PDA

Bekijk de volledige versie : novell netwerk



arnold
04-11-2005, 18:13
hallo thuis heb ik de wl500gdeluxe welke perfect werkt. naar aanleiding hiervan hebben wij op het werk er ook een neergezet alleen niet deluxe uitvoering.
wij draaien een novell netwerk, ik kan alleen via wifi niet op het netwerk komen wel op het i-net.

iemand enig idee wat ik zou moeten veranderen in de router zodat ik wel op het novell netwerk kan ?

[edit]

de orginele software zit er nog in en zou aangezien ik nu thuis zit niet weten welke versie :(

Žol@nd
09-11-2005, 15:00
Lijkt me niet iets met specifiek Novell, maar meer gewoon iets met de default gateway settings op je netwerk / route tabellen.

Kun je de Asus router pingen vanaf een Novell server? Hoe staan de standaard gateway instellingen op de Novell server?

Ik heb zelf ook o.a. een Novell server thuis icm de WL500g en heb geen enkele problemen, de WL500g heeft als standaard gatewey de next hop op de WAN kant en de Novell server (en de overige computers e.d) hebben de WL500g als standaard gateway.

Mvg,
Roland

arnold
14-11-2005, 14:11
Hier hebben we een novell server, daar naast draait de internet verbinding. Deze twee zijn aangesloten op een switch van 3com.
welke als standaard gateway 192.168.1.254 heeft, subnetmask 255.255.255.0

op 1 van de poorten op de switch sluit ik de asus aan, hoe moet ik de asus nu instellen, ik heb de kabel van de switch op de wan poort aangesloten, is dit correct ?

[edit]
ben net nog ff aan het stoeien geweest, als ik de router in acces point set dan kan ik zowel op het novell netwerk als op het internet, alleen nu kan ik niet meer bij de router komen dus ook niet bij de eventueel aangesloten printer :(

iemand een idee hoe ik dat nu weer moet oplossen

Rogier
14-11-2005, 19:36
Weet je zeker dat je IP draait? Op IPX gaat het zeker niet werken :)

arnold
15-11-2005, 18:50
ehhh geen idee, maar als ik de router instel als acces point dan werkt het allemaal wel. ben nu aan het uitvogelen hoe ik de printer aan het draaien krijg als de router als acces point ingesteld staat