PDA

Bekijk de volledige versie : vraag over Oleg's firmware versie 1.9.2.7-6b



Franklin
08-10-2005, 11:54
Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum en overweeg nu de firmware van mijn WL-500g deluxe te upgraden naar 1.9.2.7-6b (ik heb nu 1.8.2.1 van Asus) van Oleg vanwege de mogelijkheid een Samba-server te kunnen gebruiken.

Ik zit eigenlijk met een paar vragen:

1) Is de interface van de firmware van Oleg vrijwel identiek aan die van de Asus firmware? Ik weet namelijk weinig tot niets van Linux en ik zie het eigenlijk niet zitten de hele router opnieuw in te stellen via de command line of iets dergelijks. Ik weet dat het custom firmware is maar betekent custom dat het heel anders is of dat er alleen kleine veranderingen (lees: verbeteringen) zijn aangebracht.

2) Wat te doen als het om de een of andere reden niet werkt? Op de site van Asus kan ik namelijk niet de firmware versie vinden die ik nu draai (1.8.2.1). Als ik er dus eenmaal de custon firmware heb opgezet, kan ik niet meer terug. Of maak ik me hier onterecht zorgen?? :confused:

Info over de door mij gebruikte apparatuur:
- asus WL500g deluxe
- desktop aangesloten met UTP-kabel;
- laptop aangesloten via wireless lan;
- standaard USB-stick aangesloten op router;
- HP laserjet 3020 aangesloten op router.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Franklin

molski
08-10-2005, 12:17
De software van Oleg is exact hetzelfde als die van Asus...allleen uitgebreider en als je wilt kan je hem NOG uitgebreider maken :)
Zelf gebruik ik ook Samba, ergens op deze site staat een how-to die perfect werkt (ook in het NL).

Zelf draai ik ook de laatste versie van Oleg's firmware en geloof me, ik ga niet meer terug naar firmware van Asus, mijn router is dus eigenlijk nu een echte Oleg-WL500g :-)

Terugflashen of downgraden naar een officiële Asus firmware is ook mogelijk, alleen lijkt me dat in de meeste gevallen niet nodig, ik heb het i.i.g. nooit hoeven doen omdat een nieuwe firmware niet goed bleek te werken.


Succes

Pandabeer
08-10-2005, 19:58
Het werkt echt perfect met de OLEG firmware. Ik heb zelf een WL500B, heb nu Samba..de Asus staat bij buren een paar huizen verder. Middels WDS heb ik dit aan een Linksys gekoppeld. Samba heeft het nu bij mij mogelijk gemaakt om een HDD (nog een kleintje van 3 GB) te koppelen en deze in mijn buurt netwerk te delen!! Iedereen dumpt hier de gedownloaden proggies en MP3'tjes, kunnen we met z'n alle genieten...

En mocht er eens iets fout gaan...op dit forum zijn er veek freaks die je ten alle tijden willen hebben...ik heb ervaring ;-) (of niet Antiloop...)

0vestel0
13-10-2005, 15:09
@Franklin,

De Firmware van OLEG is de reden dat ik mijn oude router heb vervangen door een ASUS WL500g dlx.

Apparaat gekocht, doos opengemaakt, OLEG Firmware geïnstalleerd en draaien maar. Thumbs up voor OLEG

SeverusSnape
19-10-2005, 23:17
De firmware van Oleg....meesters, ik heb zulk respect voor deze man, me router heb ik nu pakweg 1,5 jaar..pas sinds 53 dagen bekabeld Gbit netwerk. Helaas kan de router max 100Mbits aan, maar het werkt allemaal

Thu, 20 Oct 2005 00:15:46 +0200(53 days, 6 hours, 46 minutes, 26 seconds since boot)

Styno
20-10-2005, 08:43
En mocht er eens iets fout gaan...op dit forum zijn er veek freaks die je ten alle tijden willen hebben...ik heb ervaring ;-) (of niet Antiloop...)Zeg, dat 'freaks' is niet echt complimenteus of wel? :mad:

Niet dat ik geen nerd ben, maar freak gaat me wel wat te ver. Ben geen Frankenstein monster.... :cool:

hahah, just kiddin' :p