Bekijk de volledige versie : als ip adres ingevoerd wordt kom het log in scherm van router
Bigbrother
06-06-2006, 18:53
Hoe kan ik voorkomen dat als mijn IP van buitenaf wordt ingevoerd
dat mijn ASUS inlogscherm van de router verschijnt.
Dat zou ik ook wel willen weten.
jaapjeuk
11-06-2006, 12:21
Hoe kan ik voorkomen dat als mijn IP van buitenaf wordt ingevoerd
dat mijn ASUS inlogscherm van de router verschijnt.
start web-interface van je router ; Internet Firewall - Basic Config ;
zet optie "Enable Firewall?" op ON
zet optie "Enable Web Access from WAN?" op OFF
KingOfDos
14-06-2006, 22:02
Open je vanaf je "interne" verbinding je "externe" ipadres? Of doe je dit vanaf een "externe" computer? Hier zit namelijk nogal een verschil in, omdat jij het vanaf BINNEN de NAT omgeving opent.
Jerommmeke
25-06-2006, 03:14
Je hebt bij NAT instellingen en dan virtual server waarschijnlijk poort 80 gelinkt naar het interne IP adres van de router. Ik heb dat zelf ook gedaan, maar bewust, ik moet mijn router kunnen bereiken vanaf buiten.
Antiloop
25-06-2006, 23:12
het gaat er in dit geval om dat 'NAT Loopback' niet geimplementeerd is zoals KingOfDos ook al omschreef
dit NAT loopback zorgt ervoor dat als je een webserver ingesteld hebt op poort 80 dat je de server te zien krijgt (als je deze dus vanaf intern bezoekt), en niet je websetup welke ook op poort 80 zit (wat je nu wel altijd te zien zult krijgen)
dit NAT Loopback is bijv. nuttig wanneer je meerdere virtual hosts gebruikt op een server (meerdere 'www' adressen op 1 IP)
kortom bezoek je je externe IP vanaf je eigen netwerk, dan is het normaal dat je de router te zien krijgt
bezoek je deze vanaf 'internet' dan is dit alleen normaal als je dit zo expliciet ingesteld hebt.
jaapjeuk
28-06-2006, 16:33
Je hebt bij NAT instellingen en dan virtual server waarschijnlijk poort 80 gelinkt naar het interne IP adres van de router. Ik heb dat zelf ook gedaan, maar bewust, ik moet mijn router kunnen bereiken vanaf buiten.
vind ik nogal risicovol, je user+wachtwoord gaan dan onversleuteld over het internet, veel veliger is gebruik maken van ssh-port-forwarding (dropbear of openssh), je webserver (poort 80 of een andere) dan tunnelen in ssh. (voor uitleg hieromtrent zie elders in dit forum)