PDA

Bekijk de volledige versie : wl500g WDS en WPA-psk



soepkip
12-10-2005, 17:13
Ik heb 2 asus wl-500g's en draai de laatste firmware van Oleg, en het bevalt prima.

OP de ene de rdd tool, een externe 160 gig usb schijf met ftp,http,ssh en samba share erop, werkt allemaal prima,
de andere een logitech sphere webcam, en een 1 gig mem stick via usb (samen op een usb hub)

nu heb ik al tijden de asus met de webcam erop standalone draaien, en allebei de asusen in WDS (is client en AP hybride mode) staan, netjes met elkaars mac adres in de allow lijst.

Dit werkt allemaal prima, alleen heb ik in de hybride mode dat ik maximaal 128 bit wep encryptie kan gebruiken, bij WPA-PSK maken ze geen connectie.


Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Stevio
14-10-2005, 11:48
WPA en WDS gaat niet zo makkelijk werken op de WL500g.
De enige firmware (custom) waar dit mee werkt is: 1.8.1.7-3 (custom) firmware. WPA via WDS wordt officieel nog niet ondersteund.

Zelf heb ik dit echter nog niet voor elkaar gekregen, met deze firmware, maar je zou altijd kunnen proberen. Tevens zoeken op het forum met: "WDS+WPA" geeft ook een hoop opties of alleen WDS.

Antiloop
15-10-2005, 00:26
het werkt wel.. alleen niet echt vlekkeloos..

in de nieuwere firmwares zou het weer moeten werken..

de customs weet ik niet

Stevio
15-10-2005, 00:40
het werkt wel.. alleen niet echt vlekkeloos..

in de nieuwere firmwares zou het weer moeten werken..

de customs weet ik niet

Vanaf welke nieuwe firmware doel je dan of heb je zelf ook niet precies het idee?

Hier nog even wat ik nog in een tekstbestand had staan, alles wat interessant is van het forum mbt dit probleem:


I can confirm that using 1.8.1.7-2a there is NO problem with WDS and WPA-PSK/TKIP!!!

(using same SSID on both 500g!)

Use firmware 1.8.1.7-CR3 or 1.9.4.0beta if you need WPA, somebody have also made WDS/WPA work with 1.9.2.7-CR4.

I'm using both routers in hybrid-mode, and one defined as "home gateway", the other as "access-point". Same channel, same SSID. Ensure opposite MAC in bridge menu.

Suggest your LAN IP-series to be DHCP or manuall controlled by main router, don't split it up with main -.99, and secondary .100+. I'm using 192.168.1.1 for main router, 192.168.1.2 for secondary router, and all rest (192.168.1.3+++) for clients controlled by main router (even though they are connected via secondary router, this is automatically taken care of by the main asus).


http://www.wl500g.info/showthread.php?t=2419&highlight=WPA+encryption

Hopelijk dat het in onze taal wel allemaal wat duidelijker gaat worden.

Perry
09-05-2006, 11:42
Hallo,
Na het een tijd geleden te hebben opgegeven en alles maar bedraad te hebben aangesloten wil ik nu toch mijn netwerk draadloos installeren.

In de bijlage is een overzicht te zien van mijn netwerkje zoals ik het graag wil hebben. Nog even de gewenste situatie: Internetplusbellen van KPN via een experiabox welke WDS ondersteund hierop bedraad aangesloten 2 standaard analoge telefoons en een Dreambox7000 bedraad aangesloten, verdieping hoger een wl500g met bedraad aangesloten 2 pc's en een laserprinter van epson. Deze router is via wds verbonden met de experiabox. Verder nog een wl-hdd met twonkyvision nmediaserver geinstalleerd welke ook via wds is verbonden met de experiabox. Deze wlhdd staat in de garage. Beveiliging of wep of wpa. wpa is momenteel geinstalleerd maar geeft problemen met mijn palm en waarschijnlijk ook WDS. Alle firmware is de originele laatste beschikbare van de asus site.
Ik ben al een paar dagen aan het proberen geweest zonder al te veel resultaat. Wat ik wel heb bereikt is dat ik in de experiabox de asus wlhdd en wl500g zie met een sterkte van 95%. Echter geen uitgifte van ip adressen via de asus routers, dhcp wil ik via de experiabox.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kom geen stap verder. Hoe verder te gaan? IEmand een idee? Is het verder ook mogelijk om de experiabox en wl500g met wpa beveiliging te gebruiken en de wlhdd met wep en toch alles via wds te verbinden?

P.s. printer kan zowel als usb als parallel worden gebruikt.

Perry
10-05-2006, 14:07
Hallo iedereen,

Ik heb het zoals in bovenstaande tekening werkzaam. Probleem was inderdaad WPA-PSK2. Ik heb nu WEP aangezet en alles werkt perfect met WEP, zelfs met de apple, alleen de nokia nog niet, maar deze werkt niet met passphrase, nog even naar een update zoeken.
Tevens dien ik nog een custom fw in de wlhdd te plaatsen om twonkymediaserver te installeren.


Oh ja, wel een eigenaardigheid, de experiabox springt regelmatig om naar kanaal 7, dus alles nu op kanaal 7 gezet.

Masimo
12-02-2008, 21:21
Ik heb hier een WL-500 g Deluxe en een WL-500 g Premium in een WDS opstelling. Beide routers ondersteunen high speed (125 Mbps).
Iemand een idee hoe snel de WDS link is?

Nog een andere vraag: Kan de miniPCI kaart uit de WL500 gP in een laptop gebouwd worden?