PDA

Bekijk de volledige versie : Asus WL 500-G deluxe en Chello Classic



Bigbrother
11-11-2005, 19:35
Wie kan mij helpen met het volgende.
ik heb deze week een Asus Router WL 500-G deluxe gekocht maar krijg deze niet aan de gang met mijn Chello Classic
Ik heb alle instellingen standaard staan zoals Dynamische IP, DNS automatisch zeg maar de quick wizard gevolgd
en mijn MAC adres die bekend is bij Chello ingevuld.
Daarna nadat de instellingen zijn opgeslagen in de router kom ik niet op internet.
MAC adres is 100% goed ingesteld en natuurlijk ingevuld.
Zie ik iets overhoofd ?

Ik heb de router ook al een keer opgeruild omdat ik dacht deze misschien niet goed was, maar dat is dus niet zo... wie o wie kom mij de goude tip geven.
Alvast bedankt

Overigens als ik mijn bestaand medion draadloze router met de zelfde instellingen en mac adres weer aansluit daar werkt het gelijk

Maatn
12-11-2005, 13:06
heb je je instellingen van je pc al gecontroleerd? ALs het goed is moet de netwerkinstellingen van je pc zo staan, dat het gebruikt maakt van de DHCP-server van de router. Dus automatisch IP verkrijgen.

Ik heb zelf @home, dus ik weet niet hoe het precies met Chello werkt. Maar @home geeft mij ook nog een 'gebruikersnaam', in de vorm van een computernaam. Deze moet je invullen bij 'hostname'. Mogelijk heeft Chello ook zoiets? Of alleen mac-adres?

allochtheun
12-11-2005, 14:15
Wie kan mij helpen met het volgende.
ik heb deze week een Asus Router WL 500-G deluxe gekocht maar krijg deze niet aan de gang met mijn Chello Classic
Ik heb alle instellingen standaard staan zoals Dynamische IP, DNS automatisch zeg maar de quick wizard gevolgd
en mijn MAC adres die bekend is bij Chello ingevuld.
Daarna nadat de instellingen zijn opgeslagen in de router kom ik niet op internet.
MAC adres is 100% goed ingesteld en natuurlijk ingevuld.
Zie ik iets overhoofd ?

Ik heb de router ook al een keer opgeruild omdat ik dacht deze misschien niet goed was, maar dat is dus niet zo... wie o wie kom mij de goude tip geven.
Alvast bedankt

Overigens als ik mijn bestaand medion draadloze router met de zelfde instellingen en mac adres weer aansluit daar werkt het gelijk

Heb exact hetzelfe probleem ervaren. Nadat ik de Chello modem een keer aan en uit heb gezet. Kon ik me in ieder geval aanmelden. Echter wilde hij met het Macadres van mijn router online gaan en niet met het gecloonde adres. Na wat gepiel. Toch maar even contact gehad met Chello , daar bleek dat er een tweetal macadressen bekend waren. Even alles laten flushen en meteen met macadres van me router laten registeren. daarna router aangezet en voila meteen online

nicksjunk2002
12-11-2005, 14:39
Ik had het zelfde probleem. Na heel veel trial-and-error kwam ik erachter dat de WL 500-G deluxe de mist in gaat als je voor de WAN verbinding een zelfde mac adres gebruikt die ook voor een LAN verbinding wordt gebruikt. En dat komt natuurlijk heel makkelijk voor als je de MAC adres van de NIC van de PC bij Chello hebt geregistreerd, want dan moet je diezelfde mac adres op je router voor de WAN instellen.

Oplossing: Zorg dat je PC een ander mac adres gebruikt, of door een ander NIC in je PC te zetten, of door de mac adres van je NIC handmatig te wijzigen (dit kan bij de meeste nic's in de advanced properties van de nic).
(ook is er een windows MAC spoof progje ergens te vinden maar dit zou ik als laatste nemen.)

Een ander oplossing is via chello een ander mac adres te registreren, daar was geloof ik een vage url voor: http://provisioning.upc.nl/ die je zonder verdere internet connectie wel kon bereiken.

Zolang de WL 500-G maar niet voor de WAN een zelfde mac adres moet gebruiken als voor een van de LAN verbindingen.

Dit is zelfs ergens op een forum terug te vinden, en het kan zijn dat het met nieuwere firmware is opgelost, maar mij staat bij dat het een hardware beperking van de router is. (dus firmware biedt dan geen oplossing)

Succes, Nick

(laat me weten of je hier wat aan hebt)

Wlasus
12-11-2005, 16:15
Ik had hetzelfde probleem met m'n gister gekochte router.
- Cloning adres ingevuld
- Computer met de gekloonde NIC afgekoppeld ter voorkoming van conflicten....
Dit hielp in tegenstelling tot bij Nick (zie vorige post) niet... er zit dus nog wat meer achter ?

Ik heb de router ff aangekoppeld aan een eigen DHCP server, en daar kon ik zien dat inderdaad het verkeerde MAC-adres wordt doorgegeven.

Met ff zoeken vond ik deze
post: http://wl500g.info/faq.php?faq=asus_wl_x
volgens welke dit een bekend probleem is.

Heb vervolgens mijn router geflashed met Oleg's firmware (http://oleg.wl500g.info/) (versie 1.9.2.7-6b)
- daarna draaide hij meteen als een zonnetje.

Overigens is flashen met een custom firmware misschien niet iets wat iedereen wil... ik had hem er speciaal voor gekocht...

Succes in elk geval,
laat t me weten als je nog vragen hebt...

Bigbrother
12-11-2005, 17:39
Allemaal bedankt voor jullie hulp..

Ik heb de makkelijkste oplossing gekozen zoals Wlasus aangaf.
En het werkt nu ....super...

Toppie...

Thanx...:)