PDA

Bekijk de volledige versie : Amper signaal in werkkamer



Zerveza
26-09-2005, 09:29
Ik heb een WL500g in één hoek van het huis staan, mijn werkkamer bevind zich in de andere hoek. Het signaal moet voorbij een staande radiator, door de meterkast, via een badkamer en tig muren... zoals je zult begrijpen, het signaal is bagger.

Ik heb al een extra antenne op het AP gezet.. en de antenne mijn WL138-G via een draad en voetje hoger in de werkkamer gezet.. signaal blijf LOW..

Ik overweeg:
- Extra WL500g kopen en in de meterkast zetten... en dan op AP mode laten werken als repeater

- Andere router kopen (misschien is deze WL500g wel niet het beste wat ik had kunnen kopen (qua range)

- Repeater kopen..

- Nieuwe Antenne(`s) aanschaffen

- andere netwerk kaart in PC.

- kabel om huis heen leggen.. (75 meter)

Wat zouden de juiste argumenten/overwegingen zijn om een keuze te maken.. sta nu op het punt dat ik wel een aardige cent wil uitegeven om het goed te doen!

Styno
26-09-2005, 10:15
Er zijn meer mensen die met de enigzins nukkige WL-138g problemen hebben. Misschien heb je hier wat aan: http://wl500g.info/showthread.php?t=2277&highlight=WL-138g. Gebruik de search anders eens op: WL-138g

Overigens, veel muren (en dan vooral het ijzer in deze, betonnen, muren) zijn funest voor Wifi verbindingen.

Een kabel trekken is wellicht de goedkoopste oplossing, maar voor het geld van een goede antenne kun je ook een tweede WL-500g (a EUR 70) in de meterkast plaatsen. Configureer deze als WDS client en je hebt een transparant netwerk met (waarschijnlijk) goed bereik in het hele huis maar dan zonder troep en kabels.

seza
24-01-2006, 17:58
Met de origineel antenne door de muren, keuken met alle die apparaten 10-12Mb
Met de deze antenne van een oude Netgear die trouwens netjes past zelfde omstandigheden
28-36 Mb