PDA

Bekijk de volledige versie : Internet toegang op WL-HDD via router



Jeroen van Omme
30-11-2005, 11:04
Beste mensen,

ik heb thuis de volgende situatie.

WL500G router
WL-HDD
1 Noxon netwerk audio speler
1 PC

De router levert internettoegang aan de PC.
De WL-HDD levert audiostreams (mbv Twonkyvision) aan de Noxon en heeft geen internettoegang.

Beide setups hebben verschillende SSID's, dus als ik vanaf m'n PC de WL-HDD wil benaderen heb ik geen connectie met de router en andersom.

Wat ik zou willen:
De Noxon is ook geschikt om internet-radio te ontvangen, maar omdat de WL-HDD nu geen internettoegang heeft, werkt dat dus niet.
Daarnaast is het irritant dat ik twee netwerken heb waartussen ik moet switchen als ik onderhoud wil doen op de WL-HDD.

Hoe kan ik de WL-HDD ook met de router laten connecteren (dus opnemen in hetzelfde netwerk als de router en de PC) en vervolgens de internettoegang "doorgeven" aan de Noxon ?

Alvast bedankt voor jullie input!

Jeroen

seza
04-12-2005, 20:29
Beste mensen,

ik heb thuis de volgende situatie.

WL500G router (verbonden met de utp cable)
WL-HDD

1. Op de WL-HDD draait FTP server, en SAMBA (met dank aan OLEG) nu is het zo van de LAN werkt alles maar van de WAN ik heb geen toegang tot FTP.
2. destijds zonder WL-HDD op mij WL500g ik heb FTP een de PHILLIPS web cam het heft alles gewerkt zonder WL-HDD van de LAN side ik heb webcam werkend maar van de WAN geen.


(alles draait met de laatste OLEGSE firmware)
Alles is grondig opgezocht op de FORUM maar ik kom niet uit.


Dank u

Ibby
05-12-2005, 18:24
De Noxon is ook geschikt om internet-radio te ontvangen, maar omdat de WL-HDD nu geen internettoegang heeft, werkt dat dus niet.

Het beste kun je die Noxon laten verbinden met je router en niet met je WL-HDD.
Er hoeft dan geen enkele PC aan te staan om internet radio te ontvangen.
Dit is juist zo fijn van die Noxon.



Daarnaast is het irritant dat ik twee netwerken heb waartussen ik moet switchen als ik onderhoud wil doen op de WL-HDD.

Inderdaad een beetje onzin.
Laat je WL-HDD ook verbinding maken met je router.
En installeer Twonkyvision op je router om die WL-HDD te laten streamen naar je Noxon.
Dit zou moeten werken heb ik gelezen.
Hoe dat wil ik zelf ook graag weten.
Dus handleidingen zijn welkom:)

Jeroen van Omme
06-12-2005, 07:43
Hoi Ibby,

in mijn huidige setup hoeft de pc ook niet aan te staan. De WL-HDD en de Noxon zijn de enige machines die aan moeten staan als ik muziek over m'n audio-installatie wil hebben. 'T is alleen dat gebrek aan internet-radio....de Noxon kan het aan en dus wil ik het :D
Maar ik zal eens rondspeuren naar jouw oplossing van Twonky op de router en dan verbinden met de WL-HDD.......dank voor de tip!

Ibby
06-12-2005, 18:16
Hoi Ibby,

in mijn huidige setup hoeft de pc ook niet aan te staan. De WL-HDD en de Noxon zijn de enige machines die aan moeten staan als ik muziek over m'n audio-installatie wil hebben. 'T is alleen dat gebrek aan internet-radio....de Noxon kan het aan en dus wil ik het :D
Maar ik zal eens rondspeuren naar jouw oplossing van Twonky op de router en dan verbinden met de WL-HDD.......dank voor de tip!

Ja dat bedoelde ik dus ook.
Als je die Noxon aan je router koppelt heb je meteen Internet Radio.

Dat lijkt me het makkelijkst.

Die WL-HDD aan de router koppelen dat moet ook nog wel lukken.

Samba installeren op de router. Ook geen probleem.
Hiervan staat een duidelijke uitleg van op het forum.
Deze draait bij mij inmiddels ook op de router.

Maar dan komt er nog iets anders bij kijken.
Je moet twonkyvision ook op die router installeren om muziek vanaf die WL-HDD te kunnen streamen.

Het is mogelijk, staat zelfs een korte uitleg van op het forum hoe dat zou moeten.
Maar helaas vind ik de beschrijving te kort, te weinig info welke commando's je hiervoor allemaal moet gebruiken.

Ik wil zelf ook graag twonky op die router installeren, maar kom er niet doorheen met de uitleg hier op het forum, dat komt omdat ik geen Linux kenner ben.
Samba is wel gelukt, maar dat komt omdat deze uitleg veel beter is beschreven.

Jeroen van Omme
01-06-2006, 09:14
Ibby,

Ik weet niet of 't al gelukt is de boel aan de praat te krijgen, maar mij is het eindelijk gelukt.
De WL-HDD zit met een touwtje aan de router. Twonky draait op de WL-HDD.
De Noxon ontvangt nu zowel radio als streams :)
Als je meer info wilt, dan kan ik je mijn instellingen wel doormailen.

Jeroen

Nu alleen een nieuw netwerk kaartje voor mijn pc, eentje die NIET om de haverklap uitvalt.
En Oleg-firmware op de WL-HDD om de interne harddisk een spindown commando te kunnen geven na een tijdje inactiviteit..

JaDi
06-07-2006, 12:29
Hallo Jeroen,

Ik heb dit draadje maar eens opgediept uit de archieven van het forum, omdat ik momenteel bezig ben met de volgende opstelling:
ADSL modem -----WL-500g-----NAS
Hoewel de NAS geen WL-HDD is lijkt me de toepassing waarvoor ik hem wil gebruiken hetzelfde, namelijk opslag van mp3 bestanden die via Twonkyvision op de WL-500g naar een mediaspeler worden gestuurd. Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in de instellingen die je noemt in je laaste post.
Geldt het aanbod nog steeds?

JaDi.

Jeroen van Omme
06-07-2006, 18:43
JaDi,

Ik weet niet in hoeverre ik je kan helpen, aangezien het juist op de WL-HDD was dat ik instellingen heb moten wijzigen. Op de router zelf is volgens mij niets aangepast.
Daarbij draait TV bij mij op de NAS, niet op de router.....

Jeroen

JaDi
06-07-2006, 22:36
Ai, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je TV op de router had draaien. Helaas, dan zal ik zelf nog wat langer moeten puzzelen. Toch bedankt voor je snelle reactie.

JaDi.