Bekijk de volledige versie : WOL configuratie.
sexyrahul42
27-02-2006, 18:25
Ik heb firmware v1.9.2.7 CR7 7b [Oleg] en wil WOL (wakeup on lan) gebruiken via de asus wl 500g (ik wil ook via de asus wil500g via wan een pc kunnen aanzetten)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik heb reeds op de forum verschillende threads doorgelezen m.b.t WOL configuratie, maar begrijp niet wat de stappen zijn om dit te configureren.
Antiloop
27-02-2006, 22:29
[admin@(none) root]$ ether-wake
Specify the Ethernet address as 00:11:22:33:44:55.
ipv 00:11 etc.. het MAC address van de PC opgeven (er vanuit gaande dat je PC geconfigureerd is om op WOL te reageren, raadpleeg hiervoor eventueel de handleiding van je PC)
hierna zou de pc in moeten schakelen
als de LAN verbinding tussen pc/router uit is op moment dat pc uitgeschakeld is dan werkt WOL zoiezo niet
Ik heb het toevallig gisteren ook opgezet en wel als volgt:
Router benaderbaar maken vanaf inet dat wordt dus iets van http://jeeigenip:8080 Dan kom je in de admin interface van de router. Daar kun je onder system setup --> system command een commando ingeven.
Bij is dat "ether-wake -i br0 11:22:33:44:55:66" waarbij dat laatste dus het mac adres van je netwerk kaart is en de "br0" je interface.
Werkt prima bij mij. Is misschien iets makkelijker dan via een telnet sessie. Vooral als je op je werk zit :D
sexyrahul42
02-03-2006, 08:34
via de admin interface onder setup-->system command heb ik het volgende ingevoerd:
ether-wake -i br0 00:0A:CD:0C:6B:93
je kan overigens alleen refresh aanklikken, is dat normaal?
het is een pc met ethernet netwerkaart die ik wil aanzetten met bovenstaande mac adres. klopt die br0 dan wel of moet ik een ander netwerkinterface aangeven?
de pc achter dat mac adres gaat namelijk nog steeds niet aan.
via de admin interface onder setup-->system command heb ik het volgende ingevoerd:
ether-wake -i br0 00:0A:CD:0C:6B:93
je kan overigens alleen refresh aanklikken, is dat normaal?
het is een pc met ethernet netwerkaart die ik wil aanzetten met bovenstaande mac adres. klopt die br0 dan wel of moet ik een ander netwerkinterface aangeven?
de pc achter dat mac adres gaat namelijk nog steeds niet aan.
Je moet als eerste eens nagaan of je in de bios van de betreffende pc hebt ingesteld dat deze aan gaat bij een WOL request en of de netwerkkaart dit ook ondersteunt.
De br0 dat is de interface die ik gebruik. In de admin kun je dit zien onder status & log --> routing tabel. Bij mij staan daar 4 toevoegingen waarvan 3 Wan (eth1) en 1x LAN (br0).
Dat je alleen maar op refresh hoeft te drukken dat klopt. Bij mij krijg ik dan gewoon weer een leeg scherm. Dat is voor mij het teken dat alles werkt!
sexyrahul42
02-03-2006, 16:50
cool het werkt.
ik heb wol nog even ingeschakeld in de bios.
dankjewel! :)