PDA

Bekijk de volledige versie : WL-500g als printerserver



tomvdz
26-11-2005, 12:24
Hoi,

Ik heb een tijd geleden een WL-500g gekocht. Hij diende toen als draadloze router voor mijn netwerk. Ik heb sinds kort ADSL van Wanadoo met een Livebox. Ik gebruik nu de Livebox als router, en dat werkt perfect dus wil ik het graag zo houden. Maar ik weet dat de 500g ook als printerserver kan dienen. Nou was mijn idee om hem dan ook echt als (draadloze) printerserver te gebruiken, en verder niets. Dus dat hij gewoon als een computer verbinding maakt met de livebox en dat andere computers zo kunnen printen..

Weet iemand hoe dit zou moeten?

Styno
26-11-2005, 21:15
Livebox aansluiten op een switch poort van de asus (dus niet de WAN poort). De asus een ander ip adres geven (in de range van de livebox, maar niet het .1 adres). Windows printing opnieuw configureren en klaar is kees. Kun je de asus ook nog als 10/100 switch blijven gebruiken.

tomvdz
28-11-2005, 20:52
Livebox aansluiten op een switch poort van de asus (dus niet de WAN poort). De asus een ander ip adres geven (in de range van de livebox, maar niet het .1 adres). Windows printing opnieuw configureren en klaar is kees. Kun je de asus ook nog als 10/100 switch blijven gebruiken.

Maar ik wil mijn asus draadloos verbinden met de livebox, jou oplossing heeft een draadje nodig..

Stevio
30-11-2005, 00:50
Moet je even WDS proberen. Indien je Wanadoo Livebox dit ondersteund kan je draadloos die apparaat met elkaar verbinden. Of het ondersteund wordt door de Livebox, dat weet ik niet. Even zoeken op WDS dus. Andere oplossingen om twee routers , draadloos aan elkaar te verbinden ken ik niet.