PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand al ervaring met de WL-500W?

Octaafklep
05-10-2006, 11:20
Hallo forumgebruikers,

Ik overweeg om de WL-500W te kopen, maar ik zie zeer weinig forum berichten over dit apparaat.

Zijn er wellicht al goede of slechte ervaringen? Met name 802.11n (pre/draft) en WPA2 zijn de redenen dat ik naar de WL-500W kijk.

Ook hoop ik dat er wellicht veranderingen komen m.b.t. NTFS r/w, aangezien ik met bestanden groter dan 2GB wil werken.

Antiloop
08-10-2006, 02:44
Hallo forumgebruikers,

Ik overweeg om de WL-500W te kopen, maar ik zie zeer weinig forum berichten over dit apparaat.

Zijn er wellicht al goede of slechte ervaringen? Met name 802.11n (pre/draft) en WPA2 zijn de redenen dat ik naar de WL-500W kijk.

Ook hoop ik dat er wellicht veranderingen komen m.b.t. NTFS r/w, aangezien ik met bestanden groter dan 2GB wil werken.

ikzelf heb de WL-500w en WL-100w in gebruik moet zeggen dat het verder goed werkt

even snel een snelheids test gedaan:
Transferred: debian-31r3-i386-binary-1.iso 639,95 MB in 1 minute 51 seconds (5.897,0 KB/s)
Transfer queue completed

dit is via FTP gedownload vanaf een WL-700g welke via LAN verbonden is aan de WL-500w, let op dat de WL-700g dus ook de bottleneck kan zijn hier (zie ook thread 5650)

wellicht een volgende vraag hoe snel is WAN, deze haalt met gemak 90Mbit! en wellicht nog meer (geen exacte cijfers bij de hand)
betreft het bereik heb ik nog geen tests gedaan, hier kan ik je weinig zinnigs over vertellen op het moment

WPA2(AES dus) werkt al enkele jaren

1 enkele bug heb ik reeds ontdekt en dat is dat de WAN poort niet gebridged wordt op het moment dat deze in AP modus wordt gezet

NTFS r/w blijft vooralsnog voorlopig een 'probleem' op linux dit heeft weinig te maken met de router opzich, zolang linux het nog niet standaard kan ondersteunen zal dit voorlopig ook niet gebeuren op de routers aangezien het nog experimenteel is

mocht je interesse gewekt zijn in de WL-500w zie ook 6163

Antiloop
08-10-2006, 17:58
een 2e snelheids test alleen dan 2 (beton)verdiepingen lager

Transferred: debian-31r3-i386-binary-1.iso 639,95 MB in 2 minutes 26 seconds (4.480,7 KB/s)

Octaafklep
10-10-2006, 22:51
Antiloop, bedankt voor je uitgebreide antwoord en testjes.

Dat van WPA2 dat kon ik zo snel niet terugvinden, da's zeker niet met de default firmware neem ik aan?

Prijs technisch gezien ben ik ook naar de WL-500gP aan het kijken en vraag me af hoe de performance verschillen daarmee zijn.

Voor wat betreft je aanbieding, ik wil hem eigenlijk bestellen bij de PCMegastore, want daar is ie 147, 95 incl. BTW. Dat scheelt toch behoorlijk en ze schijnen een goede naam te hebben, sorry....

groet.