Log in

Bekijk de volledige versie : Het Asus WL500GP snelheid problemen topic

Pep
07-12-2006, 19:19
Wel overwogen deze week mijn 500GP aangeschaft. Deze gaat mijn oude vertrouwende Q-tec vervangen. De reden is dat ik o.a. via Upnp wilde communiceren in mijn netwerk en mijn externe HD (Diamondblast 21, 250 GB) als netwerk opslag wil gaan gebruiken.

Alles aangesloten en zonder noemenswaardige problemen binnen no-time up and running. Super dus...

Echter wordt de wireless snelheid, via zowel via LAN als WAN, 'geknepen' op 100 KBps. :confused: Ik heb alle firmware geprobeerd, zonder resultaat. Vervolgens mijn 'oude' router aangesloten en voila, maximale overdracht. Dit bevestigd dus dat het probleem in de Asus zit.

Mijn netwerk:
- De Asus Wl500GP
Geen beveiliging, ip 192.168.1.15, dhcp, vrijwel alle instellingen auto.
- Usb 250 GB (NTFS, wordt later Fat32)
- Noxon audio player
- XboX
- Twee laptops

Wie heeft met het zelfde probleem te maken en uiteraard veel belangrijker, wie o wie heeft de oplossing?

EddieZ
08-12-2006, 20:05
Mischien een beetje spelen met de wijze van connecten van de Asus (auto of direct benoemd) met de internet router. Auto kan soms leiden tot 10 ipv 100 Mbit verbindingen.

De snelheid van LAN/LAN met HDD is een bekend probleem met de 1.9.7.2 firmware waar nog geen oplossing voor is.