PDA

Bekijk de volledige versie : Asus Wl-500G en HP PSC 2170 series



jotornado
21-10-2005, 18:12
;) Hoi, (ben nieuw op dit terrein...)

Is het iemand gelukt om zijn HP printer aan de praat te krijgen. Ik bedoel dan wel eentje uit de 2170 series.
Ik heb zelf een psc 2175 en begrijp dat de scanner en de cardreader niet zullen werken. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn op de printfunctie gewoon aan de praat te krijgen.

Heb het onder andere geprobeert via een tcp/ip poort (IP_192.168.1.1). Nadat de printer eerst via een USB direct verbonden aan de PC geinstalleerd was. Overigens zie ik via "my.router" wel mijn printer naam en de vermelding on-line staan:confused: .

Gebruik de standaard firmware 1.9.5.0

Alvast bedankt voor je reactie en meedenken...
Joop

Styno
22-10-2005, 14:24
Lijkt me dat het dan wel zal werken. Probeer eens alle printers uit 'Printers and Faxes' te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen?

jotornado
24-10-2005, 21:02
Lijkt me dat het dan wel zal werken. Probeer eens alle printers uit 'Printers and Faxes' te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen?

Als ik dat doe kan ik niet de juiste HP printer selecteren! Het is een willekeurige deskjet genomen maar toen kwamen er hele rare geluiden uit mijn printer. Overigens dacht ik toen wel hé er is verbinding.

Heb de vraag ook bij HP uitgezet maar de verwijzen naar Asus. Dus dat helpt niet.

Styno
25-10-2005, 08:25
En als je nu een standaard tcp/ip poort aanmaakt en dan wanneer naar de driver gevraagd wordt verwijzen naar de cd met drivers voor je printer.

jotornado
25-10-2005, 20:13
Gelukt,

Dankzij de ondersteuning van HP.

Zal hun reactie hieronder zetten. Aanvullend te melden dat tcp/ip moet staan op 192.168.1.1 met het type rpinter deksjet 990C (alles werkt, allen de scanner en cardreader niet) maar dat los ik anders op.

Al vast bedankt voor de (je) advies en support.

Verlossende reactie/adbies van HP:

HP Klantenondersteuning http://www.hp.com/country/nl/nl/support.html

Geachte Mijnheer @@@,

Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP All-in-One E-mail ondersteuning. Mijn naam is H@@@@@. Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen. Wanneer na het volgen van de aangegeven stappen het probleem is opgelost dan verneem ik dat graag van u. Mocht mijn oplossing het probleem niet verhelpen, dan kunt u op dit bericht reageren.

Wat ik begrijp uit uw e-mail aan ons is dat u de HP PSC 2175 wilt aansturen via een netwerk. Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat dit niet mogelijk is. De HP PSC 2175 is een hostbased printer wat wil zeggen dat er directe communicatie met de stuurprogramma's nodig is welke op de computer staan die de afdrukopdracht geeft. Wanneer er aansturing via het netwerk plaats vindt is er geen directe communicatie mogelijk.

Uit tests is gebleken dat er gebruik kan worden gemaakt van een alternatief stuurprogramma. Voor de HP PSC 2175 kunt u dan gebruik maken van de volgende alternatieve stuurprogramma's:

Windows XP : HP Deskjet 990c

Bij gebruik van deze alternatieve stuurprogramma's zal de scanfunctionaliteit verloren gaan en kan er enkel worden afgedrukt.

Op de volgende manier kunt u de HP PSC 2175 handmatig installeren:
- Klik op Printers en faxapparaten in het menu Start.
- Klik onder Printertaken op Een printer toevoegen.
- Volg de instructies in de wizard Printer toevoegen.
- Selecteer onder Lokale of netwerkprinter Lokale printer die met deze computer is verbonden en schakel het selectievakje Mijn Plug en Play-printer automatisch detecteren en installeren uit.
- Kies vervolgens nieuwe poort toevoegen. U kunt dan gebruik maken van het IP-adres van de printerserver.

HP kan geen verdere ondersteuning bieden op het aansluiten van een HP PSC 2175 op een netwerk omdat de HP PSC 2175 geen netwerk-apparaat is.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.

Met vriendelijke groeten,
@@@@