PDA

Bekijk de volledige versie : [wl300g + @Home]Lost IP from Server



Maatn
14-11-2005, 07:18
Hallo,
Ik heb onderstaand bericht verplaatst van het 'firmware' thread naar de Nederlandse.
Ik heb een rare foutmelding als ik de web-interface op wil: Lost IP From Server (Cable Disconnected). Wat heb ik gedaan: Vorige week donderdag heb ik geprobeerd VPN te laten werken, door de firmware van mijn Asus wl300g up te graden. Ik las op verscheidene fora (waaronder deze) dat een firmware upgrade vpn-verbindingen weer mogelijk zou moeten maken. Ik heb toen de nieuwste FW van Asus geïnstalleerd (1.9.3.6. Bèta), heb de router gereset (met de knop achterop) omdat ik niet meer kon inloggen en de instellingen weer zo gesteld dat ik de router een 'Home Gateway' is, als Hostname mijn CCxxxxxx nummer heeft, op 'Automatic IP' staat, DNS-servers ingevuld (213.51.129.37 en 213.51.144.37) en DHCP server enabled. Verder staat op de client-pc's ook DHCP-enabled (alle IP-settings automatisch).
Wat is er aan de hand??? Kan iemand mij helpen?

Maatn
16-11-2005, 17:36
Zijn er misschien mensen hier die ook @home gebruiken in combinatie met een (Draadloze) router? Of misschien zelfs ook in combinatie met een wl-300g?

Als ik naar de web-interface ga, krijg ik eerst een witte pagina te zien met daarop in het rood: Lost IP from Server. De router krijgt dus geen ip van @home toegewezen...Ik heb geprobeerd de router een statisch IP te geven, en wel het IP dat @home mij toewijst wanneer ik mijn pc direct op de modem aansluit, maar dat mocht niet baten...

Soms werkt internet via de draadloze verbinding overigens wel, als ik de router een tijdje uitzet en in de TCP/IP settings een vast ip aan de pc toewijs. De router kan ik dan echter niet meer vinden, niet via de web-interface, zelfs niet via de 'Device Discovery' utility van Asus. Hij zit dan waarschijnlijk op een ander subnet dan dat ik zit. Wanneer ik dan weer verbinding krijg met de router, vaak via utp-kabel, krijg ik geen verbinding meer met internet...

Kan iemand mij misschien vertellen wat er gebeurd? Of weet iemand misschien wat ik kan doen?

Maatn
18-11-2005, 10:46
Het lijkt erop dat het probleem is opgelost: na een week klooien en bellen met de helpdesk van Asus (Nederland) kwam het idee om de web-key beveiliging uit te schakelen: dat bleek de boosdoener te zijn. Wel vreemd, want ik had er voor de FW-upgrade dezelfde web-key ingeschakeld...Misschien is dit een bug?

In ieder geval, voor zover ik het weet kan dit topic wel dicht, probleem opgelost.