Bekijk de volledige versie : Veel vragen!
Verysmart!
20-06-2006, 18:36
Hoi,
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe laptop, dus ben ik op zoek naar een goeie router. Alleen omdat ik veel weg ben (van mijn gewone computer) wil ik eigelijk overal mijn bestanden benaderen. Foto's, muziek, documenten enz. Daarom een paar vragen hieronder;
1: Is het mogelijk om de ftpserver van buiten je netwerk te benaderen?
2: Is het mogelijk om de ftpsoftware te veranderen naar een gewoon 'echt' programma?
3: Is het mogelijk om op de router (+ harde schijf) een webserver op te zetten?
4: Ik heb gelezen dat er op sommige modellen ook automatisch downloaden zit, welke modellen zit dit en is dit ook mogelijk voor nieuwsgroepen/usenet?
5: Is het mogelijk om de straling/bereik van deze router omhoog te draaien zonder dat het gevaarlijk wordt voor je gezondheid?
6: Moet je een usb-harde schijf erop aansluiten of kan je ook een gewone harde schijf nemen en daar een usb-tussen stukje voor kopen?
7: Wat is de gemiddelde snelheid binnen het netwerk met bestanden uitwisselen van de router harde schijf?
8: Hoeveel stroom verbruikt jullie router + harde schijf gemiddeld?
Welk model kan ik hiervoor nou het beste kopen? De WL-500g Premium omdat die ook automatisch downloaden heeft? De 500g is toch ook de nieuwste versie naast de 700?
Het zijn een boel vragen maar ik zou jullie heel dankbaar zijn al ze beantwoord worden! Dus bij deze.... bedankt :p
Antiloop
20-06-2006, 22:42
Hoi,
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe laptop, dus ben ik op zoek naar een goeie router. Alleen omdat ik veel weg ben (van mijn gewone computer) wil ik eigelijk overal mijn bestanden benaderen. Foto's, muziek, documenten enz. Daarom een paar vragen hieronder;
1: Is het mogelijk om de ftpserver van buiten je netwerk te benaderen?
2: Is het mogelijk om de ftpsoftware te veranderen naar een gewoon 'echt' programma?
3: Is het mogelijk om op de router (+ harde schijf) een webserver op te zetten?
4: Ik heb gelezen dat er op sommige modellen ook automatisch downloaden zit, welke modellen zit dit en is dit ook mogelijk voor nieuwsgroepen/usenet?
5: Is het mogelijk om de straling/bereik van deze router omhoog te draaien zonder dat het gevaarlijk wordt voor je gezondheid?
6: Moet je een usb-harde schijf erop aansluiten of kan je ook een gewone harde schijf nemen en daar een usb-tussen stukje voor kopen?
7: Wat is de gemiddelde snelheid binnen het netwerk met bestanden uitwisselen van de router harde schijf?
8: Hoeveel stroom verbruikt jullie router + harde schijf gemiddeld?
Welk model kan ik hiervoor nou het beste kopen? De WL-500g Premium omdat die ook automatisch downloaden heeft? De 500g is toch ook de nieuwste versie naast de 700?
Het zijn een boel vragen maar ik zou jullie heel dankbaar zijn al ze beantwoord worden! Dus bij deze.... bedankt :p
enkele antwoorden op je vragen:
1: ja
2: ja, maar niet 'gewoon' het vergt vaak wel enige kennis van linux (afhankelijk van het model)
3: ja (zie ook 2)
4: ja klopt(bittorent, ftp, http): WL700gE, WL500gP en WL500gW/WL500W(nog niet uit) (usenet etc is (nog) niets voor)
5: dat weet niemand volgens mij, maar de beperkingen die gelegd worden zijn meestal vanwege rechtswege (maximum zendvermogen bla bla)
6: een usb harddisk, is feitelijk een gewone harddisk met een 'usb-tussen stuk' alleen zijn deze meestal garantieverzegeld zodoende mag je ze niet openmaken. kortom beide kan (WL700gE heeft al een 160GB harddisk ingebouwd)
7: goeie vraag, heb zelf nog steeds geen tijd gehad om te testen (wl700ge)
8: stroomverbruik in watt:
* 10 watt 'idle' (0,044 ampere op basis van 230 volt)
* 20 watt piek tijdens opstarten (0,087 ampere op basis van 230 volt)
wattage is gemeten met een zogenaamde 'wattmeter' van conrad. Ampere is berekend met het sommetje P = U . I
Verysmart!
21-06-2006, 06:05
Bedankt voor je antwoord.
Welk model denk je dat nu het beste bij mij past? Wat is het nieuwste model? Is er ook nog verschil in firmware tussen de modellen (de uitgebreidheid van de software?). Ik zat namelijk te denken aan de WL-500g Premium, of is de WL-500g Deluxe weer betere techniek? Ik ben namelijk opzoek naar het laaste beste model.
