rivangom
15-03-2006, 14:24
Allereerst mijn thuisopstelling is:
- ASUS WL-500G Deluxe Router [WLAN en LAN] Oleg Firmware 1.9.2.7-7b
- WL-HDD2.5
- Windows 2003 Server [Active Directory] DNS instellingen moet ik nog uitzoeken i.c.m. de ASUS Router, ASUS WL-HDD2.5 en overige clients]
- 4 clients XP PRO [vaste LAN connectie]
- 2 clients XP PRO [WiFi]
- HP Office G85 aangesloten op de USB poort van de ASUS router en benaderbaar als printserver.
Vragen:
- Heeft iemand een goede afbeelding waar je de 2 extra USB poorten intern kunt aansluiten.
- is hier extra software (frimware, FTP etc.) voor nodig
- het installeren van SSH, Samba en NFS is mij helaas nog niet duidelijk omdat ik weinig Linux evaring heb.
- hoe kun je het zendvermogen opkriken van 19mW naar 84mW
- hoe verwijder je de werkgeheugen lock voor 16Mb, zodat je 32 Mb hebt
- hoe stel ik de lokale DNS van Windows 2003 met dit geheel in
Wat ik zou willen hebben is als volgt:
- Uitbreiding op de ASUS Router met extra datamogelijkheden zodat je niet altijd de server aan hebt
- Data benaderbaar voor de clients via de ASUS Router ipv. alleen de Windows 2003 server
- Opstelling van de ASUS Router en ASUS WL-HDD2.5 lijkt mij de oplossing maar weet niet goed hoe dit het best op te pakken
Alvast dank.
- ASUS WL-500G Deluxe Router [WLAN en LAN] Oleg Firmware 1.9.2.7-7b
- WL-HDD2.5
- Windows 2003 Server [Active Directory] DNS instellingen moet ik nog uitzoeken i.c.m. de ASUS Router, ASUS WL-HDD2.5 en overige clients]
- 4 clients XP PRO [vaste LAN connectie]
- 2 clients XP PRO [WiFi]
- HP Office G85 aangesloten op de USB poort van de ASUS router en benaderbaar als printserver.
Vragen:
- Heeft iemand een goede afbeelding waar je de 2 extra USB poorten intern kunt aansluiten.
- is hier extra software (frimware, FTP etc.) voor nodig
- het installeren van SSH, Samba en NFS is mij helaas nog niet duidelijk omdat ik weinig Linux evaring heb.
- hoe kun je het zendvermogen opkriken van 19mW naar 84mW
- hoe verwijder je de werkgeheugen lock voor 16Mb, zodat je 32 Mb hebt
- hoe stel ik de lokale DNS van Windows 2003 met dit geheel in
Wat ik zou willen hebben is als volgt:
- Uitbreiding op de ASUS Router met extra datamogelijkheden zodat je niet altijd de server aan hebt
- Data benaderbaar voor de clients via de ASUS Router ipv. alleen de Windows 2003 server
- Opstelling van de ASUS Router en ASUS WL-HDD2.5 lijkt mij de oplossing maar weet niet goed hoe dit het best op te pakken
Alvast dank.