PDA

Bekijk de volledige versie : Installatie Asus WL500g-router lukt niet



leondixie
04-01-2006, 10:40
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen bezig om een Asus WL500g-router aan te sluiten om (weer) draadloos te kunnen internetten. De vorige router (een Apple Airport) heeft het begeven. Op dit moment surf ik af en toe mee op een onbeveiligd netwerkje van één van mijn buren. Draadloos surfen doe/deed ik door middel van een externe Asus WLAN PCI card.

Ik loop tegen het volgende probleem aan als ik de Asusrouter wil installeren en ik het volgende doe: ik sluit een ethernetkabel aan op de WAN-poort van de router en op het UPC-modem. Tevens een ethernetkabel van mijn laptop naar een LAN-poort van de Asus-router. In mijn netwerkverbindingen verschijnt dan een 'default'-verbinding. Dat is voor zover ik kan nagaan de nieuwe router die gevonden wordt. Verbinding is uitstekend.

Vervolgens kan ik de quick-setup via 192.168.1.1 opstarten en instellen. Maar het probleem is dat, wanneer ik op 'save and restart' klik om alles definitief vast te leggen, de defaultverbinding uitvalt, iedere keer weer precies op dat moment.

Als ik dan bij mijn netwerkverbindingen kijk, zie ik dat de default-verbinding van naam is veranderd in de SSID-naam die ik bij de setup heb gegeven en is de verbinding nog steeds prima, maar kan ik niet internetten of mailen.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Dank vast voor het meedenken.

Antiloop
04-01-2006, 10:45
krijgt de router uberhaupt wel een IP van chello ?

leondixie
04-01-2006, 11:37
Ik geloof het niet. Kreeg tenminste ook een keer een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden omdat er geen IP-adres bekend was.

Leondixie

Antiloop
04-01-2006, 11:43
Ik geloof het niet. Kreeg tenminste ook een keer een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden omdat er geen IP-adres bekend was.

Leondixie
dan heb je je antwoord toch al?

eerst zorgen dat je op internet komt met je router, zolang dat niet werkt zal de rest niet functioneren zoals je verwacht

tip: MAC Cloning

leondixie
04-01-2006, 11:56
Oké... maar hóe kom ik op internet met mijn router?? :o

Zou je die tip nog iets meer willen uitleggen? (Weet wel het e.e.a. van computers af, maar lang niet alles )

leondixie
04-01-2006, 12:06
Sorry, de vraag over MAC cloning kun je vergeten, daar ben ik gisteren al mee bezig geweest (al wist ik niet dat het zo heette :cool: ), want dat is natuurlijk het adres van PC waarvan verbinding gemaakt wordt aangeven. Dat wordt lastig, want de originele instelling van de eerste router (MAC Airport) is een aantal jaar geleden gebeurd vanaf een pc die niet meer in huis aanwezig is. Als ik het fysieke-/MAC-adres invul dat ik via mijn laptop krijg (via ipconfig /all) dan reageert hij daar blijkbaar niet op.

Is het een idee om de router aan te sluiten en vervolgens UPC te bellen om te vragen of zij het modem kunnen resetten? Of is dat een hele domme opmerking?? :D

Antiloop
04-01-2006, 15:44
Sorry, de vraag over MAC cloning kun je vergeten, daar ben ik gisteren al mee bezig geweest (al wist ik niet dat het zo heette :cool: ), want dat is natuurlijk het adres van PC waarvan verbinding gemaakt wordt aangeven. Dat wordt lastig, want de originele instelling van de eerste router (MAC Airport) is een aantal jaar geleden gebeurd vanaf een pc die niet meer in huis aanwezig is. Als ik het fysieke-/MAC-adres invul dat ik via mijn laptop krijg (via ipconfig /all) dan reageert hij daar blijkbaar niet op.

Is het een idee om de router aan te sluiten en vervolgens UPC te bellen om te vragen of zij het modem kunnen resetten? Of is dat een hele domme opmerking?? :D
ehm?

mja je geeft zelf al de antwoorden

sluit je upc modem aan op je pc registreer met chello en gebruik dat mac adres voor in je router ?

leondixie
05-01-2006, 09:01
Nadat ik de helpdesk van UPC heb gebeld, heb ik het MAC-adres van het modem gekregen. Alles werkt weer.

Bedankt voor het meedenken.