PDA

Bekijk de volledige versie : WL-500G knijpt verbinding af



jeehaa
13-01-2006, 11:48
hallo,

zojuist heb ik geprobeerd te testen waarom ik niet de nieuwe kpn snelheden heb. Ik heb planet comfort dus zou van 3mbit naar 6mbit moeten gaan. Maar tot dusver bleef ik op de oude snelheid draaien.

de setup:

Speedtouch Home (fw .281)
WL-500G (1.9.2.7-5a en zojuist geupgrade naar 1.9.2.7-7b)

Toen ik de modem direct op de pc aansloot had ik wel de nieuwe snelheden dus het ligt niet direct aan de modem. Mijn vermoedden dat de router de verbinding knijpt lijkt dus een beetje te kloppen.

heeft iemand hier ervaring mee of weet hoe dit op te lossen is?

arnold
14-01-2006, 10:24
ja zelfde ervaring hier, als ik computer direct op wanadoo livebox aansluit dan 650kb download, via wifi van de asus dan nog maar 450 kb download

waarschijnlijk moet je je er bij neerleggen, ik heb hier ook al vragen over gesteld maar iedereen zegt dat het bij hun wel zou werken, maar ik krijg het hier gewoon niet beter. met een andere router van asus heb ik exact het zelfde probleem. ik denk zelf dat het probleem in de router zit. ik zelf vind de router tot nu toe zwaar tegen vallen.
ben al aan het kijken naar een andere router die wel het maximale aan snelheid kan doorgeven.

jeehaa
15-01-2006, 00:17
ja zelfde ervaring hier, als ik computer direct op wanadoo livebox aansluit dan 650kb download, via wifi van de asus dan nog maar 450 kb download

waarschijnlijk moet je je er bij neerleggen, ik heb hier ook al vragen over gesteld maar iedereen zegt dat het bij hun wel zou werken, maar ik krijg het hier gewoon niet beter. met een andere router van asus heb ik exact het zelfde probleem. ik denk zelf dat het probleem in de router zit. ik zelf vind de router tot nu toe zwaar tegen vallen.
ben al aan het kijken naar een andere router die wel het maximale aan snelheid kan doorgeven.

ja ik ook, maar goed ik bespaar misschien liever 90 euro op een nieuwe modem + router ineen (wireless) als ik het wèl werkende krijg. ik heb van oleg wat berichtjes gekregen over het invullen van een command bij ppdp ofzo. dat zou de cpu minder overbelasten, maar tot dusver nog geen succes.

detox
15-01-2006, 23:54
Heb je ook al de snelheid gemeten via een ethernet kabel verbinding i.p.v. wireless ? Het is bekend dat de geadverteerde snelheid nooit gehaald zal worden in de praktijk. Een 54mbit WLAN verbinding haalt in de praktijk 20mbit half-duplex dus ... voornamelijk veroorzaakt door de encryptie van de data.

Ik heb zelf 10mbit downstream en haal via de Asus router (vaste kabelverbinding, geen wireless) een snelheid van 1233kb/s dus dat de router de snelheid beperkt lijkt me erg sterk ...

Tip: stel de WAN kant van de Asus router in op 100mbit half-duplex ... sommige kabel- & ADSL modems kunnen niet zo goed tegen full-duplex en worden dan ontzettend langzaam .. die van mij had dat probleem ook en ik haalde niet meer dan 450-650 kb/s, een getal dat verdacht veel lijkt op jouw verhaal.

jeehaa
16-01-2006, 09:27
er wordt niet wireless getest. alles is bedraad. ik ga dat van de WAN eens proberen

jeehaa
16-01-2006, 10:00
helaas, dat mag niet baten. als ik hem op 100mb half of full duplex zet kan hij niet eens verbinden (!) met 10mb half is hij stabiel (waar hij dus normaal op werkte waarschijnlijk) maar met full lijkt hij te kwakkelen. de router heeft wel contact met de modem (en dat houdt hij ook) maar de verbinding lijkt soms helemaal weg te vallen.

