PDA

Bekijk de volledige versie : WL-500g Deluxe of WL-500g Premium

erikv
04-09-2006, 22:16
Hoi ik ben nieuw in de Asus WL-500 wereld. (graag wat mededogen.) en heb een paar vragen.

1. Wat is het verschil tussen de WL-500g Deluxe en de WL-500g Premium?
(ik begreep dat de premium de opvolger is van deluxe, toch?)
Zowel qua:
- specs
zoals: internal memory size, flash memory size, processor type, processor speed, transfer speed (lan / wlan), usb speed, etc.
of is er ergens een goede vergelijking te vinden?
- en alle andere opzichten
Dwz, geboden functies, aansluitingen, mogelijkheden, toepasbaarheid, kwaliteit, etc., etc. En wat jullie aan verschillen ook maar kwijt willen. Heb dit niet zo duidelijk op de forums kunnen vinden. En de asus site is ook niet top op dat gebied. Als het toch ergens staat, dan heb ik dat gemist (sorry). Dan graag een tip.

2. Verder vraag ik mij af of 1 van beide typen sowieso beter / meer aan te raden is (en waarom)?
Ik denk dan aan dingen als: werken beloofde functies ook echt, weinig bugs, stabiliteit, betrouwbaarheid (weinig crashes/vastlopers), performance (usb speed, transfer speed lan / wlan), etc.?
(Uit een aantal berichten begreep ik dat de Premium nogal wat "kwaaltjes" had. Als daar dan weinig extra specs / positieve eigenschappen tegenover staan, dan kan je misschien beter de Deluxe nemen?)

3. En dan qua gebruik. Dit wil ik er (naast router + wireless router) mee doen:
In een Windows, Linux, Mac OSX netwerk, de volgende functies ter beschikking stellen:
- 1 usb printer
- 1 usb backup hd
- 1 usb data hd
- 1 usb scanner (indien mogelijk, kan mbv sane voor alle 3 de OS'en)
en dit aan alle 3 de OS'en.

Mijn vraag is dus, wat er van bovenstaande functies te realiseren is met 1 v/d Asus modellen (Premium, Deluxe, of misschien wel een WL-500W ...)?