Log in

Bekijk de volledige versie : Asus wl520-g probleem(pje)

jamkaret
25-05-2006, 23:09
Oke ik heb hetvolgende aangeschaft.
1. Asus wl520-g wireless router
2. 2 wl138-g lan pci kaarten

Heb een lange tijd *lees dag + nacht* geprobeert om het werkend te krijgen maar moest uiteindelijk tot mijn grote ergernis toch opgeven. Ik heb de handleidingen enzo goed doorgenomen maar natuurlijk is het in praktijk toch net ietsje anders door complicaties die zich hier en daar voordoen. Nu is het zo dat ik na verloop van tijd mijn pc die op zolder staat ( nieuwepc ) helemaal geconfigureert had zodat ik op internet kon draadloos en alles was in orde.

Daarna de 2e computer die niet op de zolder staat maar 1tje lager geconfigureert wat me ook erg veel tijd heeft gekocht tot dat ik erachter kwam dat bij de router-setup een te hoog beveiligingsniveau was aangegeven wat waarschijnlijk niet bleek te werken met mijn 2e comp. maargoed op het moment dat ik ook op de 2e pc internet werkend had gekregen draadloos natuurlijk viel mijn pc boven uit.. en startte opnieuw op, en viel weer uit, en startte opnieuw op.. etc

Ik dacht dat ze in de winkel een foutje haden gemaakt met het installeren want kon zelf niks vinden maar dat was zo verholopen, het was namelijk zo dat als ik de router die boven op zolder was aangesloten ERUITHAALDE dat mijn pc niet opnieuw opstartte en er niks aan de hand was, nu was echter het probleem dat ik zo dus geen draadloos netwerk kon fixen.

Daarna geprobeert om de router op de andere comp aante sluiten, na verloop van tijd had ik ze weer beide goed geconfigureert en je raad het wel, ik zie internet verschijnen op de 2e pc en ik hoor boven mijn comp uitvallen. Dit was ook het geval als 1 van de pc's uitstond tijdens de configuratie.

Nu ben ik dus een beetje ten einde raad dus hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of handige tips heeft.

mvg :)

*edit adviseert iemand mij om anders deze router in te ruilen en mijn geld terug te vragen?

jamkaret
27-05-2006, 19:41
Aandachtig wacht ik op een wonder