Bedankt!
PS: Nog één vraagje: Is het ook mogelijk om de snelheid van de downloads aan te passen?
Antiloop
21-06-2006, 09:01
Bedankt voor je antwoord.
Welk model denk je dat nu het beste bij mij past? Wat is het nieuwste model? Is er ook nog verschil in firmware tussen de modellen (de uitgebreidheid van de software?). Ik zat namelijk te denken aan de WL-500g Premium, of is de WL-500g Deluxe weer betere techniek? Ik ben namelijk opzoek naar het laaste beste model.
Bedankt!
PS: Nog één vraagje: Is het ook mogelijk om de snelheid van de downloads aan te passen?
WL-500gP zal op de kortste termijn een custom firmware voor komen
WL-700g is pas zojuist de eerste GPL voor vrijgegeven, nu pas kan er begonnen worden met de ontwikkeling van een eventuele custom firmware
het aanpassen van de snelheid weet ik zo niet, heb je al gekeken in de handleiding toevallig?
Verysmart!
21-06-2006, 18:02
WL-500gP zal op de kortste termijn een custom firmware voor komen
WL-700g is pas zojuist de eerste GPL voor vrijgegeven, nu pas kan er begonnen worden met de ontwikkeling van een eventuele custom firmware
het aanpassen van de snelheid weet ik zo niet, heb je al gekeken in de handleiding toevallig?
Maar welke router adviseer je me nou? De WL-500g Premium, omdat dat de nieuwste versie is? Of kan ik beter gaan voor de WL-500g Deluxe gaan?
Alletwee hebben ze volgens mij dezelfde functies, dus welke zou ik moeten kiezen? :rolleyes:
Bedankt :p
Antiloop
21-06-2006, 21:11
Maar welke router adviseer je me nou? De WL-500g Premium, omdat dat de nieuwste versie is? Of kan ik beter gaan voor de WL-500g Deluxe gaan?
Alletwee hebben ze volgens mij dezelfde functies, dus welke zou ik moeten kiezen? :rolleyes:
Bedankt :p
De WL500g Deluxe is inmiddels uitgefaseerd en zal alleen uit oude voorraad leverbaar zijn, hier in de plaats voor is de WL500gP gekomen
deze schijnt enigszins sneller te zijn en dus zou ik zeker deze kiezen boven de WL500g Deluxe
de WL500g Deluxe en de WL500gP verschillen wel degelijk qua functionaliteit, de WL500g Deluxe heeft bijv geen download machine gebeuren
ikerstges
22-06-2006, 11:48
WL-500gP zal op de kortste termijn een custom firmware voor komen.
Hey Antiloop, dit heb ik nog niet echt boven water kunnen krijgen.. Weet jij al meer over de nieuwe firmware voor de WL-500gP? Wordt dat Oleg's of OpenWRT? Ben zeer benieuwd, ik kan bij geen enkele leverancier meer een WL500G of WL500G-Deluxe meer vinden!
Verysmart!
22-06-2006, 18:17
Heeft de WL-700gE nog iets anders ten opzichte van de WL-500g, want met dat prijsverschil van 180 euro inverband de harde schijf van de 700gE kan ik zelf voor 165 euro al een Maxtor OneTouch III 300GB (7200rpm, USB 2.0, 16MB) schijf kopen.
Dus als er geen verschil in hardware en functies zit tussen de 700gE en de 500gP dan koop ik liever de 500gP met een grotere harde schijf :p
Antiloop
23-06-2006, 01:54
Hey Antiloop, dit heb ik nog niet echt boven water kunnen krijgen.. Weet jij al meer over de nieuwe firmware voor de WL-500gP? Wordt dat Oleg's of OpenWRT? Ben zeer benieuwd, ik kan bij geen enkele leverancier meer een WL500G of WL500G-Deluxe meer vinden!
er ligt al een test firmware op de plank voor de wl500gP echter zit hier geen download machine gebeuren in
voorlopig hier te downloaden: http://oleg.wl500g.info/gp/WL500gp-1.9.2.7-7f-pre2.trx
Antiloop
23-06-2006, 01:56
Heeft de WL-700gE nog iets anders ten opzichte van de WL-500g, want met dat prijsverschil van 180 euro inverband de harde schijf van de 700gE kan ik zelf voor 165 euro al een Maxtor OneTouch III 300GB (7200rpm, USB 2.0, 16MB) schijf kopen.
Dus als er geen verschil in hardware en functies zit tussen de 700gE en de 500gP dan koop ik liever de 500gP met een grotere harde schijf :p
durf ik zo even niet te zeggen, zou de WL500gp van Asus krijgen eind vorige maand (kuch) kan nog niet vergelijken dus
je zou de specs hier even op na moeten slaan
Verysmart!
24-06-2006, 22:01
Iemand anders die het nog weet? Want anders hou ik het geld lekker zelf in mn zak :rolleyes: