PDA

Bekijk de volledige versie : SSID uitgeschakeld maar zien hem nog steeds?



D@RKNeSS
13-11-2005, 09:25
Hoi allemaal

Ik heb de asus wl500g en werk hier al een paar jaar mee. Maar heb nu toch een probleem.
Ik heb de "send ssid" functie uitgeschakeld, maar de router blijft hem uitzenden.
Dus ik ben nu vrij eenvoudig zichtbaar. Ik heb nu de beta firmware 1.9.5.0 draaien, maar dat help niets.

Misschien dat de custom firmware beter is maar hier durf ik eigenlijk niet goed aan te beginnen. Ben een totale Newbe wat Linux betreft. (heb ik dan uberhaupt nog wel een web interface? of alleen comandpromt)

Hoop dat iemand me kan helpen.

BVD D@RKNeSS

Prutser01
13-11-2005, 10:21
Ik heb de "send ssid" functie uitgeschakeld, maar de router blijft hem uitzenden.
Dus ik ben nu vrij eenvoudig zichtbaar. Ik heb nu de beta firmware 1.9.5.0 draaien, maar dat help niets.

Ik gebruik hier Oleg's 1.9.2.7-6b firmware, en daarmee heb ik hetzelfde SSID probleem. Upgraden heeft wat dat betreft dus geen zin :p
Overigens hou je gewoon de vertrouwde webinterface als je een custom firmware gebruikt, er komen gewoon een heleboel instelvelden bij :cool:

wireless
13-11-2005, 11:05
Weet je zeker dat je SSID wordt gebroadcast? Ik heb die van mij ook verborgen maar toch zie ik de naam staan, maar dat komt omdat windows al een keer succesvol contact heeft gehad en de naam heeft gekoppeld aan (vermoedelijk) het MAC adres.
Als ik boot onder linux dan is de SSID niet zichtbaar ;)

D@RKNeSS
13-11-2005, 15:26
Ga op mijn laptop het opnieuw proberen (format c en mijn image terug zetten).
Ik denk dat dat niets uitmaakt, heb namelijk een draadloos netwerk bij mijn buurman geinstaleerd en ben er zodoende achter gekomen.
We zullen zien.

@ Prutser01
Misschien dat ik dan toch maar eens aan die custom firmware moet beginnen. D'r zitten nml een hoop extra functies in die ik wel interesant vind.
God zegende de greep zullen we maar zeggen.Oftewel hopen dat het goed gaat.

D@RKNeSS

Borromini
13-02-2006, 02:37
Dat komt omdat je SSID nooit volledig verborgen wordt... Alleen wanneer je AP 'beacons' uitzendt als ik het goed heb. Bij andere signalen wordt de SSID nog altijd meegezonden. Onlangs heb ik zelfs een post gelezen van een veiligheidsexpert die beweerde dat het SSID verbergen compleet nutteloos was...

Een script kiddie zou je netwerk ook met weergegeven SSID niet binnen mogen breken, en de pro's hebben zo je SSID toch te pakken, verborgen of niet. Sterk versleutelen is dus de boodschap :).