PDA

Bekijk de volledige versie : SL1000 niet snel genoeg?

Dominic1
30-01-2006, 10:50
Situatie: MODEM UPC --> Asus SL1000 router --> 2 pc´s

Ik heb de SL1000 nu aan de praat, door herhaaldelijk resetten, maar het houdt niet over. Ook firmware ge-update De snelheid waarmee ik met het internet verbonden ben is een drama ineens.

Zonder de router ertussen haal ik een dikke 900nogwat KB/s down, en met de router rond de 300. Ook is de snelheid dan niet constant, maar schiet de hele tijd omhoog en omlaag.

Wat doe ik niet goed?

De enige instellingen die ik in de modem heb gedaan is het clonen van het MAC adres, instellen van password+tijd en updaten van de firmware.

Firewall staat aan op stealth, als ik de firewall uitzet krijg ik alleen maar time-outs als ik een webpagina opvraag.

Ben ik iets vergeten?

Zie ook deze link http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=12745.10

dovocom
01-02-2006, 21:36
Dominiq1,

als je een motorola SB4200 hwbt moet je is naar deze post kijken:

http://wl500g.info/showthread.php?t=4212

Antiloop
01-02-2006, 22:09
SL1000 moet met gemak 80Mbit aan kunnen als doorvoersnelheid (WAN <> LAN)

wijzelf gebruiken de SL500 en deze haalt op een 8Mbit ADSL lijn met gemak 800kb/sec (max van de lijn)

heb je al eens gekeken of je de poortinstelling vast kunt zetten (full/half duplex) ? ( in de sl500 kan ik het zo niet vinden..)

Sollidsnake
13-02-2006, 12:41
;)

Hallo,

Had zelf ook grote problemen om de ASUS SL1000 aan de praat te krijgen.
Maar was in principe vrij simpel.
Reset eerst je router (Schakel eerst je router uit, na paar sec router weer aanzetten en dan 5/6 sec wachten dan router voor de eerste keer resseten, dan weer 5/6 sec wachten en nog een keer resseten, nu is je router weer in fabrieksinstelling)
Haal je router(ook van de stroom) er tussen uit, en maak eerst een internet verbinding met je pc zonder router!!!!. Als dat normaal werkt doe je het volgende.
Schakel je modem uit. (Pc hoeft niet uit)
Verbind dan de modem met de router.(WAN)
Pc(s) met de router.(LAN)
Schakel de router weer aan, daarna de modem en start de pc(s) weer op.
Ga daarna naar je SETUP WIZARD en loop de stappen daar maar vul niks in!
Alles word nu automatisch overgenomen! (instellings)
Als het klopt werkt nu alles perfect, bij mij wel.
PS, wachtwoorden en tijd kan je daarna wel instellen.