Bekijk de volledige versie : Upgraden naar nieuwe firmware mislukt steeds
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem om de firmware van mijn WL500g te upgraden.
Ik heb al verschillende versies gedownload maar geen enkel wil werken.
Als ik naar de firmware upgrade pagina ga en daar het uitgepakte firmware bestand upload krijg ik iedere keer de volgende melding:
Firmware Upgrade Fail !
Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again.
De huidige firmware versie is 1.9.2.7 en heb al pogingen gedaan om naar 1.9.2.7-4, 1.9.2.7-5, 1.9.2.7-5a, 1.9.4.6, 1.9.5.0, en 1.9.6.0 te upgraden, maar geen van deze werkt.
Ik heb de router ook een "harde" reset gegeven, maar dit hielp ook niks.
Ook heb ik geprobeerd om de oude firmware (wg01080201_WL500gx_EN) terug te plaatsen, maar dan krijg ik dood leuk dezelfde mededeling als hierboven.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?
Alvast heel erg bedankt!
Antiloop
27-08-2006, 19:44
heb je de firmware restoration al geprobeerd?
zie handleiding, en zoekfunctie van het forum voor verdere details
wat ook kan helpen is om eerst de router te rebooten alvorens je gaat upgraden(dan is het meeste geheugen nog vrij)
heb je de firmware restoration al geprobeerd?
Ja, dit heb ik inderdaad al geprobeerd en ook eerst de router reseten en dan upgraden, maar blijf de melding krijgen.
Ik heb het forum al aardig doorzocht en ook de zoek functie gebruikt, maar kon niks van dit soort probleem vinden :confused:
Antiloop
27-08-2006, 23:18
ik denk dat je het over iets anders hebt, de firmware restoration (dit is dus niet via een web interface!) zou deze meldingen niet kunnen geven
zie dit topic: 1329 voor verdere informatie
Mijn excusses, ik krijg dan de melding dat ie geen router in de recovery mode kan vinden.
Ik heb dus ook al geprobeer om de reset knop van de router 6 sec. ingedrukt te houden en zodra de router weer op is gekomen om dan het programma te gebruiken voor firmware restoration, maar helaas, dit werkt ook niet :(
Antiloop
28-08-2006, 18:03
lees even het topic wat ik je hierboven gegeven heb, hier staat de oplossing in
Ben ik net mee bezig, dank je wel alvast en ik laat het wel even weten of het heeft geholpen...
Het heeft geholpen!!
Ik heb nu firmware 1.9.2.7-7e erop staan, is het verstandig om verder te upgraden?
Ik wil met de tijd ook een webserver gaan draaien
Antiloop
29-08-2006, 23:04
Het heeft geholpen!!
Ik heb nu firmware 1.9.2.7-7e erop staan, is het verstandig om verder te upgraden?
Ik wil met de tijd ook een webserver gaan draaien
op zich kan 'verder' upgraden meestal geen kwaad, echter als het niet nodig is zou ik het niet doen
met de huidige versie kun je ook een webserver installeren door gebruik te maken van de IPKG functie in de custom firmware
Oke dan, dank je wel voor alle informatie!
Ik ga binnenkort stoeien om de webserver aan de praat te krijgen.
Greetz
Daar was ik weer.
Ik heb toch nog problemen met de router, zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik ben ook nog maar een newbie op dit gebied met de router stoeien.
Mijn problemen zijn, mijn printer en usb stick worden in ene niet meer herkent door de router en als ik de webserver wil instaleren volgens 1 van de tutorials wil dit ook niet (omdat ie mijn usb stick niet ziet denk ik)
Wie o wie kan me hierbij helpen?
Alvast heeeeeeel erg bedankt voor de moeite!
Antiloop
02-09-2006, 10:40
Daar was ik weer.
Ik heb toch nog problemen met de router, zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik ben ook nog maar een newbie op dit gebied met de router stoeien.
Mijn problemen zijn, mijn printer en usb stick worden in ene niet meer herkent door de router en als ik de webserver wil instaleren volgens 1 van de tutorials wil dit ook niet (omdat ie mijn usb stick niet ziet denk ik)
Wie o wie kan me hierbij helpen?
Alvast heeeeeeel erg bedankt voor de moeite!
unit al eens uit gezet voor 20 seconden oid en dan weer aan?
en probeer het ook eens zonder de printer en visa versa
uhm, nee, nog niet geprobeer nee, zal het zo even proberen :D ;)
I heb het geprobeerd maar helaas werkt het nog steeds niet.
Wat nu?
