Franklin
08-10-2005, 12:54
Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum en overweeg nu de firmware van mijn WL-500g deluxe te upgraden naar 1.9.2.7-6b (ik heb nu 1.8.2.1 van Asus) van Oleg vanwege de mogelijkheid een Samba-server te kunnen gebruiken.
Ik zit eigenlijk met een paar vragen:
1) Is de interface van de firmware van Oleg vrijwel identiek aan die van de Asus firmware? Ik weet namelijk weinig tot niets van Linux en ik zie het eigenlijk niet zitten de hele router opnieuw in te stellen via de command line of iets dergelijks. Ik weet dat het custom firmware is maar betekent custom dat het heel anders is of dat er alleen kleine veranderingen (lees: verbeteringen) zijn aangebracht.
2) Wat te doen als het om de een of andere reden niet werkt? Op de site van Asus kan ik namelijk niet de firmware versie vinden die ik nu draai (1.8.2.1). Als ik er dus eenmaal de custon firmware heb opgezet, kan ik niet meer terug. Of maak ik me hier onterecht zorgen?? :confused:
Info over de door mij gebruikte apparatuur:
- asus WL500g deluxe
- desktop aangesloten met UTP-kabel;
- laptop aangesloten via wireless lan;
- standaard USB-stick aangesloten op router;
- HP laserjet 3020 aangesloten op router.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Franklin
Ik zit eigenlijk met een paar vragen:
1) Is de interface van de firmware van Oleg vrijwel identiek aan die van de Asus firmware? Ik weet namelijk weinig tot niets van Linux en ik zie het eigenlijk niet zitten de hele router opnieuw in te stellen via de command line of iets dergelijks. Ik weet dat het custom firmware is maar betekent custom dat het heel anders is of dat er alleen kleine veranderingen (lees: verbeteringen) zijn aangebracht.
2) Wat te doen als het om de een of andere reden niet werkt? Op de site van Asus kan ik namelijk niet de firmware versie vinden die ik nu draai (1.8.2.1). Als ik er dus eenmaal de custon firmware heb opgezet, kan ik niet meer terug. Of maak ik me hier onterecht zorgen?? :confused:
Info over de door mij gebruikte apparatuur:
- asus WL500g deluxe
- desktop aangesloten met UTP-kabel;
- laptop aangesloten via wireless lan;
- standaard USB-stick aangesloten op router;
- HP laserjet 3020 aangesloten op router.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Franklin