Bekijk de volledige versie : Niet mogelijk voor hulp op afstand in messenger
Hoi.
Ik heb een vraag. Ik heb een asus WL-530g router en sindsdien kan ik geen hulp op afstand geven aan mensen via Windows live messenger 8.0. Hij geeft bij verbindingstatus: "Je bent verbonden met internet via een niet-UPnP voor ip beperkte NAT. (Beheerder.)" onder windows live messenger. Als ik het toch probeer om hulp op afstand te bieden, geeft hij aan, dat hij geen DNS-naam ofzoiets kan opzetten. Ik heb de UPnP ingeschakeld en met porttrigger heb ik TCP 1863 opengezet. Ik weet alleen niet of ik dat goed heb gedaan. Triggerport 1863 protocol TCP incoming port 1863 protocol TCP. Is dit goed? Virttual DMZ is op mijn computers IP-adres gezet. Deze computer IP-adres is ook vast gezet. De firmware is 1.9.4.6
Kan iemand me helpen?
Antiloop
08-10-2006, 17:59
heb je UPnP al eens aangezet ?
Dank je voor je reply, maar zoals ik al melde is die ingeschakeld. Ook Windows live messenger geeft aan dat het niet via uPnP loopt. Het lijkt op een fout in de firmware.
Trigger poort is volgens mij niet wat je zoekt. Zoals ik het begrepen heb kun je dit als soort van beveiliging gebruiken waarbij je eerst op deze poort moet connecten alvorens een andere poort opengaat voor connecties (vanaf dat ip)
Als ik het goed heb moet je 'virtual server' gebruiken voor het doorsturen van poorten naar je pc. Dit werkt bij perfect. DMZ zou ook goed moeten zijn dat stuurt alle inkomende poorten door, maar dan moet je volgens mij ook de firewall instellen op de router.
Succes
Trouwens hier een Stukje (http://ochil.blogspot.com/2006/09/windows-live-messenger-and-upnp.html) op internet over poorten MSN messenger..
Je hebt RDP nodig poort 3389.
Strekking van het verhaal lijkt trouwens te zijn dat het niet werkt zonder Upnp. Zucht, en dat ben ik aan het proberen.
Om op je echte probleem terug te komen: bij "my network places" staat bij mij in XP een icoontje "Show Upnp devices" of iets dergelijks daar zou ie bij moeten staan en kun je windows laten zoeken..
Hartelijk bedankt voor je uitleg. Ik heb Virtual DMZ al gebruikt en mijn computer op een statisch IP gezet en bij virtual DMZ erin gezet. Ook heb ik bij netwerk locaties pictogramen voor uPnP-apparaten in het netwerk weergeven ingeschakeld. Dat helpt allemaal niet. Bij windows live messenger geeft hij nogsteeds dat NAT beperkt is.
Antiloop
12-10-2006, 00:29
Hartelijk bedankt voor je uitleg. Ik heb Virtual DMZ al gebruikt en mijn computer op een statisch IP gezet en bij virtual DMZ erin gezet. Ook heb ik bij netwerk locaties pictogramen voor uPnP-apparaten in het netwerk weergeven ingeschakeld. Dat helpt allemaal niet. Bij windows live messenger geeft hij nogsteeds dat NAT beperkt is.
heb je al eens zonder de WL530g ertussen geprobeerd ?
Ja. Dan werkt het weer zonder problemen. Maar ik heb de router nodig voor mijn laptop, desktop en xbox 360
Antiloop
15-10-2006, 00:52
Ja. Dan werkt het weer zonder problemen. Maar ik heb de router nodig voor mijn laptop, desktop en xbox 360
heb je de mogelijkheid om een ander model uit te proberen? een WL500g bijv
heb in het verleden diverse malen gebruikt gemaakt van hulp op afstand en heeft vaak gewerkt echter wel via een WL500g