Bekijk de volledige versie : Wl500g achter Zyxel 2602 voip modem
Al enige dagen ben ik bezig mijn configuratie: Zyxel 2602 voip modem met daarachter mijn wl500g router werkend te krijgen.
Met weinig sukses. De desktop via utp kabel werkt altijd.
Het problem zit in de 2 wireless laptops. Na een restart van de wl500g is er meestal verbinding. Maar na enige tijd idle valt de verbinding weg.
Ik heb verschillende versies firmware geinstalleerd, zonder sukses.
Ik heb de wl500g als router ingesteld en als gateway 192.168.1.254 (het ip adres van de Zyxel). Ik heb een setup geprobeerd uit dit forum, maar ook dat werkte niet.
Wie o wie helpt mij? ik raak verstrikt in de vele cryptische opties/commands van deze router........
Ik heb dezelfde hardware en had hetzelfde probleem.
Het punt is dat de router en het modem op hetzelfde subnet zitten. Dus wijzig ip van modem naar 192.168.0.1 oid en zet de router in bridge mode, dan gebruik je de router functionaliteit van je wl500g.
Ik heb nog wel het probleem dat ik niet bij de modem configuratie kom. Maar volgens mij komt dat door de firewall op de ASUS. Ik heb het nog niet verder onderzocht.
suc6
Peter
Inmidels heb ik ook connectie! (met Internet EN Wl500g)
Zyxel utppoort verbonden met utppoort van Wl500g. Ik kan je de settings en/of de CFG file sturen.
Problemen:
Als ik echter WEB of WP-PSK setting wil aanzetten, dan krijg ik geen verbinding.
Zodra ik mijn 'werkende' CFG file (Open en alleen Mac adres accept) laad, dan heb ik verbinding.
Vraag: Bestaat er en betere interface met de WL500g i.p.v. die "eigenwijze" web-interface? Ik lees iets over Telnet etc.?
Ik gebruik Asus software versie 1.9.5.0
Bij voorbaat dank!
(PS ik denk er serieus over een andere router aan te schaffen)
zelf heb ik de laatste release van Oleg (zie http://oleg.wl500g.info). Deze biedt telnet en ssh access. De web interface is ook uitgebreider geloof ik (ik heb de ASUS interface niet goed bestudeerd).
Antiloop
21-06-2006, 09:13
hier kun je diverse firmwares vinden: http://website.wl500g.info/beta/wizard.php?brand=1
ik weet niet of je een WL500g hebt ? je wekt de indruk dat je hem net hebt en ze zijn niet meer te koop sinds eind vorig jaar
hier kun je diverse firmwares vinden: http://website.wl500g.info/beta/wizard.php?brand=1
ik weet niet of je een WL500g hebt ? je wekt de indruk dat je hem net hebt en ze zijn niet meer te koop sinds eind vorig jaar
Ik heb hem al in 2004 gekocht. en tot-nog-toe alleen via de Asus web interface geconfigureerd. Inmiddels heb ik ontdekt dat er een nieuwe 'cultuur' van Linux based drivers is ontstaan. Met diverse nieuwe functies en commands. Ik heb ook de laatste versie '....e' een keer geinstalleerd, maar schrok terug van alle nieuwe commands. En ik ben (nog!) geen Linux fan, wel geinteresseerd maar tijd ontbreekt.
Op dit moment draait zonder problemen: 3 wifi clients waarvan 1 op 10mbs 11.b
Als 'beveiliging' alleen: hide SSID en Mac-adres accept.
Wat mij niet lukt is WPA(2)-PSK TKIP of AES op de wl500g werkend te krijgen. De clients worden allemaal door winxp (wzc) geconfigureerd.
vraag: Welke driver met welke interface moet ik installeren om dit aan de praat te krijgen????? (graag links naar documentatie!).
Ik heb er wel ooit een laser-printer aan gehad(aan par.poort), maar wil daar nu ook een USB-2 disk als file server aan hangen.
Antiloop
25-06-2006, 00:34
Ik heb hem al in 2004 gekocht. en tot-nog-toe alleen via de Asus web interface geconfigureerd. Inmiddels heb ik ontdekt dat er een nieuwe 'cultuur' van Linux based drivers is ontstaan. Met diverse nieuwe functies en commands. Ik heb ook de laatste versie '....e' een keer geinstalleerd, maar schrok terug van alle nieuwe commands. En ik ben (nog!) geen Linux fan, wel geinteresseerd maar tijd ontbreekt.
Op dit moment draait zonder problemen: 3 wifi clients waarvan 1 op 10mbs 11.b
Als 'beveiliging' alleen: hide SSID en Mac-adres accept.
Wat mij niet lukt is WPA(2)-PSK TKIP of AES op de wl500g werkend te krijgen. De clients worden allemaal door winxp (wzc) geconfigureerd.
vraag: Welke driver met welke interface moet ik installeren om dit aan de praat te krijgen????? (graag links naar documentatie!).
