Bekijk de volledige versie : WL-500G Wlan valt weg
Na het opstarten van de router en de pc een prima draadloze verbinding. Echter na enige tijd val de verbinding weg en het "Air" lampje op de router gaat/is uit! Soms komt de verbinding toch weer terug.
Router: Asus wl-500 g
Firmware: Oleg v1.9.2.7 cr7e
Al geprobeerd router herstarten met default instellingen. Lijkt dit een hardware probleem. Is het een bekend probleem?
alien433
28-09-2006, 13:38
gebeurt dit sind je de nieuwe firmware erop hebt gezet?
Is dit al sinds het begin gaande.
Wat was je vorige firmware?
Kortom we hebben meer informatie nodig over de router.
Welke Antenne heb je eraan, aan welk modem zit die gekoppeld.
Heb je al eens emergency restore gebruikt?
Zijn er meerdere met een wifi modem bij je in de buurt?
We horen het wel van je
gebeurt dit sind je de nieuwe firmware erop hebt gezet?
Volgens mij had ik eerst firmware 1.6 .... erop en heb ik nooit een probleem gehad. Ik heb een keer de olec firmware eropgezet en sindsdien aan stabaliteit verloren. Maar sinds een paar maand echt uitval (En het lampje air op de router gaat dan ook uit!)
Is dit al sinds het begin gaande.
Nee dus
Wat was je vorige firmware?
Ook een 1.9 versie van olec
Kortom we hebben meer informatie nodig over de router.
Welke Antenne heb je eraan, aan welk modem zit die gekoppeld.
Standaard antenne
Heb je al eens emergency restore gebruikt?
Nee, wel in de router factory defaults en rest button +5 sec ingehouden.
Zijn er meerdere met een wifi modem bij je in de buurt?
Ja, en die ontvang ik prima hetzij zwak.
We horen het wel van je
Ik hoop dat dit wat helpt
alien433
29-09-2006, 07:46
ten eerste zou ik eerst een kanaal kiezen dat vrij is, dus op een fixkanaal zetten waar niemand opzit.
2 indien dat niet helpt, het modem via de recovery mode de firmware herstellen.
Ook denk ik niet dat het aan de firmware van Oleg ligt, want zelf draai ook ook een firmware van hem, die ook nog eens extra gemod is de firmware van Koppel CZ (http://koppel.cz/cdmawifi/download/).
Let ook goed erop dat je de goede firmware installeerd (dus niet de 500g firmware op een 500g deluxe draaien). Ik hoop dat dit wat helpt.
Met vriendelijke groet,
Edmond
Ik heb een medion laptop 40100. Deze lijkt wpa niet of niet goed te ondersteunen. ik vond het al wel gek dat ik na een router reset wel een goede verbinding had.
Dus verbinding naar wep gezet en nu prima stabile verbinding.
Wel raar dat hij het met wpa soms een tijd wel doet en soms niet. Bij medion hadden ze een simpele oplossing. Plaats de herstel cd ..........
Het lijkt erop dat de drivers voor de ingebouwde wlan niet optimaal samenwerken met xp sp2. En medion zegt dat ze alleen de laptop zoals uitgeleverd met xp sp1 ondersteunen. Lekker makkelijk. Dank voor de hulp.
Antiloop
11-10-2006, 22:49
is het een intel (ingebouwd)kaartje toevallig?
Antiloop: is het een intel (ingebouwd)kaartje toevallig?
Volgens mij is het geen Intel kaartje maar:
Prism Nitro 802.11 g (3890)
Het bedrijf achter prism bestaat geloof ik niet meer en is even uit mijn hoofd conexant / intersill.
Antiloop
12-10-2006, 18:05
Volgens mij is het geen Intel kaartje maar:
Prism Nitro 802.11 g (3890)
Het bedrijf achter prism bestaat geloof ik niet meer en is even uit mijn hoofd conexant / intersill.
Mini-PCI of een pcmcia ?
voor mini-pci heb ik wel drivers welke ik zelf ook gebruik (ISL3890 minipci) maar is afkomstig uit een wireless router
heb hier veel problemen mee gehad om deze goed werkend te krijgen, en de 'juiste' driver bood bij mij de oplossing
Heb zelf ongeveer hetzelfde probleem. Bij mij is het zo dat wanneer ik m'n laptop opstart en ik verbinding krijg ook geen verbindingsproblemen heb.
Het kan dan echter wel voorkomen dat ik zo ineens de volgende keer geen verbinding krijg. Heb al wat dingen geprobeerd met een vast kanaal. Nu heb ik al een hele tijd geen problemen gehad zonder dat ik 'm op een vast kanaal heb gezet (dus auto) en ineens zijn de problemen er weer. Als ik dan de WL500g een keer van het stroom af haal heb ik vervolgens weer connectie.
Heb 'm nu weer op een vast kanaal gezet. Heb zelf wel een laptop met ingebouwde Intel kaart.
Wat ik ook ff moet zeggen is dat ik in een flat woon en er toch wel een aantal draadloze netwerken te vinden zijn.
Wellicht nog wat tips?
Edit: Gebruik de laatse Oleg firmware (1.9.2.7-7e), maar ook bij voorgaande versies bestond bij mij dit probleem eigenlijk al.
Alvast bedankt,
Roland