PDA

Bekijk de volledige versie : beveiliging WL500g



Fer
26-12-2005, 18:21
:(

Ik heb pas geleden een Wireless ASUS WL500g gekocht.
Ik wil deze graag voor "de boze buitenwereld" beveiligen. Ik dacht dat te kunnen doen door via de internetexplorer in te loggen op de router dan voor "quick setup" te kiezen en in het tabblad "Configure Wireless interface" te kiezen voor "Security". Dan het security level op Medium (WEB-64 bits) te zetten en klaar.
Ik tik daar dan een Passphrase in en zie dat de 4 keys aangemaakt worden.
ECHTER op de PC krijg ik dan de vraag om een netwerkkey op te geven.
Ik kom daar niet doorheen. Kan iemand me vertellen wat ik op de PC moet doen om mijn wireless toch beveiligd te krijgen??
Momenteel heb ik alles terug gedraaid en ben onbeveiligd.

PLZ HELP

Schnappi
27-12-2005, 13:35
Ik neem aan dat je je pc wireless wil verbinden met de router. Dezelfde WEPkey die je hebt ingesteld op de router moet je invoeren voor je wireless acces van je pc, that's all. Even 2 tips:
1 Zorg dat je de router ook altijd via netwerkkabel kan bereiken. Mocht je je wireless instellingen vernaggeld hebben dan kun je toch vrij snel alles weer rechttrekken.
2 Gebruik ook MAC-adressen in je beveiliging. Zo kun je per pc/laptop toegan regelen en ontnemen.

Fer
28-12-2005, 21:12
Bedankt voor je hulpo Shnappi maar even wat vragen van een nitwit??

Kun je me vertellen waar ik de WEP key vind?

Is dat bij de quick setup onder Passphrase??

Deze geef ik in en dan zie ik daaronder 4 keys staan.
Moet ik deze dan allemaal ergens noteren?? want bij de volgende keer zijn het allemaal sterretjes??

Hoe moet ik dat dan bij mijn PC instellen op de wireless verbinding??

Schnappi
30-12-2005, 21:23
Via Wireless - Interface kun je zelf een wep key invoeren of de standaard key overnemen. Het eerste is natuurlijk het veiligste. Op je pc zoek je de beschikbare wireless netwerken, kies je jouw netwerk en voert dezelfde wepkey in. C'est tout.