Bekijk de volledige versie : instellen wl520g
Ik heb problemen met het instellen van het router. Als ik mijn laptop autom. een ip adres laat geven krijgt hij geen netwerkadres, als ik handmatig een IP adres toewijs krijg ik wel verbinding met het netwerk maar niet met internet. Ik heb contact gehad met casema en die zeggen dat het clonen van een mac adres niet nodig is. Kan iemand mij verder helpen.
Hoi,
Als eerste je bent wel vaag met je omschrijving ...
die wl520g dat is een router die heeft dus ook een wan aansluiting op de achterkant ... neem aan dat je een modem hebt van casema die geeft ip adressen uit want dhcp zal aan staan ...
Neem ook aan dat je wl520g op 192.168.1.1 benaderbaar even uitgaande dat het modem van casema ook op dat adres benaderbaar is ... Wat je doet is hetvolgende je hangt eerste je wl520g via een utp touwtje aan je laptop dan stel je dhcp in op 192.168.100.1 tot 192.168.100.254 daarna komt je router zelf dat hij zijn ip adres aanpast op 192.168.100.1 wijzigingen opslaan en de router zal herstarten ...
utp touwtje eruit het modem van casema inpluggen op de wan aansluiting achterop je modem ...
Nu zou je met je laptop met automatisch ip adres verkijgen toegang moeten hebben op zowel de modem als de router je kunt nu op de router kijken op de status op connect ( internet ) staat ...
Volgens mij kun je met bovenstaande gewoon internetten ...
Groeten,
Ronald
Bedankt, Inderdaad had ik het misschien wat vaag omschreven, ik ben ook nog maar een beginner en al helemaal met draadloos. Ik zal je hulp in de toekomst misschien nog wel eens nodig hebben. De oplossing was voor mij het volgende, ik heb de dhcp opnieuw ingesteld,modem gereset en vooralsnog werkt het:p :p . Maar het heeft al eerder gewerkt dus nog even afwachten.