PDA

Bekijk de volledige versie : Deskjet 930 op wl500g



beammeup
28-10-2005, 09:43
Vorige week ben ik ineens mijn deskjet 930 aangesloten op mijn asus kwijtgeraakt. Ik kon niet meer printen. Via dit forum gezocht en gisteren de laatste firmware van Oleg geinstalleerd (gewoon erover heen gezet, weet niet of dit de oorzaak kan zijn). Ook nu kan ik mijn Deskjet niet meer actief krijgen. Via printer setup ziet hij helemaal in het begin de printer al niet. Wie o wie kan mij helpen. Dat het mogelijk is weet ik al want het heeft zeker 6 mnd goed gewerkt. Ik heb geen serverPC staan dus wil ik vanaf mijn computers (1 desktop en 2 laptops) kunnen printen via de wl500g.
De printer stond altijd op ip 192.168.1.1, heb ook al 192.168.1.201 geprobeerd zonder effect.

Styno
28-10-2005, 09:55
Heb je wel keurig de firmware upgrade stappen uitgevoerd? In het bijzonder de 'reset to defaults'? Dit is heel belangrijk!

Het IP van je printer is dezelfde IP als je router. Dus je zou moeten weten welke IP je moet gebruiken...

Firmware upgrading howto: http://wl500g.info/showthread.php?t=1329

beammeup
28-10-2005, 10:52
Heb je wel keurig de firmware upgrade stappen uitgevoerd? In het bijzonder de 'reset to defaults'? Dit is heel belangrijk!



Het IP van je printer is dezelfde IP als je router. Dus je zou moeten weten welke IP je moet gebruiken...


Firmware upgrading howto: http://wl500g.info/showthread.php?t=1329

Het vermelde IP-adres is ook de gateway van de router.

Reset to defaults heb ik niet gedaan. Kan dat nu nog of moet ik dan opnieuw upgraden?
Als ik het goed begrijp moet ik na de upgrade handmatig configureren.
Dan zal ik eerst eens goed noteren hoe de instellingen nu zijn....
Vanavond direct proberen, bedankt!:o

jhk_nl
29-10-2005, 00:25
Hier krijg ik ook sinds een paar dagen problemen met mijn HP 930C.

Eerst getest of het aan de printer lag.
Deze aan een PC gehangen en werkt correct.

Heb vandaag en volgens de handleiding nieuwe firmware geflasht. (WL500gx-1.9.2.7-6b.trx).

Helaas nog steeds het zelfde probleem.
Printer wordt wel herkent in mijn netwerk. De prinerwachtlijst geeft de taken keurig aan. Echter printen ho maar.

Dit probleem doet zich binnen heel mijn netwerk voor.
Ik heb juist vanwegen deze functie o.a. de Asus gekocht.

Wie o Wie kan me helpen.:confused:

Alvast bedankt

szyfrow
03-02-2007, 20:36
Oude thread, dus het probleem zal inmiddels wel opgelost zijn. Of niet?