Bekijk de volledige versie : Nieuwe Asus firmware:1.9.7.2
Download: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/wireless/WL-500gP/WL500gp_1972_TW.zip
Het kan voorkomen dat de upgrade niet lukt. Gebruik dan de Recovery software om de nieuwe firmware te uploaden.
Nieuw in deze firmware: verbeterde Bandwith Management module. Ziet er strak uit.
Tja als er meerdere mensen problemen hebben waarbij de upgrade niet lukt heb ik toch de neiging om ff te wachten. (Gezien Ipod en XBOX ellende die na een upgrade onbruikbare hardware achterlaten).
Antiloop
01-11-2006, 22:12
Tja als er meerdere mensen problemen hebben waarbij de upgrade niet lukt heb ik toch de neiging om ff te wachten. (Gezien Ipod en XBOX ellende die na een upgrade onbruikbare hardware achterlaten).
waar baseer je dit op?
de Asus apparatuur kun je allemaal recoveren, ook al mislukt er een firmware upgrade
het enigste wat je niet kunt recoveren is een zogenaamde PMON upgrade welke je maar 1x hebt kunnen vinden op dit forum, en dit betreft alleen een WL500g Deluxe
Don't worry. Alles werkt perfecto na de recovery. Je kunt er vrijwel niets mee stukmaken, met zo'n mislukte flash :cool:
martin11468
03-11-2006, 14:44
werkt deze update ook met de wl-550gE?
Frankeyboy
05-11-2006, 14:12
Hallo allemaal ,
Ik heb de nieuwste firmware 1.9.7.2 erop gehad maar bij mij werkte het niet goed. Het flashen ging prima alleen na 1 dag waren mijn download snelheden vd de vaste lan verbinding erg traag kwam niet boven de 105 kb terwijl met wireless ik zonder problemen op de 1 mb zit.( is mijn max download snelheid van internet).Ik heb de router nog terug gezet naar fabrieks instellingen maar dat hielp ook niet dus ik heb uiteindelijk de router maar weer terug geflasht naar 1.9.7.0 en alles draait weer als een zonnetje.
Hebben hier ook meer mensen last van gehad ?
greetings Frankey
Hallo allemaal ,
Ik heb de nieuwste firmware 1.9.7.2 erop gehad maar bij mij werkte het niet goed. Het flashen ging prima alleen na 1 dag waren mijn download snelheden vd de vaste lan verbinding erg traag kwam niet boven de 105 kb terwijl met wireless ik zonder problemen op de 1 mb zit.( is mijn max download snelheid van internet).Ik heb de router nog terug gezet naar fabrieks instellingen maar dat hielp ook niet dus ik heb uiteindelijk de router maar weer terug geflasht naar 1.9.7.0 en alles draait weer als een zonnetje.
greetings Frankey
Nee, geen last van. Heeft wellicht iets met je instellingen te maken (PC NIC -> router wellicht op 10 Mbit?) ??
Hallo allemaal ,
greetings Frankey
Yep, ik heb hetzelfde probleem.
Yep, ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb het volgende probleem met 1.9.7.2:
- Op de USB-poort zit een HDD van 120 GB (part0=EXt2, part1=FAT32).
- PC is met UTP-kabel verbonden met de ASUS WL-500gP.
- Als ik de op pc met de verkenner de part1-share bekijk, dan wordt de toegang per niveau in de tree trager. Video bestanden worden schokkerig afgespeeld vanaf de part1 share. Netwerksnelheid is maar 2,5% van 100 Mb in taakbeheer, netwerk. MP3 beluisteren gaat wel.
- Via de laptop (draadloze 11g verbinding) kan ik dezelfde video bestanden wel bekijken.
Met de 1.9.7.0 firmware heb ik dit probleem niet op m'n pc, maar die firmware heeft weer andere problemen.
Komt iemand dit bekend voor?
Ben zelf ook niet echt blij met de beperkte snelheid van deze firmware. Zal hopelijk wel verbeterd worden in de komende versie(s).
Ben zelf ook niet echt blij met de beperkte snelheid van deze firmware. Zal hopelijk wel verbeterd worden in de komende versie(s).
Het vreemde is dat ik met de pc bij www.speedtest.nl wel kan downloaden met 300kByte/s, maar dan vaak alleen de eerste 10%. De overige procenten gaan dan weer een stuk trager.
Ik heb het vermoeden dat de nieuwe 'Bandwidth management'-module voorrang geeft aan wireless. Ik heb daarin overigens al allerlei instellingen geprobeerd, maar tot op heden zonder resultaat.
De snelheid van WAN en wireless is prima bij mij. De volledige beschikbare bandbreedte wordt benut (14 Mbit) Probleem zit waarschijnlijk in de LAN switch snelheid, die zou bij vorige firmwares beter zijn (90 Mbit). Enige manier waarop ik deze heb gemeten is dmv de verbinding met een aangesloten USB stick als HDD :-). Dat gaat retetraag, maar dat komt weer door de USB 1.1 stick.