jeehaa
27-01-2006, 18:01
iemand nog een idee of een tip? ik sta op het punt om hem op zijn oudhollands in elkaar te stampen of er op een andere manier vanaf te komen want ik kan nog steeds niet de nieuwe snelheden aan :(

dovocom
29-01-2006, 20:06
jehaaa,

zelfde probleem hier... chello exreme (20/2mb) en komt via die asus niet hoger dan 1mb....
(maakt niet uit, wired of wireless)
als ik mijn laptop direct op het modem aansluit knal ie met 2.5mb de huiskamer in..

tevens de laatste oleg en asus fw geprobeerd maar maakt voor beiden niet veel uit mbt dit gebeuren...

jammer want ut tis verder een puik bakkie..

ga nu alleen nog ff 'intern' een website met een 100mb.bin file opzetten om te checken of het nou puur WAN>LAN probleem is of de overall throughput van dat ding...

jeehaa
30-01-2006, 18:30
jeehaa,

zelfde probleem hier... chello exreme (20/2mb) en komt via die asus niet hoger dan 1mb....
(maakt niet uit, wired of wireless)
als ik mijn laptop direct op het modem aansluit knal ie met 2.5mb de huiskamer in..

tevens de laatste oleg en asus fw geprobeerd maar maakt voor beiden niet veel uit mbt dit gebeuren...

jammer want ut tis verder een puik bakkie..

ga nu alleen nog ff 'intern' een website met een 100mb.bin file opzetten om te checken of het nou puur WAN>LAN probleem is of de overall throughput van dat ding...


laat maar ff weten wat er uit komt

charly
30-01-2006, 22:13
Hier nog zo'n patient met een zieke router.Had firmware 18.19 en kwam niet hoger dan 325 KB/s.Toen ook maar een firmware update gedaan (k'heb precies dezelfde hardware als jeehaa) en nu kom ik niet hoger dan 160 KB/s wat door mij als zeerirritant wordt ondervonden.Op andere forums heb ik ook deze vraag gesteld en er was er een bij die voorstelde op het modem te tweaken naar de "Pro "versie maareh....zonder de router dan haal ik 626 KB/s dus lijkt mij dat er met het modem niks aan de hand is.Er moet ergens een verkeerde instelling in de router zijn.... maar waar.............
Heb firmware 18.19 al op het net gezocht om hem terug te zetten maar kan hem nergens meer vinden (links zijn er plenty maar die werken niet of komen bij Asus uit)Weten julie misschien waar ik em kan verkrijgen??
Heb fw 18.19 al gevonden !!!! (325KB/s)

dovocom
31-01-2006, 18:17
ok ben ik weer...

Via interne website komt file zelfs met 3.5 mb binnen dus leek toch aan de router te liggen.

Maar afgelopen zaterdag even met chello gebeld, aangegeven wat het probleem was en na wat discussie over eigen router / chello modem probleem, uiteindelijk maandagochtend toch een monteur over de vloer gehad. Deze heeft mijn motorola SB4200E vervangen door een thomson SCM420 en nou werkt het perfect!!
Op alle clients, of het nou met of zonder draad is, haal ik nu binnen met 2.5 mb.

Volgens de monteur had the SB4200 wat problemen met full duplex ofzo en daar ging mijn notebook (3com gb lan) ff wat beter mee om dan de router.

Dus misschien moet je het ook in die hoek zoeken....ff jouw router bij iemand anders met een vet abbo test...

Gr,

Don

charly
31-01-2006, 19:57
@dovocom
als ik het dus goed begrijp moet het aan 't modem liggen ...
dus of modem tweaken naar pro versie...of (en)op de schroothoop en een nieuw modem kopen

dovocom
01-02-2006, 08:39
bij mij in ieder geval wel! en al ik de posting van jehaa en de jouwe bekijk hebben/hadden.. we allemaal hetzelfde probleem.

charly
01-02-2006, 11:37
Oke dan..... bedankt voor je input.
grt charly