PDA

Bekijk de volledige versie : WL500g (luxe) geen WAN ftp



kaajee
17-02-2006, 17:00
Ik het reeds gezocht maar geen duidelijk antwoord. Kan iemand mij in de goede richting 'duwen'?
Ik heb een WL-500g Deluxe als Access Point ingericht, daar hangt een USB harddisk aan. FTP-server staat aan in de Asus. Ik kan de schijf vanuit het lan ook perfect benaderen op het vaste IP adres van de Asus (10.0.0.200).

Als internet toegang/router/dhcp server fungeert een 'simpele' e-tech (pstn)adsl modem/router. Alles werkt perfect, maar ik kan niet vanaf extern (WAN) ftp-en naar de asus/harddisk.
In het modem/router staat de Asus als virtual server (tcp, inside port: 21, outside port:21, IP: 10.0.0.200).
Op zich moet dit genoeg zijn, want ik heb ook als virtual server een PC met VNC aangemaakt en daar kom ik wel gewoon op.
Ik gebruik vanzelfsprekend het door de provider gegeven externe ip adres om de PC (met VNC) en de Asus te benaderen.

Er lijkt dus iets in de Asus niet goed te gaan.

(ik heb gewoon de laatste Asus firmware, 1.9.5.0, erin)

dank.

bord4kop
17-02-2006, 21:19
Ik het reeds gezocht maar geen duidelijk antwoord. Kan iemand mij in de goede richting 'duwen'?
Ik heb een WL-500g Deluxe als Access Point ingericht, daar hangt een USB harddisk aan. FTP-server staat aan in de Asus. Ik kan de schijf vanuit het lan ook perfect benaderen op het vaste IP adres van de Asus (10.0.0.200).
.

Dat was mn 1e vraag, maar die is dus al beantwoord.
Je FTP server, disk en usernames (Iinlog) zijn dus in orde!



..
Als internet toegang/router/dhcp server fungeert een 'simpele' e-tech (pstn)adsl modem/router. Alles werkt perfect, maar ik kan niet vanaf extern (WAN) ftp-en naar de asus/harddisk.
In het modem/router staat de Asus als virtual server (tcp, inside port: 21, outside port:21, IP: 10.0.0.200).
Op zich moet dit genoeg zijn, want ik heb ook als virtual server een PC met VNC aangemaakt en daar kom ik wel gewoon op.
Ik gebruik vanzelfsprekend het door de provider gegeven externe ip adres om de PC (met VNC) en de Asus te benaderen.

Er lijkt dus iets in de Asus niet goed te gaan.

(ik heb gewoon de laatste Asus firmware, 1.9.5.0, erin)

dank.

Staat in je "simpele' e-tech (pstn)adsl modem/router" de poort wel goed?
m.a.w. staat in die router poort (20 en) 21 wel te wijzen naar de asus?

kaajee
19-02-2006, 15:04
Staat in je "simpele' e-tech (pstn)adsl modem/router" de poort wel goed?
m.a.w. staat in die router poort (20 en) 21 wel te wijzen naar de asus?
Ja, duurde even, ik kon er niet bij........
Ik heb idd alle poorten (TCP: 21 & 20 en UDP:20), werkt nog niet.

Toen eens als test de Asus als DMZ ingesteld (DMZ: 10.0.0.200) en toen ook nog steeds geen sjoege......
Nogmaals; lokaal functioneert ie prima, t'is alleen het WAN verhaal; wat niet loopt.

kaajee
20-02-2006, 16:10
OPEGLOST!

Ik was vergeten de juiste gateway (ip adres van de E-tech) in de LAN settings van de Asus in te stellen. Dom! Sorry! Bedankt anyway!

rivangom
24-03-2006, 13:47
Kun je dit nog even herhalen omdat ik met dezelfde problemen zit. Heb je dus de IP-adres van je modem ingesteld op de ASUS. Zo ja, waar precies.