Ik heb er wel ooit een laser-printer aan gehad(aan par.poort), maar wil daar nu ook een USB-2 disk als file server aan hangen.
je moet gewoon de driver installeren welke bij je kaart hoort, ikzelf maak op al m'n pc's gebruik van het 'wireless zero configuration' en heb geen problemen met wep(128), wpa-psk tkip en wpa-psk aes
op XP kun je zelfs meestal beter de 'utils' vermijden die soms bij wireless cards geleverd worden
echter dien je wel servicepack2 te gebruiken en geen windows xp zonder servicepack anders werkt WPA bijv. al niet
Na verschillende sessies, is de 500g niet meer bereikbaar via de web interface. Ik heb van alles geprobeerd, resetten, power aan/uit.(zoals beschreven in dit forum)
Mijn vraag: kan ik op een andere manier dat ding configureren?
Mijn setup: Zyxel 6200 modem via lan of wan poort aan wl500g; pc eveneens aan utp poort. In deze setting heb ik internet en geeft ipconfig/all:
ip adres: 192.168.1.34 en gateway/dns: 192.168.1.254 van Zyxel modem.
ik kan wel pingen naar 192.168.1.254 en 192.168.1.1 500grouter.
Ook als ik alleen 500g en pc via utp met elkaar verbind krijg ik geen contact(web interface) met 500g.
Wat moet ik doen????
Antiloop
29-06-2006, 16:25
Na verschillende sessies, is de 500g niet meer bereikbaar via de web interface. Ik heb van alles geprobeerd, resetten, power aan/uit.(zoals beschreven in dit forum)
Mijn vraag: kan ik op een andere manier dat ding configureren?
Mijn setup: Zyxel 6200 modem via lan of wan poort aan wl500g; pc eveneens aan utp poort. In deze setting heb ik internet en geeft ipconfig/all:
ip adres: 192.168.1.34 en gateway/dns: 192.168.1.254 van Zyxel modem.
ik kan wel pingen naar 192.168.1.254 en 192.168.1.1 500grouter.
Ook als ik alleen 500g en pc via utp met elkaar verbind krijg ik geen contact(web interface) met 500g.
Wat moet ik doen????
wat doen de lampjes?
welke firmware heb je (custom of origineel asus)
en hoe heb je 'gereset' ?
De lampjes knipperen (power steady). Ik heb hem gereset (verschillende keren!) door de resetknop lang ingedrukt te houden. Uiteindelijk heb ik gisteravond laat alles uitgezet. En vanmorgen (magie?) kon ik na 192.168.1.1 weer in de web-intface komen. Dus toen weer opnieuw geconfigureerd. ik heb nog een standaard asus firmware 1.9.5.0 ;Als gateway heb ik de Zyxel ingesteld op 192.168.2.254. De Asus heb ik gelaten op standaard 192.168.1.1. (hij is nogal kieskeurig voor verandering van zijn standaard ip-adres!)[
setup:
lanpoort Zyxel naar>Wanpoort 500g. dan krijg in wlan status: IP 192.168.2.33 en gateway 192.168.2.254. Met deze setting krijg ik geen Internet,
Omdat in de 500g Wan de IP/servers adressenvan mijn ISP moeten komen.
Mijn problem is dus hoe krijg ik deze info van mijn ZyxelMODEM+ROUTER in de WAn VAN DE 500G???
PS:als ik de Zyxel utp verbind met een wl500 utp poort, dan heb ik wel internet via het lan.
Antiloop
30-06-2006, 00:25
De lampjes knipperen (power steady). Ik heb hem gereset (verschillende keren!) door de resetknop lang ingedrukt te houden. Uiteindelijk heb ik gisteravond laat alles uitgezet. En vanmorgen (magie?) kon ik na 192.168.1.1 weer in de web-intface komen. Dus toen weer opnieuw geconfigureerd. ik heb nog een standaard asus firmware 1.9.5.0 ;Als gateway heb ik de Zyxel ingesteld op 192.168.2.254. De Asus heb ik gelaten op standaard 192.168.1.1. (hij is nogal kieskeurig voor verandering van zijn standaard ip-adres!)[
setup:
lanpoort Zyxel naar>Wanpoort 500g. dan krijg in wlan status: IP 192.168.2.33 en gateway 192.168.2.254. Met deze setting krijg ik geen Internet,
Omdat in de 500g Wan de IP/servers adressenvan mijn ISP moeten komen.
Mijn problem is dus hoe krijg ik deze info van mijn ZyxelMODEM+ROUTER in de WAn VAN DE 500G???
PS:als ik de Zyxel utp verbind met een wl500 utp poort, dan heb ik wel internet via het lan.
eh nou dat is een probleem van je zyxel..
in principe zou het gewoon moeten werken
in ieder geval moet je je zyxel instellen als 'bridge' dus dat de pc/router welke eraan hangt het IP van internet krijgt en geen lokaal IP
hierin kan ik je niet helpen omdat ik geen zyxel heb, het schijnt dat het eea wel op www.zyxel.nl beschreven staat (als ik de search hier gebruik)
Als je de Zyxel 2602 instelt als Bridge dan werkt Voip niet meer!
ik vond een goede link: www.zyxel.nl/support
Ik heb nu een werkende oplossing gevonden:
1.Zyxel Utp poort naar Utp poort WL500g (dus niet naar Wan poort)
2. Wl500g DHCP server No
3.Zyxel default gateway 192.168.1.254
3.Zyxel IP adressen start at 192.168.1.40
(clients krijgen nu IP adres van Zyxel)