PDA

Bekijk de volledige versie : Asus wl530g installatie problemen



E.S.
25-01-2006, 10:26
Hoi,

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik ben namelijk door mijn opties heen. Vorige week een router gekocht de Asus 530g met de intentie daar een computer op aan te sluiten en een laptop via het draadloze netwerk (wat op de router zit) te laten werken.

Netjes de installatie procedure van het boekje gevolgd, Mac adres, IP adres allemaal ingevoerd maar het mag niet baten.

Toen mijn provider maar gebeld of de modem wel contact maakt naar de router met hem nog een keer de installatie procedure doorlopen, router aan en uitgezet, evenals de modem maar niets werkt. Die man zag wel dat de modem een signaal doorstuurde naar de router en dat de router verbinding had maar naar mijn computer geen internet verbinding gaf. Ik heb ook nog verschillende poortjes geprobeerd van de router, ik weet het niet meer.

Kan iemand een dame die graag een router wil mij helpen? :)

psychonetics
25-01-2006, 18:41
Dus:

verbinding modem met internet is ok, verbinding modem naar router is ok, en verbinding router naar computer is ok? Als de router verbinding heeft met het internet, maar je kan met je computer zelf niet op internet dan zal het denk ik een instelling op je computer zijn. Wellicht heb je nog ergens een proxy server ingesteld? Is je computer wel toegestaan op het netwerk met betrekking tot MAC-adres-control, WEP/WPA-encryptie? Kun je wel pingen naar de router (uitvoeren -> cmd -> ping 192.168.x.x : de x zijn ook cijfers, meestal is het 192.168.1.1)?