wijzigingen die ik gemaakt heb om mijn usb hd te laten werken enz.
Ik heb hem al eens een tijdje uitgezet, was alleen geen 10 minuten denk ik. Dat ga ik nu nog eens proberen dan. Al blijf ik het een rare manier vinden om iets weer aan de praat te krijgen :)
Hebben je buurtjes geen draadloze TV zender (voor naar de slaapkamer) voor sinterklaas ofzo gehad deze werken ook op 24 Ghz en drukken het nodige weg.
robsonke
27-12-2006, 21:33
Nou mijn buurtjes wonen echt op minimaal 30 meter van mijn huis en ik ken ze ook niet eigenlijk.
10 Minuten uitzetten heeft ook niet geholpen. :(
Edit: Wat ik nog vergeet te zeggen, soms zit ik tijdje te werken en dan heb ik ineens connectie, duurt dan 1 minuut ofzo en het is weer weg.
Blijft het 'air' ledje branden als je de connectie verliest?
Als dit ook aan en uit gaat heb je misschien een contact probleem ergens in de wl500g.
Je hebt toch nog garantie?
robsonke
02-01-2007, 06:09
Ik snap er niks van, zo plotseling dat het weg was, werkt het nu weer :S. Misschien dat iemand anders ook instellingen gewijzigd heeft zodat we elkaar niet meer zo in de weg zitten.
Zal ongetwijfeld een storende omgevingsfactor zijn geweest. Kerstverlichhting net weggehaald zeker? :p
WL500g achter ZYXEL voip OPEN sys, no security
Van alles heb ik geprobeerd maar nu helemaal geen WireLess verbinding meer.
De LAN verbinding(via utp) werkt echter prima!
1.In ''Netstumbler" kan ik mijn wl signaal zien 100%.
2.Ik heb respectivelijk firmware: 1.9.7.2, 1.9.7.2-7e, 1.9.7.2-7f geprobeerd.
3 vrije kanalen gekozen.
4.soms verbinding gehad, die regelmatig weer wegviel
5.In PC wl netwerk drivers opnieuw installed
OP DIT MOMENT KAN IK OP GEEN COMPUTER MEER CONNECTEN via WL
(wat moet ik doen behalve een nieuwe router (zeker geen ASUS!) kopen.?
is nog maar 1 ding wat je kan proberen.
Alle fabrieksinstellingen terugzetten, en daarna met de hand al je instellingen doen.
succes,
Wiz