Antiloop
02-09-2006, 11:42
I heb het geprobeerd maar helaas werkt het nog steeds niet.
Wat nu?
heb je de ftp server overigens aanstaan, weetniet of alle apparaten de usb stick mounten zolang deze niet nodig is
Yup, ik heb de ftp, samba en NFS servers aan staan...
Ik vind het vreemd dat m'n printer en stick in ene niet meer worden herkend door de router, had er met de "gewone" firmware totaal geen problemen mee :(
Antiloop
02-09-2006, 12:20
Yup, ik heb de ftp, samba en NFS servers aan staan...
Ik vind het vreemd dat m'n printer en stick in ene niet meer worden herkend door de router, had er met de "gewone" firmware totaal geen problemen mee :(
maar de printer werkt niet hetzelfde als op de 'gewone' firmware
ik weet niet hoe je precies kijkt of ie wel of niet werkt?
Ik kijk eerst bij de status & logs en daar staat bij Printer niks.
Als ik via m'n pc een printopdracht stuur gebeurd er ook niks...
Ik heb trouwens een HP Deskjet 930c printer...
Antiloop
05-09-2006, 08:57
Ik kijk eerst bij de status & logs en daar staat bij Printer niks.
Als ik via m'n pc een printopdracht stuur gebeurd er ook niks...
Ik heb trouwens een HP Deskjet 930c printer...
maar heb je de printer wel ingesteld zoals dat moet op je pc?
we praten nu over de custom firmware neem ik aan? deze werkt standaard -anders- dan de 'originele' firmware
Ik heb de printer ingesteld zodat ie via de router moet gaan printen, dus met het ip adres van mijn router.
Ik heb het hier inderdaad over de custom firmware.
Antiloop
08-09-2006, 16:29
Ik heb de printer ingesteld zodat ie via de router moet gaan printen, dus met het ip adres van mijn router.
Ik heb het hier inderdaad over de custom firmware.
ja maar als RAW of LPR en welk poort nummer?
je stelt het bij de gewone firmware ook op je IP in dus dat is niet anders
Ik zit helaas nog steeds met het probleem dat mijn router mijn printer en de usb stick niet herkent.
Zou iemand mij asjeblieft met dit probleem willen helpen?
Threasd niet gelezen helemaal, maar sommige USB sticks werken gewoon niet...
Dat geloof ik graag ja, maar het vreemde is dus dat de stick en de printer die ik gebruik het voor de firmware update wel werkte... :confused:
Antiloop
18-09-2006, 08:58
Dat geloof ik graag ja, maar het vreemde is dus dat de stick en de printer die ik gebruik het voor de firmware update wel werkte... :confused:
welk apparaat hebben we het over eigenlijk
je praat over een WL500g maar tegelijkertijd over firmwares van een WL500g Deluxe ?
ik stel voor dat je upgrade/downgrade naar de laatste asus firmware om mee te beginnen en te kijken of het dan wel werkt
en om het je makkelijk te maken hierbij de thread waarmee je gegarandeerd kunt upgraden: 1329
wanneer dit gelukt is reset je de WL500g of deluxe ? naar zijn default waardes dmv de restore knop (niet via de webinterface)
Sorry, ik heb het over een WL500g Deluxe.
Als ik thuis ben zal ik kijken of de downgrade wel werkt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Da's niet kies idd.
Nou, ik heb na heel wat moeite eindelijk weer een "normale" firmware op m'n WL500g Deluxe gekregen en wel te verstaan: 1.9.6.0
Mijn usb stick werkt weer, kan de FTP functie van de router weer normaal gebruiken.
Alleen mijn HP Deskjet 930c printer word nog steeds niet herkent :confused:
vrolijkje
25-09-2006, 08:41
hi, ik heb afgelopen weekend mijn ASUS WL500W geïnstalleerd en al lezende viel me op dat de printersettings die jij noemt afwijkend zijn van degene die ik dit weekend 5 keer heb ingevuld...
Misschien heb je dr wat aan:
start wizard->kies TCP/IP->new port: 'standard TCP/IP '->IP adres invullen(192.168.1.1->select custom settings->set PROTOCOL to LPR and type LPRServer in queue name field-> next->FINISH :D :D
dat werkt bij mij als een zonnetje...
succes!:p
Ik zal het eens proberen, normaal deed ie het altijd met RAW, maar ja... ;)
Antiloop
28-09-2006, 22:29
Ik zal het eens proberen, normaal deed ie het altijd met RAW, maar ja... ;)
asus ondersteund geen 'raw' poort 9100 of iets in die trend
dat werkt tot op heden nog steeds uitsluitend bij de custom firmwares