PDA

Bekijk de volledige versie : uitval netwerk



arnold
13-01-2006, 07:16
hoi iedereen,

ik heb hier de volgende situatie 1x switch, 1x adsl aangesloten op switch en 1x wl500g ook aangesloten op de switch.

de kabel welke van de switch komt heb ik in lan1 zitten. dit omdat anders het novell netwerk niet goed draait.

alleen ik heb nu geregeld uitval van het netwerk, kan niet meer op i-net maar kan nog wel printer naar de printer welke is aangesloten op de asus.

iemand enig idee wat er kan zijn.

ik draai de nieuwste software van oleg, deze heb ik 3 dagen geleden geinstalleerd maar loste het probleem ook niet op :(

detox
16-01-2006, 00:00
Vreemde configuratie gebruik je hier .. of gebruik je de Asus router alleen als access point ? Zo ja, heb je dat ook ingesteld in het menu ? Normaal gesproken prik je je ADSL modem in de WAN poort van de Asus en prik je een switch in één van de LAN poorten. Dan gaat je netwerkverkeer onafhankelijk van de router en alleen het internet verkeer via de Asus. Als je je ADSL modem rechtstreeks in de switch stopt dan wordt het een chaos m.b.t. het uitdelen van IP adressen door het ADSL modem dat op een gegeven ogenblik het overzicht kwijt is.

arnold
16-01-2006, 06:26
dit was de enigste manier om het netwerk aan het draaien te krijgen. nu kan ik ook bij de server komen. wat mij anders niet lukt.

tevens kan ik als ik de router in accs mode zet niet meer bij de configuratie komen.

of is hier nog een oplossing voor



ik heb net even getest door de router als accs point in te stellen, maar nu kan ik de printer niet meer benaderen en dat is wel van belang.