PDA

Bekijk de volledige versie : wat is initial script



djdeun
06-09-2005, 12:14
ik heb een WL-HDD en een vraagje:

Bij de instellingen van de FTP in de originele software van asus staat initail script. Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Bedankt alvast,
DjDeun

bartgrefte
28-11-2005, 20:34
dat wil ik ook heel graag weten.

Kan ik hiermee soms een inlogscherm tevoorschijn toveren aangezien NIEMAND zon ding krijgt als ze mijn ftp proberen te benaderen?

Ibby
28-11-2005, 21:14
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je hiermee een bestandje in de root van USB HD plaatsen waarin je aangeeft of er een proggie automatisch opgestart moet worden!

Niks met inlogscherm FTP te maken dus.

Ibby
28-11-2005, 21:16
Kan ik hiermee soms een inlogscherm tevoorschijn toveren aangezien NIEMAND zon ding krijgt als ze mijn ftp proberen te benaderen?

Heb jij je FTP werkend van buitenaf?

Zo ja Hoe heb je dat gedaan:confused:

bartgrefte
29-11-2005, 12:07
Heb jij je FTP werkend van buitenaf?

Zo ja Hoe heb je dat gedaan:confused:
stap 1: je sluit een externe harde schijf op de router aan. geformatteerd als ext2 of ext3
stap 2: zet ftp aan in de webinterface van de router
stap 3: schakel super user uit, hoeft niet, maar is wel verstandig
stap 4: maak een account aan.
stap 5: laat je router herstarten
stap 6: voer dit in in internet explorer: ftp://<username>:<password>@<ip>:<poort>

zo zou het moeten werken.

Ibby
29-11-2005, 16:40
Ja werkt nog ook.

Bedankt voor deze korte, maar zéér duidelijke uitleg.

Heb voor Ext3 gekozen, maar kan de HD dan niet meer aan windows hangen.
Reden is bekent nu. Linux format.
Wel jammer!

Jeroen van Omme
29-11-2005, 17:59
Djdeun,

initial script kan je gebruiken om een shell script uit te laten voeren.
Ik heb hier bijvoorbeeld het script staan waarmee de TwonkyVision musicserver wordt gestart.

bartgrefte
30-11-2005, 10:03
Ja werkt nog ook.

Bedankt voor deze korte, maar z&#233;&#233;r duidelijke uitleg.

Heb voor Ext3 gekozen, maar kan de HD dan niet meer aan windows hangen.
Reden is bekent nu. Linux format.
Wel jammer!
geen dank..


Djdeun,

initial script kan je gebruiken om een shell script uit te laten voeren.
Ik heb hier bijvoorbeeld het script staan waarmee de TwonkyVision musicserver wordt gestart.
en wat kan je ermee? mp3's laten openen vanaf de externe ftp- hd?
Heb je wat meer info?

Jeroen van Omme
30-11-2005, 11:51
Bartgrefte,

Twonkyvision zorgt ervoor dat alle MP3's (en evt. ook video's en foto's) beschikbaar zijn voor alle machines in het netwerk.
Ik heb in de huiskamer een Terratec Noxon netwerkspeler staan en die connecteert met m'n WL-HDD via uPnP. TwonkyVision verzorgt de bladerfunctionaliteit waarmee ik op de Noxon over de WL-HDD kan struinen en streamt vervolgens mijn selectie die ik dan kan afluisteren op m'n muziekinstallatie.

PS.
De Noxon kan alleen audio aan, TwonkyVision zelf is ook geschikt voor video en foto.

bartgrefte
30-11-2005, 14:10
Bartgrefte,

Twonkyvision zorgt ervoor dat alle MP3's (en evt. ook video's en foto's) beschikbaar zijn voor alle machines in het netwerk.
Ik heb in de huiskamer een Terratec Noxon netwerkspeler staan en die connecteert met m'n WL-HDD via uPnP. TwonkyVision verzorgt de bladerfunctionaliteit waarmee ik op de Noxon over de WL-HDD kan struinen en streamt vervolgens mijn selectie die ik dan kan afluisteren op m'n muziekinstallatie.

PS.
De Noxon kan alleen audio aan, TwonkyVision zelf is ook geschikt voor video en foto.
met andere woorden: als ik mp3's op mijn ftp hd-tje zet (die per usb aan de router hangt), kan ik vanaf elke pc muziek luisteren?

zou jij mij uit kunnen leggen hoe ik dat precies moet doen?

Ibby
30-11-2005, 18:15
met andere woorden: als ik mp3's op mijn ftp hd-tje zet (die per usb aan de router hangt), kan ik vanaf elke pc muziek luisteren?

zou jij mij uit kunnen leggen hoe ik dat precies moet doen?

Ja dat heb ik hier ook, maar daar heb je geen initial script voor nodig.

Gewoon Samba installeren en dan kun je vanaf iedere PC/Laptop die verbinding heeft met de router de muziek openen en afspelen.

Echt geweldig.
Eerst stond alles op mijn D schijf in de PC, maar die moest dan wel altijd aanstaan. Dat is niet zo prettig als nu moet ik zeggen.

Jeroen van Omme
30-11-2005, 18:36
met andere woorden: als ik mp3's op mijn ftp hd-tje zet (die per usb aan de router hangt), kan ik vanaf elke pc muziek luisteren?

Niet helemaal.
TwonkyVision is een mediaserver. Dat wil zeggen dat 't de muziek (en andere mediatypen) beschikbaar stelt die op de machine staan en aanbiedt aan clients die een connectie maken met de server. Clients lezen niet de muziek van de HD, maar ontvangen de streams van de server.
Die server moet wel draaien op de machine waar de media staat. In het geval van een USB-HD zal dat dus het apparaat zijn waar die HD aan hangt, in jouw geval dus de router.
Ik zou niet weten of je TwonkyVision op een router kan installeren.

Op een WL-HDD kan het dus wel, aangezien daar Linux op draait. Thuis kan ik nu dus de PC uitzetten en de draadloze harde schijf levert de streams voor mijn netwerk mediaspeler (Noxon van Terratec).


zou jij mij uit kunnen leggen hoe ik dat precies moet doen?
Kijken of Twonky op een router geinstalleerd kan worden en als dat het geval is: TwonkyVision downloaden (en als 't bevalt kopen, het het geld meer dan waard!), installeren, en genieten van draadloze muziek ! :cool:

Voor meer info:
http://www.twonkyvision.com/
http://entertainen.terratec.net/