De snelheid van WAN en wireless is prima bij mij. De volledige beschikbare bandbreedte wordt benut (14 Mbit) Probleem zit waarschijnlijk in de LAN switch snelheid, die zou bij vorige firmwares beter zijn (90 Mbit). Enige manier waarop ik deze heb gemeten is dmv de verbinding met een aangesloten USB stick als HDD :-). Dat gaat retetraag, maar dat komt weer door de USB 1.1 stick.
WAN en wireless werken bij mij ook prima. Download master haalt soms 300-400 kByte/s. Echter een bestand van 300 MB van part0(of part1) naar m'n pc kopieren duurt ca 3 uur. Da's om te janken. In de 1.9.7.0 FW was dat een kwestie van minuten.
Ik ga eens experimenteren met het aansluiten van een 2e pc op een van de LAN poorten. Eens kijken wat de performance is bij het oversturen van een groot bestand van pc1->pc2.
Ik hoop maar dat ze dit probleem bij ASUS snel oplossen.
is deze firmware ook geschikt voor de wl-500g deluxe??
Voor zover ik weet alleen voor de wl500gP.
Antiloop
26-11-2006, 12:36
voor alle mensen die vragen of deze firmwares werken op andere apparaten > Nee dit werkt niet tenzij dit expliciet aangegeven wordt
er staat een wizard welke de laatste firmwares aangeeft welke compatible zijn voor je apparaat op http://website.wl500g.info/beta/wizard.php
Ik heb van het weekend deze firmware op mijn Wl-500g deleuxe geplaats.
Qua performance is hij er zeker op vooruit gegaan, maar ik kamp nog steeds met printproblemen
Ik ben in het bezit van een HP Deskjet 950C die voorheen (met firmwarre 1.9.5.0) het prima deed. Echter deze firmware had ook wat problemen. Toen dus geupdate naar 1.9.6.0 (van Asus zelf) maar toen kon ik niet meer printen, en nu met deze versie dus nog niet. Wat kan het probleem zijn?
De router herkent de printer wel, alles is goed geinstalleerd, maar bij het verzenden van een printopdracht gebeuirt er niks.
Iemand een idee?
Ik heb het volgende probleem met 1.9.7.2:
- Op de USB-poort zit een HDD van 120 GB (part0=EXt2, part1=FAT32).
- PC is met UTP-kabel verbonden met de ASUS WL-500gP.
- Als ik de op pc met de verkenner de part1-share bekijk, dan wordt de toegang per niveau in de tree trager. Video bestanden worden schokkerig afgespeeld vanaf de part1 share. Netwerksnelheid is maar 2,5% van 100 Mb in taakbeheer, netwerk. MP3 beluisteren gaat wel.
- Via de laptop (draadloze 11g verbinding) kan ik dezelfde video bestanden wel bekijken.
Met de 1.9.7.0 firmware heb ik dit probleem niet op m'n pc, maar die firmware heeft weer andere problemen.
Komt iemand dit bekend voor?
Hoe kom jij aan een versie 1.9.7.2 / 1.9.7.0 bedoel jij niet 1.9.2.7??
Hoe kom jij aan een versie 1.9.7.2 / 1.9.7.0 bedoel jij niet 1.9.2.7??
Ik werk met de originele ASUS firmware 1.9.7.2. Een waar ik absoluut niet tevreden mee ben. De LAN-performance is echt waardeloos. Iets van de aangesloten USB-HDD naar m'n PC via LAN kopieren gaat heel erg traag. De andere kant op, dus van PC->USB-HDD is sneller. Deze slechte performance is niet aanwezig in het WLAN gedeelte. Met FW 1.9.7.0 had ik deze problemen niet. 'Bibi van ASUS' is op de hoogte, maar ik verwacht daar niet veel van.
Ik werk met de originele ASUS firmware 1.9.7.2. Een waar ik absoluut niet tevreden mee ben. De LAN-performance is echt waardeloos. Iets van de aangesloten USB-HDD naar m'n PC via LAN kopieren gaat heel erg traag. De andere kant op, dus van PC->USB-HDD is sneller. Deze slechte performance is niet aanwezig in het WLAN gedeelte. Met FW 1.9.7.0 had ik deze problemen niet. 'Bibi van ASUS' is op de hoogte, maar ik verwacht daar niet veel van.
De originele firmware van Asus gaat nu toch maar tot 1.9.6.0??
Zo niet, waar kan ik de 1.9.7.2 dan downloaden (voor de wl-500g deluxe)?
De originele firmware van Asus gaat nu toch maar tot 1.9.6.0??
Zo niet, waar kan ik de 1.9.7.2 dan downloaden (voor de wl-500g deluxe)?
Sorry voor de misverstanden, maar deze thread heet nu eenmaal "Nieuwe Asus firmware:1.9.7.2". Dat is de firmware voor de WL-500gP.