PDA

Bekijk de volledige versie : WL500g als wireless printserver aan Linksys WRK54G



killer1977
08-09-2005, 08:48
Hallo,

Ik heb een Linksys WRK54G die ik als wireliess accesspoint gebruik. Daarnaast heb ik een WL500G die ik als printerserver wil gaan gebruiken. Deze beide apparaten moeten draadloos met elkaar communiceren. Op de Linksys heb ik WPA-TKIP encryptie aan staan. Mijn vraag is; kan ik beide devices met elkaar laten communiceren zodat ik vanuit mijn werkstations draadloos kan gaan printen via de WL500G en zo ja... kan iemand mij in een paar stappen zeggen wat ik moet instellen op beide apparaten? (Welke modus, zelfde of andere IP-range, etc). Wat ik ook doe... ze zien elkaar nu niet (en staan toch echt binnen 3 meter van elkaar).

Thanks !!

Jethro
08-09-2005, 10:55
Ik heb een Linksys WRK54G die ik als wireliess accesspoint gebruik.
(...)
ze zien elkaar nu niet (en staan toch echt binnen 3 meter van elkaar).

De afstand zal het probleem niet zijn, maar de modus waarin ze werken. Je wilt dat ze samenwerken, ik denk dat je ze nu allebei als accesspoint laat werken. Op dat moment verwachten ze beide een aanvraag van een client en dat gebeurt dus niet als ze in accesspoint mode draaien.

Je moet ze dus op de een of andere manier aan elkaar koppelen. Ik weet dat de WL500g een hybride mode heeft (WDS & AP) maar of de Linksys dat heeft en of ze samen kunnen babbelen zul je zelf even moeten proberen. Lees hierover even de handleidingen van de beide apparaten, dan kom je er vanzelf achter.