Bekijk de volledige versie : WL500g en aftappers
thamarty
08-10-2005, 23:07
Hoi,
Ik ben in het bezit van een Asus WL500G en heb niet zo'n hele hoge beveiliging. Het is een wep64bits beveiliging.
Afentoe heb ik het idee dat er iemand draadloos af tapt van mij omdat het wireless lampje heel veel activiteit genereerd terwijl ik dan alleen bedraad internet en de laptop waar mijn wireless device in zit geheel uit staat.
Als ik echter in het webmenu in de logs kijk en bij wireless stations dan zie ik helemaal geen andere computers erin staan. Is het mogelijk dat er toch mensen van mij aftappen en zoja hoe kan ik dit achterhalen?
Franklin
09-10-2005, 13:50
Dat hoeft niets met aftappen te maken te hebben. Router staat aan en zendt continue signalen uit. Dat is wat je ziet op de statuslampje. Kijk maar eens naar je ethernetmodem. Daar knipperen de lampjes ook van als je je computer uit hebt staan.
Franklin
thamarty
09-10-2005, 21:58
Okay bedankt.
Maar mochten er mensen in komen kan ik dat altijd in de status log zien?
0vestel0
13-10-2005, 16:01
Wat je het beste kunt doen is de SSID verbergen, Mac filtering aan zetten en minimaal WEP128 aanzetten (WPA is natuurlijk beter).
Als je bang bent dat er iemand in heeft gezeten, moet je af en toe in de DHCP lijst kijken. Hier zal deze dan opduiken met een lease vermelding, naam van de client en het MAC adres.
Hmm even een vraag nav bovenstaand antwoord: Ik heb me altijd afgevraagd hoe 'makkelijk' het is om in te breken in een WLAN met een 64 bits WEP verbinding. Zijn hier gewoon standaard scriptjes voor oid, want ik gebruik dit ook en ik wil niet dat een of ander script kiddie zonder al teveel moeite kan inbreken op mijn netwerk!
0vestel0
14-10-2005, 10:10
Hoi Jethro,
Op zich is het niet gemakkelijk in te breken. Zelfs met 64 WEP. Met niet gemakkelijk bedoel ik dan dat je er echt wel moeite voor moet doen. Standaard script zijn er volgens mij niet, maar wel enorm veel tools.
Het punt is namelijk dat je een grote hoeveelheid packets moet hebben om de key te kunnen "raden". Ik weet dat het voor 128 WEP ergens ronde 1 a 2 miljoen data packets zijn.
Mocht je eens willen neuzen in deze wereld, dan moet je echt de Auditor CD downloaden van http://new.remote-exploit.org/index.php/Main_Page
Dit is een bootable Knoppix cd met enorm veel scanners en sniffers en security tools. Hier staan tools op die zelfs door de FBI gebruikt worden.
Het scannen is gemakkelijk met programma's als wellenreiter. Het inbreken zelf is nogal een sinicure zaakje en niet iets wat je zo maar even doet. Zelfs een pro is er meerdere dagen zoet mee.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag een beetje beantwoord heb.
thamarty
14-10-2005, 12:31
Maar dat WPA werkt dat heel anders als wep of is dat vrij hetzelfde.
Kan je dat zomaar gebruiken of heb je dan een bepaald type wlan kaart nodig?
0vestel0
19-10-2005, 15:44
WPA moet door je kaart en de daarbijbehorende drivers worden ondersteund, anders werkt het niet. Het is op zich een ander systeem dan WEP.
thamarty
21-10-2005, 23:51
Oke ga ik dat nachecken. Bedankt!;)
Als je geen windows 98/ME of windows 2000 hebt dan is er helaas geen standaard ondersteuning voor WPA.
Gelukkig is er een gratis client die je hier kan downloaden:
http://www.wirelesssecuritycorp.com/wsc/public/WPAAssistant.do
Wees wel voorzichtig, soms wordt je IP configuratie een zooitje na het installeren van deze software.
thamarty
31-10-2005, 22:24
nee ik maak gebruik van Windows XP Pro.
De kaart die ik heb is dat pcmcia kaartje van asus de g versie.
En een wl138g
En een wl138gBrrrrrr, vaag kaartje die wl138g....
thamarty
02-11-2005, 19:53
Tsjah, ben er ook niet echt blij mee met die wl138g.
Wat is een goede optie ipv deze kaart?