PDA

Bekijk de volledige versie : Webserver is niet extern bereikbaar



psychonetics
10-09-2005, 04:16
Hey,

Ik heb het idee dat de WL500g verkeerd is ingesteld. Ik heb nl. een webserver op mijn eigen pc, welke ik graag beschikbaar wil maken voor anderen. Deze draait op port 80.

Nu heb ik in de webinterface van de router Porttrigger en Virtual server aangezet met de volgende instellingen:


************************************************
Port Trigger
Trigger Port | Protocol | Incoming Port | Protocol | Description
80 TCP 80 TCP Apache Server


Virtual Server
Port Range | Local IP | Local Port | Protocol | Protocol No. | Description
80 192.168.1.2 80 TCP Apache Server(80)

************************************************

De instellingen in httpd.conf zijn denk ik goed, maar weet niet zeker wat Listen en ServerName moeten zijn. Heb mijn ip in het netwerk (192.168.1.2) al geprobeerd, maar dat werkte niet.

Het enige wat me gelukt is, is de webinterface van de router aan te roepen via mijn externe ip, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik denk dan ook dat de problemen komen doordat zowel de router als mijn eigen server port 80 gebruiken. Is er een manier om dit te omzeilen, of - als dat het probleem niet is - een andere oplossing?

Zie ook mijn topic op forum.computertotaal.nl (http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=149759)

Bij voorbaat dank!

Jethro
10-09-2005, 21:42
Hey,

Ik heb het idee dat de WL500g verkeerd is ingesteld. Ik heb nl. een webserver op mijn eigen pc, welke ik graag beschikbaar wil maken voor anderen. Deze draait op port 80.

Nu heb ik in de webinterface van de router Porttrigger en Virtual server aangezet

Alleen Virtual Server gebruiken!

Daarnaast lijkt het me dat je een fout in de instellingen van je webserver hebt (anders zou je deze vanaf het LAN moeten kunnen benaderen). Je moet de webinterface van buitenaf (WAN) natuurlijk gewoon op de default laten staan (8080), maar liever disablen zodat je onbevoegden buiten de deur houdt. Kijk eerst eens of je je webserver vanaf je LAN kan benaderen, daarna ligt alles aan het juist doorsturen van WAN verkeer naar je webserver wat je dus op de WL500G regelt.

psychonetics
10-09-2005, 22:24
Heel erg bedankt!!

Het werkt nu! :)

psychonetics
11-09-2005, 01:31
Toch nog een probleempje geloof ik: na verloop van tijd sluit de router port 80. Een check via internet liet weten dat alle porten stealth waren, terwijl port 80 eerst nog open was. :mad:

Vermoedelijk komt dit door de firewall. Vraag is Hoe los ik dit op??

Jethro
11-09-2005, 12:08
Toch nog een probleempje geloof ik: na verloop van tijd sluit de router port 80. Een check via internet liet weten dat alle porten stealth waren, terwijl port 80 eerst nog open was. :mad:

Vermoedelijk komt dit door de firewall. Vraag is Hoe los ik dit op??
Ik denk dat je methode niet correct is. Ik neem aan dat de firewall een flood detecteert van een IP adres en vervolgens ook open poorten sluit. Vraag anders eens aan een vriend of die op je website kan komen. Of post je adres hier zodat iemand het kan verifieren.

psychonetics
11-09-2005, 13:51
Nevermind, ik had naast de firewall in de router ook een eigen firewall. Deze had ik eerst uitgezet, maar na een herstart was deze uiteraard weer aangegaan en blokte port 80. Stom van me :o

Anyway, als je er om de een of andere reden nog naar wil kijken: link (verwijderd) ;)

tim2005
27-09-2005, 07:11
Hey,

Ik heb hetzelfde probleem of ongeveer het zelfde probleem, heb zo ingestelt:

Portrigger
Porttrigger OFF

virtualserver:
Eneble virtualserver YES
local ip: 192.168.1.3
Portrange: 80
Protocol: TCP
Description: Apache server

NAT Setting - Virtual DMZ:
IP Address of Exposed Station: 192.168.1.3

Heb leeg geprobeer en toen deed ie het niet, nu probeer ik het ff zo :)

Tim

EDIT: ik ben wel in het netwerk bereikbaar

Jethro
27-09-2005, 10:16
Hey,

Ik heb hetzelfde probleem of ongeveer het zelfde probleem, heb zo ingestelt:

Portrigger
Porttrigger OFF

virtualserver:
Eneble virtualserver YES
local ip: 192.168.1.3
Portrange: 80
Protocol: TCP
Description: Apache server

NAT Setting - Virtual DMZ:
IP Address of Exposed Station: 192.168.1.3

Heb leeg geprobeer en toen deed ie het niet, nu probeer ik het ff zo :)

Tim

EDIT: ik ben wel in het netwerk bereikbaar
Het is OF een DMZ instellen, dan worden alle poorten van je PC met IP 192.168.1.3 opengesteld voor het internet (afrader!)

OF je gebruikt virtual server. Hier geef je de inkomende poort aan (80) naar welk intern IP het moet verwijzen (192.168.1.3) en naar welke poort op dit ip adres (80) en wel protocol (voor webserver is dit TCP). Na het instellen herstarten

Probeer niet de werking te controleren door vanaf je LAN het externe IP van je router op te geven, dit leidt soms tot rare situaties. Probeer anders een vriend even te laten controleren.

tim2005
27-09-2005, 14:09
AAh bedankt, ik had namelijk steeds al ingestelt en dan kreeg ik de modem voor mijn neus ipv mijn server (ook als ik hem alleen op Virtual server heb staan). Kaat nog wel horen of het werkt .


Tim

tim2005
27-09-2005, 17:08
HEy,

heb geprobeert maar werkt niet, ben bang dat ik het toch bij de livebox moet zoeken, iemand hier ervaring mee?

BVD
Tim

Styno
27-09-2005, 21:54
heb geprobeert maar werkt niet, ben bang dat ik het toch bij de livebox moet zoeken, iemand hier ervaring mee?Zoek eens op `livebox`?