PDA

Bekijk de volledige versie : tele2 adsl en wl500g



lam00028
16-10-2005, 17:05
Ik overweeg Tele2 adsl.............:confused:
Ik heb reeds geruime tijd een wl500g naar volle tevredeheid in een 4pc netwerk met printerserver en samba aan de praat.:)

In de diverse adsl forums lees ik niets anders dan problemen met de speedtoch 510 die standaard door TELE2 geleverd wordt.
(daar zijn ze dan ook voor, ik laat me vooralsnog niet afschrikken)

Tele2 klantenservice meldt dat ze geen vragen aangaande routers beantwoorden en dat ze het eigenlijk niet toestaan maar tolereren

Als ze er zijn, hoe zijn de ervaringen met TELE2 adsl ?
Wat zijn de instellingen op de WL500g ?

Styno
16-10-2005, 20:00
Je hebt natuurlijk nog steeds een modem nodig. Hiervoor kun je de speedtouch gebruiken. Als je deze in bridge mode zet kun je al het router gebeuren door de WL-500g laten afhandelen.

Antiloop
16-10-2005, 23:11
Je hebt natuurlijk nog steeds een modem nodig. Hiervoor kun je de speedtouch gebruiken. Als je deze in bridge mode zet kun je al het router gebeuren door de WL-500g laten afhandelen.
voor degene die het nog niet weten

de huidige nieuwe alpha firmware zie hier: http://wl500g.info/showthread.php?t=3491

kan ook gebruikt worden met zogenaamde DHCP spoofing en vage KPN/hetnet/directadsl/etc etc gateways

voorheen kreeg je dan een IP maar kon je hiermee niets op internet doen, tenzij je zelf de gateway aan de praat hielp

lam00028
17-10-2005, 18:42
Wat is DHCP spoofing ?




.....kan ook gebruikt worden met zogenaamde DHCP spoofing en vage KPN/hetnet/directadsl/etc etc gateways

voorheen kreeg je dan een IP maar kon je hiermee niets op internet doen, tenzij je zelf de gateway aan de praat hielp

Jethro
17-10-2005, 21:53
Wat is DHCP spoofing ?
DHCP-Spoof is een manier om je pc het 'echte', door de provider gegeven, ip-adres te laten krijgen. Dit heeft als voordeel dat je alles in de hand hebt: firewall, vpn verbindingen... Dat is meteen ook het nadeel. Het modem werkt niet meer als firewall, dus dat zul je zelf moeten regelen.

lam00028
23-11-2005, 15:48
Tele2 is het niet geworden.
Planet Internet abonement.

4 poorts modem st546.
Ik heb elders gelezen dat deze te laden/upgraden is met DHCP spoofing


DHCP-Spoof is een manier om je pc het 'echte', door de provider gegeven, ip-adres te laten krijgen

Is het nu mogelijk dat i.p.v. één PC de wl500g de spoofed IP
(mijn mijn geval fix-ip) krijgt ?

(of is dit nu net de kruks)
en moet ik voor pc b.v. device lezen ?


yours truly
newby

Antiloop
23-11-2005, 16:05
Tele2 is het niet geworden.
Planet Internet abonement.

4 poorts modem st546.
Ik heb elders gelezen dat deze te laden/upgraden is met DCHP spoofing

Is het nu mogelijk dat i.p.v. één PC de wl500g de spoofed IP
(mijn mijn geval fix-ip) krijgt ?

yours truly
newby
st546 das toch die adsl2+ uitvoering? zoja dan heb ik die ook

je kunt inderdaad DHCP spoofing gebruiken hiervoor moet je de DHCP spoof laden vanaf cd
en je -MOET- deze firmware (of nieuwer van Oleg) gebruiken: 3491
dit heeft te maken met de fancy gateway welke KPN (planet/directadsl etc..) gebruikt

lam00028
24-11-2005, 22:15
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de laatste oleg-firmware 1.9.2.7-6c-pre5 in de wl500g geladen en het spoof.ini bestand in de speedtouch st546.

Na enig rommelen, 't was laat en weet niet meer hoe,:mad: had ik zowaar mijn vaste IP adres aan de wan-kant van de wl500g.

Heb echter alles weer ongedaan gemaakt.
DHCP Lease time ?? stond op de een of andere manier op 30 sec.
In ieder geval om de zoveel seconde die irritante melding uit de systray "er is nu verbinding met het internet"

Vraagje ?
met welke wan connection type ga ik aan de slag in de wl500g om de spoofed setup goed te krijgen ?
static IP lijkt mij of toch niet ??

hoe krik ik de dhcp lease time omhoog ?
maar waarom is dat nodig als ik static ip heb ?

Wat wordt nu m'n gateway ? automatisch of de speedtouch op 10.0.0.138?

heb nog eventjes geduld met me !!

lam00028
27-11-2005, 15:44
Na op

http://www.zyxel.nl/support/z152.html
nogmaals de basis voor dummies als ikzelf over spoofing gelezen te hebben en nu ook opgeschreven te hebben wat het vaste ip adres/subnet mask etc. etc. zou moeten zijn.

en op

http://www.netserve.nl/technotes.nsf/50B35C59579D12B8C1256FDD002E3C27/E5F04AF362B7B674C1257052002DFB15?OpenDocument
gelezen te hebben hoe meer apparaten problemen hebben met de (veel te) korte DHCP leasetime die de speedtouch 546 verschaft heb ik zoals aangeraden in dit document de leasetime opgekrikt naar 7200

het dhcp deel uit mijn spoofing.ini ziet er nu als volgt uit :

[ dhcp.ini ]
config autodhcp=off scantime=10 state=enabled trace=off
policy verifyfirst=on trustclient=on
pool add name=SPOOF_pool
pool config name=SPOOF_pool intf=eth0 leasetime=7200 unnumbered=yes
pool add name=LAN_private
pool config name=LAN_private intf=eth0 poolstart=10.0.0.150 poolend=10.0.0.200 netmask=24 gateway=10.0.0.138 server=10.0.0.138 leasetime=3600

waarbij
bij 7200 eerst 30 stond en
bij 3600 eerst 5 stond

De ASUS staat nu ingesteld op home gateway
met automatic IP en met automatic DNS

E.e.a. is netjes na te lezen in het system log
udhcpc[81] lease of xx.xx.xx.xx obtained, lease time 7200
en natuurlijk op de wl500g status pagina

Ik ben nu tevereden over deze setup

Ik ga nu het gevecht aan met het LAN->WAN filter
Ik wil graag mijn kinderen nog even niet of gecontroleerd
(als in tijdstippen) op het internet.

Als ik de MAC adressen in internet firewall MAC filter stop
kunnen ze niet meer printen (wl500g is ook als printerserver opgesteld).
en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Any thoughts perhaps ??