Log in

Bekijk de volledige versie : Last van inbrekers? Vreemd iets in Netstumbler

wfvn
04-12-2006, 19:02
Af en toe gebruik ik netstumbler om te zien hoe de connectie is met mijn router en AP. Mijn netwerk bestaat uit een:

Asus WL-500g Deluxe als router
Asus WL-500g Premium als AP Gebruik makend van WDS

Beveiliging:
MAC-filtering (allowed-list op beide routers)
WEP 128 bits
SSID: gewoon zichtbaar

Ik zat weer eens wat te snuffelen in Netstumbler en toen zag ik dit:

http://members.home.nl/wfvn2/netstumbler.jpg

Ik zit op vast kanaal 13. Nu gaat het om het macadres wat je bij kanaal 11 ziet staan. Dat is van één van de buren vermoedelijk. Tot mijn stomme verbazing zie ik datzelfde MAC-adres ook verbonden aan mijn AP (WL-500gP). Het viel me pas op toen ik dat vierkante blokje erbij zag.

Iemand die me kan vertellen wat hier aan de hand is?

Antiloop
05-12-2006, 00:02
Af en toe gebruik ik netstumbler om te zien hoe de connectie is met mijn router en AP. Mijn netwerk bestaat uit een:

Asus WL-500g Deluxe als router
Asus WL-500g Premium als AP Gebruik makend van WDS

Beveiliging:
MAC-filtering (allowed-list op beide routers)
WEP 128 bits
SSID: gewoon zichtbaar

Ik zat weer eens wat te snuffelen in Netstumbler en toen zag ik dit:

http://members.home.nl/wfvn2/netstumbler.jpg

Ik zit op vast kanaal 13. Nu gaat het om het macadres wat je bij kanaal 11 ziet staan. Dat is van één van de buren vermoedelijk. Tot mijn stomme verbazing zie ik datzelfde MAC-adres ook verbonden aan mijn AP (WL-500gP). Het viel me pas op toen ik dat vierkante blokje erbij zag.

Iemand die me kan vertellen wat hier aan de hand is?
kijk eens in je router ? die geeft aan of deze ook daadwerkelijk verbonden is

desnoods veranderd je je wepkey.. alsnog kan je buurman/vrouw nog verbonden zijn (ook al klopt de wepkey niet)

EddieZ
05-12-2006, 08:03
Kan verbonden zijn, maar zonder dat men daadwerkelijk gebruik kan maken van de verbinding. Of je buren hebben je gehackt :-)

wfvn
05-12-2006, 19:21
Ik zie mijn buren er niet voor aan dat ze aan het hacken slaan. Maar ik zat zojuist m'n settings nog eens goed door te nemen......

Ik schaam mij diep....... hééééél erg diep.......

Bij de 'bridge' instellingen had ik 'allow anonymous' op YES staan :mad: Dat wil natuurlijk ook wel uitmaken