Log in

Bekijk de volledige versie : WL-500g Premium en 2 printers ervaringen

TsiisSkaaf
08-08-2006, 11:47
Ik ben al een tijdje opzoek naar een router waarop 2 usb printers aangesloten kunnen worden.
Deze was moeilijk te vinden totdat ik de WL-500g Premium van Asus tegen kwam.
Nu ben ik opzoek naar ervaringen met deze router met twee usb printers.

Vraag:
Hoe zijn de ervaringen met twee usb printers aangesloten op de WL-500g Premium? Werkt dat goed moet de default firmware? Of werkt het stukken beter met alternatieve firmware?

De printers die aangesloten moeten worden zijn HP Laserjet 1200 en Canon Pixma iP4200.

cono34
08-08-2006, 13:26
Volgens mij werkt dat perfect op de site van asus kun je zien welke printers worden gesupported ...

En die 2 die jij noemt werken perfect ...

Heb zelf ook 2 usb printers staan een hp 1510 psc en een hp colorlaserjet beiden werken op een wl500g Premium op de gewone default firmware ...

Snap ook niet waarom mensen tweaks moeten hebben ???

Antiloop
08-08-2006, 22:32
Volgens mij werkt dat perfect op de site van asus kun je zien welke printers worden gesupported ...

Heb zelf ook 2 usb printers staan een hp 1510 psc en een hp colorlaserjet beiden werken op een wl500g Premium op de gewone default firmware ...

voorheen was het niet mogelijk om met een standaard firmware van Asus meer dan 1 printer te gebruiken

ik zelf kan ook niet bevestigen dat het nu wel mogelijk is

TsiisSkaaf
16-08-2006, 19:40
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ondertussen de WL500Gp gekocht.
Alleen kom ik er niet helemaal uit met twee printers.
Wanneer ik twee printers aansluit staat er maar één bij het status overzicht. Dit is de printer in de bovenste USB poort.
Ik heb op dit moment firmware versie 1.9.6.7 erop staan.
In de handleiding is ook niets te vinden over twee printers en je kan ook niet een poortnummer invullen zoals bij een jetdirect wel het geval is.

Heeft iemand een idee hoe dit zit?

martin72
16-08-2006, 20:43
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ondertussen de WL500Gp gekocht.
Alleen kom ik er niet helemaal uit met twee printers.
Wanneer ik twee printers aansluit staat er maar één bij het status overzicht. Dit is de printer in de bovenste USB poort.
Ik heb op dit moment firmware versie 1.9.6.7 erop staan.
In de handleiding is ook niets te vinden over twee printers en je kan ook niet een poortnummer invullen zoals bij een jetdirect wel het geval is.

Heeft iemand een idee hoe dit zit?

Elders op deze site staat in elk geval vermeld hoe je dit kunt doen met behulp van de Oleg firmware, maar dat moet je maar net willen installeren. Je kunt dan nl gebruik maken van RAW in plaats van LPR en dan kun je wel twee verschillende poorten kiezen. Die firmware draait bij mij goed, maar ik heb er maar één printer aan hangen.

Groet,

Martin

wfvn
01-09-2006, 14:16

Ik heb zojuist een tweede printer aangeschafd. Ik had al een Brother HL5050 laserprinter maar nu ook een Canon Pixma IP4200 kleuren inkjet.

Ik heb ze beiden aangesloten op mijn WL500gP met standaard Asus firmware: 1.9.6.9
Echter krijg ik de tweede printer niet aan de praat.

IP moet uiteraard hetzelfde zijn
Poortnaam MOET anders als ik een andere poortnaam wil aanmaken.

Maar dan wil hij dus niet printen. Er komt dan rotzooi uit de HL5050

Als ik in plaats van LPR RAW selecteer, komt er ook rotzooi uit de HL5050
Als ik dezelfde poort neem als de HL5050, komt er ook rotzooi uit de HL5050

De HL5050 print wél goed als ik een opdracht naar de HL5050 stuur maar zodra ik dus een opdracht naar de 4200 stuur, krijg ik rotzooi uit de HL5050 terwijl de 4200 dus niets doet.

Welke Firmware heb jij gebruikt?
Hoe heb jij de poorten ingesteld? Please wees zo nauwkeurig mogelijk in je beschrijving. Je kan hier denk ik een heleboel mensen blij mee maken.

TsiisSkaaf
05-09-2006, 20:57
Ik heb zojuist een tweede printer aangeschafd. Ik had al een Brother HL5050 laserprinter maar nu ook een Canon Pixma IP4200 kleuren inkjet.

Ik heb ze beiden aangesloten op mijn WL500gP met standaard Asus firmware: 1.9.6.9
Echter krijg ik de tweede printer niet aan de praat.

IP moet uiteraard hetzelfde zijn
Poortnaam MOET anders als ik een andere poortnaam wil aanmaken.

Maar dan wil hij dus niet printen. Er komt dan rotzooi uit de HL5050

Als ik in plaats van LPR RAW selecteer, komt er ook rotzooi uit de HL5050
Als ik dezelfde poort neem als de HL5050, komt er ook rotzooi uit de HL5050

De HL5050 print wél goed als ik een opdracht naar de HL5050 stuur maar zodra ik dus een opdracht naar de 4200 stuur, krijg ik rotzooi uit de HL5050 terwijl de 4200 dus niets doet.

Welke Firmware heb jij gebruikt?
Hoe heb jij de poorten ingesteld? Please wees zo nauwkeurig mogelijk in je beschrijving. Je kan hier denk ik een heleboel mensen blij mee maken.

Helaas is het mij ook nog niet gelukt om twee printers op de default firmware te laten draaien. Om met alternatieve firmware te werken heb ik nog geen tijd voor gehad.

Ik ben bang dat het niet gaat werken met de standaard firmware. Asus mailen is misschien een optie. Om te vragen of ze nieuwe firmware uitbrengen waar de optie van twee printers wel in zit.

Succes.