PDA

Bekijk de volledige versie : Newsgroups veroorzaken time-outs in netwerk



energizer
23-01-2006, 17:09
Ik heb hier internet via de kabel van casema. Dit komt binnen via een modem, die modem zit aan een wl500g (A) en die zit weer via WDS aan een andere wl500g (B). A functioneert als home-gateway en geeft alleen maar het signaal van het modem door naar B via wds. Aan B zitten 3 computers mét wire, en 1 computer wireless verbonden.

Als ik nu via newsgroups download (vanaf een computer mét wire)dan kan ik op die computer zelf wel normaal internetten enzo, maar die andere computers kunnen nauwelijks het internet op; meestal krijg ik time-outs en heel incidenteel wordt er een pagina wel geladen. Zodra ik stop met downloaden van newsgroups kan ik wél normaal internetten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En zo ja, hoe dit opgelost kan worden?

Yzord
26-01-2006, 13:13
Vret ie niet al je resources op?

energizer
26-01-2006, 15:47
de resources van mn router? zou dat zo makkelijk kunnen dan?

Jethro
26-01-2006, 20:16
Logische vraag is: welke firmware gebruik je?

Oleg's laatste firmware (http://oleg.wl500g.info/#latest) schijnt problemen met de ip stack tabel op te lossen:


This is awsome, it looks like my ip stack table overflow problem is gone now, I can now use both bitcomet and emule in full speed for a day without any problem.:D

Misschien zou je dat eens kunnen proberen. Bij mij werkt het in ieder geval ook goed.

energizer
27-01-2006, 09:34
ik gebruik nu 1.9.2.7-6c-pre5, maar ik zal de nieuwste eens proberen.

energizer
27-01-2006, 16:40
nou de nieuwste firmware staat erop... (voor het upgraden de routers gereset, en na het upgraden ook weer) Maar ik hou hetzelfde probleem.

Jethro
31-01-2006, 14:14
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je niet tot in de eeuwigheid bandbreedte kunt claimen zonder dat andere acties op het netwerk daarvan last ondervinden. Ik zou eens proberen om de maximale bandbreedte die je verkeer van/naar newsgroups neemt te beperken tot 90% om te kijken of je dan nog normaal kunt surfen op de overige stations....

Styno
31-01-2006, 14:34
Wellicht dat enige QoS ingrepen op je router je probleem kunnen oplossen.

Zoek maar eens op 'bandwith management' of 'Wondershaper'. Genoeg info hierover iig. Maar wees gewaarschuwd: dit is geen makkelijk onderwerp!

energizer
31-01-2006, 17:46
Mijn newsgroups zijn afgeknepen (door Casema) op 2 connections van elk maximaal 512 kbit. Dus al download ik maximaal (dus 1024 kbit totaal) dan zou dat nog helemaal niets uit moeten maken, aangezien ik een abonnement heb van 2048 kbit down.

Zou het niet door mn WDS verbinding tussen de twee routers kunnen komen? Die moet alles ook overheen namelijk. Is er een manier om de sterkte van het signaal tussen de 2 routers met WDS verbinding te meten?

chopin
06-02-2006, 15:53
Ik heb hier internet via de kabel van casema. Dit komt binnen via een modem, die modem zit aan een wl500g (A) en die zit weer via WDS aan een andere wl500g (B). A functioneert als home-gateway en geeft alleen maar het signaal van het modem door naar B via wds. Aan B zitten 3 computers mét wire, en 1 computer wireless verbonden.

Als ik nu via newsgroups download (vanaf een computer mét wire)dan kan ik op die computer zelf wel normaal internetten enzo, maar die andere computers kunnen nauwelijks het internet op; meestal krijg ik time-outs en heel incidenteel wordt er een pagina wel geladen. Zodra ik stop met downloaden van newsgroups kan ik wél normaal internetten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En zo ja, hoe dit opgelost kan worden?

Dit is waarschijnlijk geen antwoord op bovenstaande vraag, maar mijn interesse was gewekt doordat ik een soortgelijke configuratie gebruik (WDS/hybrid met 2 WL-500G'S).
Mijn ISP providor (sinds kort) is ook Casema. Ik ben overgestapt van ADSL (never nooit niet problemen), naar Coax/kabel. De verbinding met mijn ISP valt regelmatig weg en op het Casema modem is verder niets te zien. De system log van de WL-500g geeft geen clou. Indien de verbinding weg valt, gebruik ik de 'Disconnect / Connect' methode om de zaak weer draaiende te krijgen.
Ik heb beide routers ge-upgrade naar 1.9.5.0, maar dit geeft geen verbetering. Casema kan mij geen hulp bieden, wie wel?

energizer
06-02-2006, 19:15
Dit is waarschijnlijk geen antwoord op bovenstaande vraag, maar mijn interesse was gewekt doordat ik een soortgelijke configuratie gebruik (WDS/hybrid met 2 WL-500G'S).
Mijn ISP providor (sinds kort) is ook Casema. Ik ben overgestapt van ADSL (never nooit niet problemen), naar Coax/kabel. De verbinding met mijn ISP valt regelmatig weg en op het Casema modem is verder niets te zien. De system log van de WL-500g geeft geen clou. Indien de verbinding weg valt, gebruik ik de 'Disconnect / Connect' methode om de zaak weer draaiende te krijgen.
Ik heb beide routers ge-upgrade naar 1.9.5.0, maar dit geeft geen verbetering. Casema kan mij geen hulp bieden, wie wel?

ik heb Oleg's firmware (zoals ik hierboven al zei) en de WAN Connection Speed op 100Mb/half duplex staan. Verder heb ik zo'n motorola modem wat ook geschikt is voor telefonie (typenr. weet ik ff niet) en ik heb nooit problemen.

erik_bies
06-02-2006, 19:48
Dit is waarschijnlijk geen antwoord op bovenstaande vraag, maar mijn interesse was gewekt doordat ik een soortgelijke configuratie gebruik (WDS/hybrid met 2 WL-500G'S).
Mijn ISP providor (sinds kort) is ook Casema. Ik ben overgestapt van ADSL (never nooit niet problemen), naar Coax/kabel. De verbinding met mijn ISP valt regelmatig weg en op het Casema modem is verder niets te zien. De system log van de WL-500g geeft geen clou. Indien de verbinding weg valt, gebruik ik de 'Disconnect / Connect' methode om de zaak weer draaiende te krijgen.
Ik heb beide routers ge-upgrade naar 1.9.5.0, maar dit geeft geen verbetering. Casema kan mij geen hulp bieden, wie wel?

Hier het zelfde probleem met casema.
wan verbinding valt weg, en lastig om een nieuw IP te krijgen. geen meldingen in de log. :( klote casema...

Martinoo1
07-03-2006, 19:32
Als ik de router (wl500gx) aan zet steets de melding lost ip
Heb al van alles geprobeert ook de nieuwste oleg mar het wil niet.
Ook ik heb de motorola van casema.
Als iemand het weet hoor ik het graag