PDA

Bekijk de volledige versie : Wegvallen Internet verbinding



Lou
19-10-2005, 00:48
Al geruime tijd bezit ik de WL500g router (fw. Oleg 1.9.2.7 cr6b).
Mijn internet-aansluiting is van casema (motorola cable modem (dhcp)).
Dit heeft altijd goed gewerkt, alleen de laatste tijd komt het voor dat ik geen
internet-verbinding heb, terwijl in het status-venster van het router menu staat dat de 'Link status' gewoon connected is ook het ip-adress klopt (automatisch toegewezen), alleen een router-restart helpt om weer verbinding te krijgen. Dit kan weer dagen zelfs goedgaan maar op een gegeven moment moet ik weer resetten ! :confused: :(

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem (had ik ook met de fw. 1.9.46) :confused:

alien433
19-10-2005, 08:06
denk niet dat dit aan de asusrouter ligt een familielid van mij heeft ook wnadoo zonder de asus wl500g en moet ook vaker de lifebox aan en uit zetten.

Styno
19-10-2005, 08:44
Het kan ook aan de firmware upgrade procedure liggen. Als je een nieuwe firmware erop zet moet je een reset-to-defaults procedure uitvoeren anders krijg je vaag gedrag.

Maar het kan net zo goed aan Wanadoo liggen want op het forum van Tweakers wordt aardig gemekkerd door deze en gene over slechte verbindingen.

*Krijg deze maand ook Wanadoo en zit hem wel een beetje te knijpen...

Lou
19-10-2005, 16:46
Bedoel je 'reset-to-default' via de web-interface en dan dus VOOR het upgraden ? Als ik trouwens geen internetverbinding heb kan ik wel gewoon de web-interface van het kabelmodem bereiken en hierin wordt aangegeven dat alles ok is een reset van het kabelmodem helpt ook niet alleen een reset van de router zelf ! Nu lijkt het zelfs weer dagelijks voor te komen :mad:
Terwijl ik vroeger hiervan geen last had ! (nu: fw. 1.9.40)

Styno
20-10-2005, 08:08
Check de firmware upgrading howto: http://wl500g.info/showthread.php?t=1329

Lou
20-10-2005, 13:51
Oke ik heb al de stapppen gevolgd, nu maar afwachten hoe lang het blijft werken.
Hopen dat dit de oplossing was !! (ben bang van niet maar toch proberen)

Lou
27-10-2005, 14:07
:p Goh na de firmware volgens de juiste methode (zie bovenstaand)
werkt mijn Asus 500g naar volle tevredenheid en zonder uitvallen van de Internetverbinding Al 8 dagen zelfs !:) .
Vraag me dus toch af waarom het naar default-resetten voor de firmware update zo belangrijk is en wat er dan presies gebeurt ?

Maar in ieder geval heb ik nu toch weer goede hoop dat het probleem is opgelost :rolleyes: (nog even een tijdje afwachten voor alle zekerheid !).

Styno
27-10-2005, 14:54
Vraag me dus toch af waarom het naar default-resetten voor de firmware update zo belangrijk is en wat er dan presies gebeurt ?
Hmm, dat hoeft volgens mij ook niet. Maar een gewone reset voordat je de firmware update is wel aanbevolen om te voorkomen dat memory leaks en logs enzo tijdens het updaten voor out-of-memory problemen zorgen.

avberk
28-10-2005, 20:08
Klinkt bekend. Als het probleem weer terugkomt moet je het kanaal vastzetten op 6.

dus in het menu 'wireless' channel=6

Lou
08-11-2005, 17:56
Nou, hij werkt nu al bijna 3 weken naar volle tevredenheid, dus zal ik dan toch moeten concluderen dat dit de oplossing is. Bedankt !
Nu maar beginnen met het instellen van de beveiliging !

Ceesre
08-11-2005, 18:11
Allles gedaan wat Lou zei en nu maar hopen dat het blijft werken, en niet meer wegvallend internet